2022-10-21, 20:57
Medlem
Think-Twices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror_barbro
Jag gjorde en snabb-koll av dina tidigare inlägg och jag kan inte se att du nämnt denna ”ukrainske bekant” någon gång under 7 månaders krig, och definitivt inte i denna tråd. Lite konstigt, eller vad tycker du själv? Sedan heter det ’ukrainsk’. Liten bokstav.

Så… ett helt okänt massanfall av Ukraina med 930 döda av 1000…? BS-indikatorn står på rött.

mvh fb

Ups, ja gramatiken var aldrig min starka sida i plugget, att din bs-indikator står på rött är i sak okey, det mesta med detta krig går inte att lita på, oavsett om källan är öst eller väst.

Nu var mitt inlägg bara en story ifrån min verklighet då jag känner både ryssar och ukrainare.
Ska inte "spamma" denna tråd då mod redan har plockat bort mitt inlägg! Blir svårt att bli sanningsenlig utan att röja sin identitet.
Citera
Medlem
vallpojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CanisMinor
Ytterligare en ljudinspelning det det framgår att det inte går så bra för ryssarna, samt att de skjuter artilleri på sina egna.

https://youtu.be/H7RxAzeyZ3k

Fyfan, det där var ju nästan vackert. Lite rysk spoken word-poesi.
Citera
Medlem
Daniel501s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vallpojken
Du kan hitta de flesta ryska fail-videos i denna tråd

Näe, tror inte det va;

https://t.me/intelslava/39707

🇷🇺🇺🇦 Russian kamikaze UAV destroying Ukrainian tank

4 dussin.
Citera
2022-10-21, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Daniel501
Hur kan AFU vara så jävla kassa? Som yra höns åker de runt och blir sprängda till Bandera.. hade de inte tränats av svenskar, NATO eller vad fan som helst?

https://t.me/DonbassDevushka/30624

Extract of footage showing the failed reconnaissance in force by the VSU in Kherson Oblast on 19 October. As can be seen in this and the longer clip UKR lost several tanks and IFVs as well as dozens of men killed and hundreds wounded.

Kassa? Skulle inte specialoperationen ta typ tre dagar? Men jag antar att du som serb är irriterad bara?
Citera
2022-10-21, 21:00
Medlem
Innerfittefetts avatar
Citat:
För varje klipp du lyckas hitta på Ukrainsk inkompetens finns ett dussintal klipp för rysk sådan.
Inte sällan föreställandes en förnedrande ond bråd död.
Ja det känns desperat just nu bland putinrunkarna.

De förstår ju givetvis att det är illa om det ryska styret flyr och att man försöker deportera civilbefolkningen från Kherson.

Jag känner ju på mig att våra ukrainska trupper kommer att hantera detta på ett optimalt sätt.

Låt dom dö eller ge upp är ju budet i dag till de ryska instängda truppena.

Nya fettogeneralen har ju själv flaggat för detta!

Vad tror ni ryssrunkare, foliehattar och andra dårar?
Citera
2022-10-21, 21:01
Medlem
vallpojkens avatar
Citat:
Näe, tror inte det va;

https://t.me/intelslava/39707

🇷🇺🇺🇦 Russian kamikaze UAV destroying Ukrainian tank

4 dussin.

Din desperation är nästan gullig. Men mest sorglig.
Citera
2022-10-21, 21:05
Medlem
Daniel501s avatar
Citat:
Din desperation är nästan gullig. Men mest sorglig.

Hört det är mörkt som fan i Kiev nu, därför det är sådan torka av propaganda från UAF?

Tur vi har Ryssarna som med hjälp av Ukrainska måltavlor kan underhålla oss;

https://t.me/intelslava/39691

🇷🇺🇺🇦 Lancets continue to punish khokhols

5 dussin nu, om du ens har 5 klipp så blir jag imponerad
Citera
2022-10-21, 21:08
Medlem
Innerfittefetts avatar
Citat:
3 dussin klipp för dig att länka då;

https://t.me/DonbassDevushka/30588

🇷🇺🇺🇦 Soldiers of the DPR battalion "Sparta" destroyed a group of the Armed Forces of Ukraine and captured a Ukrainian militant
Ja att du är korkad har vi ju vetat länge!
Nu ger du ju ännu ett bra bevis hur jävla blåst och desperat du är!

