2022-10-21, 20:32
Medlem
Spotlifes avatar
Vi vet att TT frågat och sökt efter en annan kvinna via barchefen som hon frågat, flera gånger dessutom. En enkel gissning kan vara att TT cyklar vidare mot sitt hem från JJ och då möter någon som har anknytning till kvinnan hon söker eller liknande, vilket leder till att TTs cykel parkeras på Gränsgatan 16 och hon tar sig vidare på annat sätt.
Citera
2022-10-21, 20:33
Medlem
IamSosas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wattweke
Dom gick och TT ledde cykeln enligt polischef för grova brott höglandet.

Tack! Pojkvännens mamma sa även att hon visste att någon av MGM brukade vara vänner med Tove & hennes pojkvän, Alb1n. Misstänker att vännen kan ha varit JJ, men - att hon inte hört om att de skulle ha umgåtts på över ett år eller liknande.

Så vad skulle kunna få TT att ens hamna i ett bråk med dem, och ännu viktigare: sedan följa med dem hem?
Citera
2022-10-21, 20:33
Medlem
Beck86s avatar
Efter har läst aftonbladet så börjar jag fundera på 2 saker - VARFÖR tar man inte in pojkvännen?

Alla gånger hittade dom tillhörande grejer till Tove idag.... Frågan är om hon ligger lääääääängre in i skogen om man fortsätter på vägen.
Citera
2022-10-21, 20:34
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Efter en snabbkoll bland hennes vänner, ser ut som hon hade några stökiga fylletrattar. Nån som viftar med ett vapen, en som fanns i polisregistret. Annars så verkade det rätt liten skara vänner ändå.
Tack. Det var ju ett evinnerligt tjatande om HBtQ från en och samma postare. Som om denne vill att det ska var på det sättet
Citera
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av itseasyy
Väldigt märkligt. Hade hon då redan lämnat JJs lgh tro? Var kom dunsarna från i så fall?
Jag är kanske tvåa på bollen, men dunsarna kunde kanske komma från fall i trappan på väg ner. Därefter blir T inlastad i bilen som ska till Donken men dumpas på vägen. För mig är det en tänkbar möjlighet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kebabfrulle
Eftersom det är två unga kvinnor så kommer dom snart sjunga ut om vad som hänt.
Kvinnor och speciellt unga klarar inte av att sitta häktade utan att börja prata så vi kommer inte behöva vänta länge förrän vi vet vad som hänt.
De ska vara glada i droger tydligen .
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av listigtjej
håller med!! fattar inte varför en del anklagar pojkvännen.

När det händer i sånna här trådar brukar jag anta att det är vänner till de misstänkta som försöker skapa misstankar åt andra håll.
Citera
Medlem
lindblomsgröns avatar
Om två vanliga tjejer under 20 år råkar knuffa till en tredje part så den avlider reagerar man väl med att ringa 112 på hjälp. De är inte läkare heller jag skulle inte i brådrasket kunna konstatera att personen är död. Mycket märkligt beteende hos JJ o MH. Nästan som man tror det är planerat mord.
Citera
Medlem
zugfahrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stillsodark
Nä, som du säger ser det tyvärr inte bra ut... Hoppas bara att de börjar prata väldigt snart.

Ok, då förstår jag vad du menar... Vad jag dock reagerade lite över när det gäller tiderna, var att den ena (kommer inte ihåg vem det var nu av dem) tydligen förhördes först, och anhölls efter 20 min. Den andras förhör påbörjades efter den förstas anhållande, och ledde till anhållande efter 10 min. Så något måste ju sagts i det första förhöret som föranledde anhållandet av nr 2...

Intressant, hade inte hört om detta tidigare. Då måste de ju ha dragit värsta rövarhistorierna som förhörsledarna kunnat skjuta i sank på rekordtid. Man undrar ju vad eventuellt motivet är, men jag tror inte det är långsökt att gissa på kvinnlig rivalitet.
Citera
2022-10-21, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av missy123
Småtjejer som kunde mörda.. så de är inte så små i mina ögon..

Hjärnor som inte ens är färdigutvecklade ännu. Har absolut mindre förståelse för vuxen som mördar. Nu handlade det om att polisen skulle kunna få ur dom svar. Och eftersom dom är ”småtjejjer” borde det vara enklare.
Citera
2022-10-21, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PlanBoksBok
Angående häktningsframställan och sannolika skäl.

Normalt häktas man på sannolika skäl. Vilket är den starkare misstankegraden. Men kan också häktas på skälig misstanke. Då i syfte att avvakta ytterligare utredning.

Många i tråden och framförallt all media hävdar att det är sannolika skäl de bägge unga kvinnorna är häktade på.
Men i häktningsframställan står det att dom är häktade på sannolika skäl, ALTERNATIVT SKÄLIGEN MISSTÄNKTA.

Därför ska man nog vara försiktig med att tro att bevisläget förbättrats.

Dom kan fortfarande vara häktade i utredningssyfte!

Där ser man, tack för det, även alternativt skäligen misstänkta!

Har läst det mesta som står i media och det stämmer att de skriver att de är häktade på sannolika skäl och utelämnar tydligen det fullständiga innehållet i häktningsframställan.
Citera
2022-10-21, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beck86
Efter har läst aftonbladet så börjar jag fundera på 2 saker - VARFÖR tar man inte in pojkvännen?

Alla gånger hittade dom tillhörande grejer till Tove idag.... Frågan är om hon ligger lääääääängre in i skogen om man fortsätter på vägen.
De har säkert kollat upp pojkvännen.. och allt pekar just nu mot dessa som sitter inne.. vi vet inte allt som polisen vet.. så det finns säkert anledningar till varför dessa 2 sitter där de sitter..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in