2022-10-21, 21:18
Medlem
Foolsgames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JRembrandt
Det är inte skumt. Inte alls. Det skumma e att du tycker att det är skumt. Han har valt att hjälpa till på annat sätt, varför är det ett problem för dig?

Inget problem alls. Man får väl spekulera eller är det inte tillåtet?
Citera
2022-10-21, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MyrJompen
Säkert redan skrivits, men hittar inte.
01:49 ringer pojkvännen, och allt verkar ok.
02:30 Ringer T pojkvännen och berättar att hon är påväg hem.

02:45 Säger de misstänkta att de är på McDonalds. Är detta fastslaget? Dvs är det bara deras ord, eller var de verkligen där?
Känns oerhört kort tid att mörda någon alt kidnappa och gömma någon på.

Vad är det jag missat?
Klockslaget 02,45 uppger Aftonbladet
Expressen uppger att dom gick till McDonalds kl 03,00.

Detta är vad dom misstänkta själva berättade för sina vänner då det kom ut att T var försvunnen.
Klockslagen kommer från dom misstänkta, ingen annan.
Citera
2022-10-21, 21:19
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grantoppen2
Jaha där ser man. Vet man att man letar efter en död person kan jag förstå det men så är ju inte fallet här.
Nej, det vet man inte, men det är ju ingen långsökt tanke att det finns en risk för det.

Vill understryka att jag inte vet vad som har sagts mellan anhöriga och polis i just detta fall.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xiiter
Nu kan det ju faktiskt vara så att dom skulle mötas där på krogen och att dom faktiskt inte "lämnat henne" utan att hon väntade på dom.

Okej. Jag hade fattat det som att de hade sällskap från början men hon gick ut på krogen själv då och satt där till efter midnatt och väntade på dem?

Om inte, vilka gick hon ut med? Vad hade hon sagt till sin pojkvän innan?
Senast redigerad av Grantoppen2 2022-10-21 kl. 21:22.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hank1338
Som sagt ringer man sin partner under en utekväll så har man grova kontrollproblem. Jag tror att han är medskyldig!!

Grova? Grova vore om man stod gömd runt ett hörn för att kolla upp sin flickvän. Snälla nån.
Citera
Medlem
Citat:
Jaha där ser man. Vet man att man letar efter en död person kan jag förstå det men så är ju inte fallet här.
Fast om man räknar hur många dagar flickan har varit borta och hur vädret är just nu så får man nog räkna med en död person i skogen tex. Tyvärr. Så jag förstår att pojkvännen inte vill vara med och leta.. 😪
Citera
2022-10-21, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medvetenommycketxx
Klockslaget 02,45 uppger Aftonbladet
Expressen uppger att dom gick till McDonalds kl 03,00.

Detta är vad dom misstänkta själva berättade för sina vänner då det kom ut att T var försvunnen.
Klockslagen kommer från dom misstänkta, ingen annan.

Denna uppgift stämmer mer med den jag hört. Att JJ ska ha setts strax efter 03 i driven i en silvrig BMW
Citera
2022-10-21, 21:20
Avslutad
Så rörigt fall det här.

Var Tove också på McDonalds?
Varför hittades hennes cykel nå helt annanstans?
Vad var JJ, MH och TT osamns om?
Varför pratade hon med en bartender som hon inte kände?

Bor TT med pojkvän, ensam eller hos sina föräldrar?
Citera
2022-10-21, 21:21
Medlem
Citat:
Ja situationen känns skum. Man går väl hem om man gått ut med ett sällskap man inte umgåtts med på år och dag och man sedan dessutom blir lämnad ensam och får nöja sig med att prata en stund med barchefen. Inte sjutton går man hem till dessa personer sedan även om de skulle dyka upp igen? Dessutom har de inte umgåtts på länge. Då går man väl inte hem till de personerna sent på natten? När de dessutom lämnat en ensam på krogen innan. Nä, det är något som inte stämmer.
Ja jag får inte ihop det.
Det är anmärkningsvärt att hon ett flertal gånger frågar efter någon går och letar, är orolig, och sitter med barchefen i tio minuter, redan där känns ju utekvällen lite skev och över, och logiken talar för att man skulle vid det laget lomma hem, inte ge sig i lag med att börja festa med folk man inte umgåtts med på flera år.
Verkligen inte dra hem till någon av dom?
Citera
2022-10-21, 21:22
Medlem
KaptenVintergatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wattweke
Nä, inte sent alls. Alla somnar och när dom vaknar upp ringer dom runt till folk. Anmäler runt 11.

Tycker att det är sent , speciellt om hon skulle hem till pojkvännen .
Citera
2022-10-21, 21:22
Medlem
Så vem var TT ute med? Och var m & j ute med några fler?
Citat:
Ursprungligen postat av BlueGypsy
Va? Dem var inte ute tillsammans med TT? Dem var på samma ställe.
Citera
2022-10-21, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xiiter
Antar att dom inte använt sina telefoner i alla fall för då borde polisen kunnat paila dom kan man tycka? Är man verkligen så smart under stress att man har telefonen i flyplansläge och sedan använder som ficklampa? Tror att reaktionen blir att slå av hela luren.

Jag utesluter teorin att de bar ut kroppen ur lägenheten, låter helt otroligt på alla satt. Är det automatiska lampor i trappan syns de. Har de grejat med lampan i trappan ser de inget utan att använda lampan eller mobilen men då är handen upptagen om de inte hade pannlampa förstås.

Tror att T följde med de till MC Donalds i tron att de ska äta men blev mördad istället på vägen dit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in