Du trodde väl att ingen skulle kolla och granska din länk?

Hur kan man bli så korkad och lättlurad?

Ni serber verkar ha svårt att släppa att ni inte fick hålla på med er etniska rensning och verkar hoppas på att Putins attack på Ukraina ska ge er nån slags upprättelse?

Tror du på det själv?
Citera
2022-10-21, 21:08
Medlem
jonjonesHWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mobeltass
Ja, lilla du. I länken står till och med datum. Du förstår väl att det är Putin som åstadkommit detta. Och i artikeln står ”… men lämnar dörren öppen för samtal med Ryssland.”
Så dörren är alltjämt öppen. Men av förklarliga skäl inte med Putin.

När du själv försöker förstå världen och säger att diplomater aldrig stänger dörrar. Nää, men vem fan brukar härja runt som som en terror-clown som Putin gör. Tycker du detta bara är en liten enkel diplomatisk kris som uppstått?
Putin har skapat en ologisk förödelse och ett lidande snart åtta månader.
Inte ens under Kubakrisen höll man på så länge. Långt ifrån.
Vem fan bryr sig om vad som står i artikeln. Det som talar är att Zelensky är en underbegåvad jude som inte tänker förhandla med Ryssland och därmed riskerar ww3. Tänk dig innan kriget att höra meningen "ww3 kommer startas över Ukraina"
Citera
2022-10-21, 21:10
Medlem
jonjonesHWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vera.o
Du har säkert rätt i att Ukraina inte var nåt perfekt land och att det inte var något land som vi brydde oss om på något sätt!

Men då Putin bestämde sig för att försöka starta sitt krig för att åter bli en stormakt att räkna med.

Har det ju inte gått något vidare!

Vem minns inte kraven på bla Sverige innan invasionen?

Vi fick inte ansöka om Natomedlemskap! Det var ett av Lavrovs krav innan invasionen som inte skulle ske hände!

Nu börjar vi se resultatet!

Ryssland snart helt avväpnade, flera hundra mil mer gräns mot Nato, hela EU och USA helt eniga om massiva vapen och ekonomisk hjälp till Ukraina.

Ryska militärer står och gråter i rysk stats TV över hur Himars, atilleriradar, excalibur och Bonusgranater slår ut allt vad de har utan motmedel.

Bra reklam för våra vapensystem..
Lavrov snackar bara skit, han är bara utrikesminster. Putin sa att det är okej för Sverige och Finland att gå med i Nato sålänge vi inte har olika länders militär baser på Sverige eller Finlands mark.
Citera
2022-10-21, 21:11
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Tyskland går nu ut och säger att Nazi-Rysslands härjningar i Ukraina kan anses vara folkmord och de ska ställas till svars för detta. Retoriken börjar hårdna nu lite mot Nazi-Ryssland tycker jag nog.

https://twitter.com/Flash_news_ua/status/1583522562910588929
Citat:
Germany considers the actions of the Russian military in Ukraine to be genocide. This was stated by the Minister of State for Foreign Affairs of Germany, Member of the Bundestag Tobias Lindner at the conference "International Law Against Genocide" in Berlin.

Ja, helt klart kan det klassas som det.

Jag hoppas att de i en nära framtid kan gripa Putin och hans medbrottslingar, och döma dem till livstids fängelse. Bunkerdvärgen hör hemma i en fängelsebunker.
Citera
2022-10-21, 21:12
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonjonesHW
Vem fan bryr sig om vad som står i artikeln. Det som talar är att Zelensky är en underbegåvad jude som inte tänker förhandla med Ryssland och därmed riskerar ww3. Tänk dig innan kriget att höra meningen "ww3 kommer startas över Ukraina"
Fast det är förstås Putin som startat kriget. Så då är det han som kommer att utpekas som orsaken. Ja, utom i Ryssland då, men i den civiliserade delen av världen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in