2022-10-21, 19:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av panzertax
Jag fortsätter lite på karttemat då det i andra sök efter försvunna personer varit en bra utgångspunkt. Har studerat Vetlanda närmare, allt för att försöka få klarhet i vad som är rimligt sett till teorier och vad som är rent larv i tråden.

(Jag hoppas att ni som följde denna tråd tidigare idag förstår att ni blev trollade av minst tre olika konton (oklart antalet personer vilket jag heller inte får ge en åsikt om enligt reglerna men för helvete va lite kritiska till vad som postas och varför).

Från JJs lägenhet till fots om man leder en cykel hem tillbaka dit T skulle övernatta, så pratar vi max 10 minuter. Jag som har generellt högre promenadtempo är nog där på 5-6 minuter, men är man lite berusad så säg 15-16 minuter. Om man nu inte är totalplakat och raglar runt i cirklar, men några sådana vittnesmål finns inte om T's skick. Alltså från att samtalet kom till pojkvännen (om det nu stämmer, DETTA ÄR OBEKRÄFTAT ännu och bara Aftonhoran som skriver om) att hon var på väg hem, så pratar vi om minuter innan hon skulle ha varit i hallen.

Cyklar man så pratar vi max FEM minuter om man är onykter och trampar på lite långsamt. En normal kärringtur på cykeln här tar 3 minuter mellan JJ's och bostaden dit T skulle.

Detta påverkar tidsfönstret. Om vi ponerar att T faktiskt lämnar JJs lägenhet, så pratar vi ett fåtal minuter där en annan förövare skulle ha attackerat henne och fört bort henne. Och låst cykeln [fniss].

Vilken slump att BO blev attackerad precis under de 3-5 minuter hon behövde för att ta sig hem? Detta är ju såklart det som MGM kommer hävda, att de åkte till McD och att T tog sig hem för egen maskin.

OM det har funnits ett samtal mellan BO och pojkvännen så är klockslaget för det samtalet kontra tidpunkten OM MGM har befunnit sig vid McD det kanske viktigaste i hela scenariot.

Sen hittades ju en bil i en sjö
"Måndag 17 oktober
Under morgonen är polisen vid en av de misstänkta kvinnornas bostad, de söker även med hundpatrull i området kring huset. En bil bärgas vid Ekenässjön norr om Vetlanda. Kvinnorna tas in på förhör."
Då undrar man varför bilen körts ner i sjön
Citera
Medlem
Brukar inte intressera mig för sådana här fall men detta intresserar mig faktiskt.
Så tragiskt.
Men tjejerna kanske kört låångt bort. Kanske 15-20 mil och dynor kroppen på ett hyfsat bra ställe i skogen, sedan kört tillbaka och lagt sig. Eller gömt kroppen hos nån person som är okänd av polisen och folket i Vetlanda.
Kanske denna teorin är bra?
Citera
Medlem
GROKNAK.Ankbondens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
"De två kvinnor som sitter häktade misstänkta för människorov i samband med försvinnandet av 21-åriga Tove i Vetlanda ska genomgå liten sinnesundersökning."

Det gör man inte som enbart misstänkt, utan domslut eller erkännande. Så antagligen hittepå av vetlandaposten?
Nej det låter mycket märkligt att genomföra en sådan i detta läge. Tror aldrig jag hört talas om att en sinnesundersökning görs innan rättegång/dom. De måste vara totalt jävla batshit om de redan nu beslutar om sådan.
Citera
2022-10-21, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A.Stalker
Min avsikt är inte att ifrågasätta föräldrarna till ett älskat barn. Ber om ursäkt om mitt inlägg tolkats så.
Det var i relation till att pojkvännens mamma uttalat sig i media men inte flickans egna anhöriga, vilket är förståeligt, men ändå lämnar frågetecken för mig iaf att någon som inte är familj uttalar sig.

Ingen fara, du behöver ej be om ursäkt, mycket möjligt att jag missuppfattade ditt inlägg!
Citera
2022-10-21, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uractualmom
"Under morgonen är polisen vid en av de misstänkta kvinnornas bostad, de söker även med hundpatrull i området kring huset. En bil bärgas vid Ekenässjön norr om Vetlanda. Kvinnorna tas in på förhör."
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/BWW2M0/tove-forsvunnen-i-vetlanda-det-har-hant-timme-for-timme
Vems bil kan det vara?

Då är frågan vem i helvete ringer sin partner flera gånger per kväll när partnern i fråga är ute? Jag får lite psykopat-kontroll vibbar av pojkvännen som måste ringa henne mitt under utekvällen.
Citera
2022-10-21, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
"De två kvinnor som sitter häktade misstänkta för människorov i samband med försvinnandet av 21-åriga Tove i Vetlanda ska genomgå liten sinnesundersökning."

Det gör man inte som enbart misstänkt, utan domslut eller erkännande. Så antagligen hittepå av vetlandaposten?

Jo det gör man … den måste gås igenom innan man innan en rättegång kan få igenom en 7:a.
Citera
2022-10-21, 20:01
Medlem
Citat:
"Måndag 17 oktober
Under morgonen är polisen vid en av de misstänkta kvinnornas bostad, de söker även med hundpatrull i området kring huset. En bil bärgas vid Ekenässjön norr om Vetlanda. Kvinnorna tas in på förhör."

Ekenässjön där bilen hämtades är en liten håla utanför Vetlanda. Bilen var alltså aldrig i en sjö.
Citera
Medlem
PutteStruls avatar
Citat:
"Måndag 17 oktober
Bilen var inte nedkörd i nån sjö, det är namnet på orten bara, den stod på en parkeringsplats vid Johannas arbetsplats.
Citera
Medlem
panzertaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trongen
Är man påväg hem och nån erbjuder skjuts på vägen så spelar det väl ingen roll hur kort man har kommit eller missuppfattar jag nått nu?

Finns ingen som tar skjuts hem om det rör sig om så pass korta sträckor. Särskilt inte om man nu skulle vara upprörd över något eller haft en jobbig kväll, då vill man "åtminstone promenera av sig". Vi pratar Vetlanda nu, inte Stockholm, avstånden här är "korvtjorren runt hörnet" typ.
Citera
2022-10-21, 20:02
Medlem
[Strange Days]s avatar
Citat:
"Måndag 17 oktober

Notera att det står "vid" och inte "i" sjön. Att en bil bärgas betyder nödvändigtvis inte att den har befunnit sig i eller under vatten.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av hank1338
Då är frågan vem i helvete ringer sin partner flera gånger per kväll när partnern i fråga är ute? Jag får lite psykopat-kontroll vibbar av pojkvännen som måste ringa henne mitt under utekvällen.
Njae, det beror på situationen, om hon hade sagt typ, "jag kommer hem kl 1, eller något. Det vet vi ju inte.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hank1338

Nejdå.. om pojkvännen visste att tjejerna inte var att lita på så är det inte konstigt att han ville veta att allt var ok.. Han gjorde helt rätt i att ringa och kolla läget.. Han visste nog att tjejerna bråkat under kvällen..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in