2022-10-21, 19:05
Medlem
panzertaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Celestron
Min gissning är att T själv parkerat cykel på gränsgatan 16. Det är det mest troliga. Att någon annan skulle släpa runt en olåst cykel för att förvilla eller göra sej av med indicier verkar långsökt. Och hur visste GM vilken som var hennes cykel?
Man borde kolla bättre vilka som bor på Gränsgatan 16. Jag har kollat och sett att det bor 2 killar i 20-årsåldern där i 2 skilda lägenheter som spelar bandy resp landbandy. En av dom tycks - enl ett inlägg tidigare- ha känt en av de häktade.
Har polisen hört dom som bodde i huset? Det finns några äldre också som bodde där. Kanske har de sett eller hört nåt under söndagsmorgonen. Det är viktigt att de hörs så fort som möjligt när minnet är färskt.

MGM har ju gått med T och cykeln till ena MGMs bostad. Så om MGM är GM så vet de givetvis hur cykeln ser ut eftersom de har sett T parkera den och hade det varit något man velat bli av med - förutom T - så hade det varit just cykeln.
Citera
2022-10-21, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medvetenommycketxx
Hade varit intressant att veta den exakta tidpunkten dom misstänkta var på McDonalds, även om det är styrkt att dom har varit där.
Klart polisen vet detta, men man undrar ju hur allt gått till?
Och om fler är inblandade?

Tänkte även på att uppger inte T för sin pojkvän att hon är hos tjejerna då han ringde henne kl 01,49.
Om nu hon ringer pojkvännen 02,30 och säger att hon är på väg hem och aldrig dyker upp.
Blir man inte orolig tidigt då, polisen kontaktas kl 11,00 på fm.

Om jag vet att nån ringer mig och säger jag är på väg nu och inte dyker upp, ja säg efter 30 min med så korta avstånd så klart som sjutton redan då undrar jag vart personen blivit av och varit jätteorolig.

Pojkvännen kanske somnade. Kanske skulle hon sova hos sin pappa på vintergatan. Ä Annars borde hon åkt med JJ och MH till McDonalds då pojkvännen bor på Lasarettsgatan. Samma gata som mc Donalds
Citera
2022-10-21, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av panzertax
Nej, det behöver inte ha hänt något då, men det måste alltid finnas ett klockslag och då tar man något som verkar relevant. OM det stämmer att det finns ett samtal till pojkvännen strax innan och därefter försvinner spåren så tar man ett klockslag i närheten av sista livstecknet.

Är ju det jag menar, att då stämmer ju uppgifterna med att hon ringt pojkvännen ca 02:30. Det har inte tidigare funnit med i tidslinjen.
Citera
2022-10-21, 19:07
Medlem
zugfahrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wattweke
Ngt sker ju iaf 02:30 eftersom det är tidpunkten som står på häktningsframställan. Att hon ringt pojkvännen och sagt hon var på väg hem som det står på AB är nytt för idag.
Ja precis, kan ju ha varit något hon sagt till pojkvännen också eller sms'at som vi inte får ta del av ännu. Om de bråkat så kan man ju tänka sig att pojkvännen fått information. Tänker också på den där bartendern som sagt att hon såg orolig ut vid snacket runt midnatt.

Men att anmälas som försvunnen 11:00 till att anhålla två personer inom loppet av 30 minuter och att polisen fattar misstanke, så finns det något väldigt uppenbart de går på. Det måste skickats ett sms till någon.
Senast redigerad av zugfahrer 2022-10-21 kl. 19:16.
Citera
2022-10-21, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wattweke
Ngt sker ju iaf 02:30 eftersom det är tidpunkten som står på häktningsframställan. Att hon ringt pojkvännen och sagt hon var på väg hem som det står på AB är nytt för idag.

Det kan vara pojkvännen som är mördaren.
Han kanske mötte henne och slog ihjäl henne pga otrohet med nån av de lesbiska tjejerna.

