Citat:
Ursprungligen postat av
wonduck
Allt detta känns otroligt märkligt.
Enl flera medier har hennes telefon pingats till masten emot ekenässjön (förmodligen därför de letat där)
Men enligt en del medier återfinns mobilen i GM lägenhet. (osäkert om så är fallet)
Cykeln hittas på en helt ologisk plats i förhållande till bägge delar.
Någon som sitter på mer info hur stark häktnings anledning det finns för de två
tjejerna. Man blir inte omhäktad för inget.
Jag hoppas av hela mitt hjärta att tjejen sitter inlåst i något utrymme med tillgång till vatten åtminstone så hon kan överleva och förhoppningsvis hittas. Personligen tror jag inte så är fallet tyvärr. Men hoppet är det sista som överger en och märkligare saker har ju hänt.
Hur som helst är detta sjukt tragiskt och alla mina tankar går till den drabbade familjen, släkt och vänner!
Skrev att dom skulle söka ut mot ekenässjön av ren intuition. Visste inte att telefonen pingats där. Men tror inte dom har styckat henne utan snabbt försökt göra sig av med kroppen intakt. Man kan ju vika ihop någon in i en stor resväska, Rulla in någon i en matta och bära ut. Matta eller väska i detta fall tror jag... Tror inte planen från början var att döda henne heller utan ett bråk som eskalerat där man helt enkelt vill visa sig tuff och att man är något, stundens hetta har också kommit emellan. Säkert en struntsak bakom allt. Sedan har man placerat ut cykeln i efterhand för att vilseleda, för att få det att se ut som att hon försvunnit bara sådär. Jag tror lite nordväst i skogen runt ekenässjön lite mer väst än nord. Under någon form av stenröse... Tror inte man heller bemödat sig med att gräva ner kroppen. Utan snabbt och enkel dumpning. Usch så hemskt för familj och anhöriga. Så hemskt öde för en sådan fin tjej.