2022-10-21, 20:07
Medlem
När hittades cykeln på Gränsgatan 16? Söndag morgon?
Citera
Medlem
panzertaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Celestron
Och varför skulle GM låsa hennes cykel snyggt och prydligt där intill husväggen? Och om den var låst vid JJs lägenhet - kånkade dom iväg med den låsta cykeln flera kvarter för att förvilla polisen? Och om dom ville förvilla - varför inte slänga cykeln slarvigt på gatan som om hon blivit överfallen? Jag tror att tjejerna, om dom är skyldiga, hade fullt upp med att forsla bort kroppen och inte cykeln.

Det tar ca 5 minuter att bära bort eller rulla bort en sådan cykel på framhjulet och bara tippa den mot en husvägg. Vi pratar om två MGM som är knappt byxmyndiga och om de är skyldiga - sedan tidigare helt ostraffade - så glöm att de "tänkt smart". Snarare irrationellt. Inte fan har de tänkt "hur ska cykeln hittas" utan snarare "jäklar, bort med denna NU!".

Om tjejerna är skyldiga och i och med att de inte är veteranbrottslingar, så är det just att få väck cykeln. Mer än så tänker dem inte på (och därmed har polis/åklagare hittar ännu mer än vad vi vet).
Citera
Medlem
heggeness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hank1338
Då är frågan vem i helvete ringer sin partner flera gånger per kväll när partnern i fråga är ute? Jag får lite psykopat-kontroll vibbar av pojkvännen som måste ringa henne mitt under utekvällen.

Håller med. Jag messar konstant med min fru när hon är ute (eller rättare sagt hon messar till mig med en massa hjärtan och sådant) men ringer gör man inte. Det är egen-tid och respekteras.
Citera
2022-10-21, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av panzertax
Finns ingen som tar skjuts hem om det rör sig om så pass korta sträckor. Särskilt inte om man nu skulle vara upprörd över något eller haft en jobbig kväll, då vill man "åtminstone promenera av sig". Vi pratar Vetlanda nu, inte Stockholm, avstånden här är "korvtjorren runt hörnet" typ.

Fast gränsgatan ligger väl mittemellan Storgatan och Vintergatan?
Citera
2022-10-21, 20:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AussieRedMan
Bartendern beter sig väldigt suspekt, under en riktigt hektisk kväll tar han sig tid flera gånger för att sitta o snacka/ragga på Tove. Illojalt även mot sin arbetsgivare.
Men polisen lär ha kollat upp honom noga så tror vi kan räkna bort honom?

Det är just det.

Något gnager i mig kring BartendernBarchefen/Bar-whatever. Kan ha en smutsig byk utan kopplingar till fallet i sig.

Men att en tredje part vet mer och kniper det känns nästan självklart -Frågan är bara vem?

Men då hamnar man där igen.

Motivet, Vad är det som gör att det går som det går - Vad kan skälet vara till att Tove får sätta sitt liv till?

Vad hände egentligen natten till förra söndagen i Vetlanda - Många vill nog veta.
Citera
2022-10-21, 20:09
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PutteStrul
ok, så hon sitter i nåt torp och lägger patiens tills någon råkar hitta henne? Ja men då så, fortsätt leta för fan

Fastbunden med buntband, kanske? Dörren låst utifrån och fönterna tillspikade med plankor? I källaren?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas811
Tror detta blir nästa kalla fall. Inte ett enda spår av flickan efter 0230 och att mobilen kopplas upp mot masten kl 0350 lr va de var. De var la då dom stängde av telefonen och dumpa den.

Hon mördades antagligen runt 02.30.. sen åkte vännerna och åt lite mat och diskuterade hur de skulle göra.. 03.50 var de i bilen och körde någonstans för att dumpa det som låg bak i bilen plus en mobil..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sevanol123
Finns ingen chans att de burit ut kroppen ur huset och slängt i bilen utan att någon ser det.

Har man sökt igenom källaren ?

Det tror jag att polisen struntar i....

Alltså va i helvete.... Har någon i den här sinnessjuka tråden inte vanföreställningar?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Celestron
Och varför skulle GM låsa hennes cykel snyggt och prydligt där intill husväggen? Och om den var låst vid JJs lägenhet - kånkade dom iväg med den låsta cykeln flera kvarter för att förvilla polisen? Och om dom ville förvilla - varför inte slänga cykeln slarvigt på gatan som om hon blivit överfallen? Jag tror att tjejerna, om dom är skyldiga, hade fullt upp med att forsla bort kroppen och inte cykeln.

https://kartor.eniro.se/?c=57.431537,15.071465&z=16&mode=route&r=car;F00;-1;57.432045;15.072487;Storgatan%2C%2071%2C%20VETLA NDA;57.431057;15.070315;Gränsgatan%2C%2 016%2C%20VETLANDA

Edit: verkade inte gå länka så, ville visa avståndet mellan JJ bostad och Gränsgatan.
Citera
2022-10-21, 20:10
Medlem
panzertaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trongen
Fast gränsgatan ligger väl mittemellan Storgatan och Vintergatan?

Sydväst om, vilket jag också redogjorde för i mitt inlägg om karta och potentiellt rörelsebeteende.
Citera
2022-10-21, 20:11
Medlem
stillsodarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zugfahrer
Jag menar i mitt processande vad som frågades i förhör, givet den information som polisen har, tog de till skäligen misstänkta? Kanske uppgav de båda olika svar i förhören. Men ja, nu är de häktade på högre misstankegraden. Man hade ju hoppats att T är vid livet, men det ser ju inte bra ut. Vi kommer få veta tids nog!

Nä, som du säger ser det tyvärr inte bra ut... Hoppas bara att de börjar prata väldigt snart.

Ok, då förstår jag vad du menar... Vad jag dock reagerade lite över när det gäller tiderna, var att den ena (kommer inte ihåg vem det var nu av dem) tydligen förhördes först, och anhölls efter 20 min. Den andras förhör påbörjades efter den förstas anhållande, och ledde till anhållande efter 10 min. Så något måste ju sagts i det första förhöret som föranledde anhållandet av nr 2...
Citera
2022-10-21, 20:11
Medlem
DBcooperLegends avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hank1338
Då är frågan vem i helvete ringer sin partner flera gånger per kväll när partnern i fråga är ute? Jag får lite psykopat-kontroll vibbar av pojkvännen som måste ringa henne mitt under utekvällen.

Nja, det beror väl på. Dom kanske har en sådan relation som gör att dom har lite kontakt med varandra, oavsett om T eller pojkvännen är ute på krogen, på biltema, eller på Kolmårdens djurpark. Och då är det inget konstigt alls.

Finns inget i detta nu som tyder på att pojkvännen skulle vara skyldig för fem öre som en del verkar tro.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in