Han vet hur hennes cykel ser ut. Ställer den på en konstig plats. Låser den. Kastar bort nyckeln. Dumpar T i sjön. Åker hem och anmäler henne försvunnen kl 11.

Därför hans mamma är så jäkla pratglad i media. Hon vet vad som hänt...
Citera
2022-10-21, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medvetenommycketxx
Hade varit intressant att veta den exakta tidpunkten dom misstänkta var på McDonalds, även om det är styrkt att dom har varit där.
Klart polisen vet detta, men man undrar ju hur allt gått till?
Och om fler är inblandade?

Tänkte även på att uppger inte T för sin pojkvän att hon är hos tjejerna då han ringde henne kl 01,49.
Om nu hon ringer pojkvännen 02,30 och säger att hon är på väg hem och aldrig dyker upp.
Blir man inte orolig tidigt då, polisen kontaktas kl 11,00 på fm.

Om jag vet att nån ringer mig och säger jag är på väg nu och inte dyker upp, ja säg efter 30 min med så korta avstånd så klart som sjutton redan då undrar jag vart personen blivit av och varit jätteorolig.

Det har du rätt i. Det är väl av en sån anledning man som tjej ringer och säger att man är påväg hem.. Lustigt! Han trodde kanske annars att hon däckat hos kompisen men hon hade ju faktiskt sagt att hon var påväg hem....
Citera
2022-10-21, 19:11
Medlem
Celestrons avatar
Citat:
MGM har ju gått med T och cykeln till ena MGMs bostad. Så om MGM är GM så vet de givetvis hur cykeln ser ut eftersom de har sett T parkera den och hade det varit något man velat bli av med - förutom T - så hade det varit just cykeln.

Jo, men jag menar att T lämnade de båda häktade i JJs lägenhet. Hon hade ju talat om för pojkvännen att hon var på väg hem. Det är inte alldeles självklart att JJ och MH har med mordet att göra. Hon kan ju ha träffat nån annan bekant på vägen hem och följt med till Gränsgatan 16.
Det gäller alltså för polisen att dom har ordentligt på fötterna nu när det gäller JJ och MH. Annars måste dom släppa dom ganska snart. Såvitt jag vet är häktningar tidsbegränsade.
Citera
2022-10-21, 19:12
Medlem
Tomatos avatar
Citat:

Det finns alltså en tillförlitlig uppgift att TT hade med sig cykeln från utestället?
Citera
2022-10-21, 19:12
Medlem
Jag tror pojkvännen är inblandad. Han kanske hade en relation med den misstänkta tjejen och de gjorde något i samförstånd.
Citera
2022-10-21, 19:13
Medlem
panzertaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalmartjejen
Det har du rätt i. Det är väl av en sån anledning man som tjej ringer och säger att man är påväg hem.. Lustigt! Han trodde kanske annars att hon däckat hos kompisen men hon hade ju faktiskt sagt att hon var påväg hem....

Hade jag gått och lagt mig i sängen och damen ringer och säger att hon är på väg hem så hade jag sagt "jaja, bra" och somnat om.
Citera
2022-10-21, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 191213
Det kan vara pojkvännen som är mördaren.
Han kanske mötte henne och slog ihjäl henne pga otrohet med nån av de lesbiska tjejerna.

Han vet hur hennes cykel ser ut. Ställer den på en konstig plats. Låser den. Kastar bort nyckeln. Dumpar T i sjön. Åker hem och anmäler henne försvunnen kl 11.

Därför hans mamma är så jäkla pratglad i media. Hon vet vad som hänt...
tror också pojkvännen är inblandad
Citera
2022-10-21, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av olleph
Jag tror pojkvännen är inblandad. Han kanske hade en relation med den misstänkta tjejen och de gjorde något i samförstånd.

Pojkvännen är INTE delaktig. Skärp dig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in