2022-10-21, 15:41
Avstängd
UnitedKingdoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IB03
Jag såg ju också GW prata på tv4 även om varför Polisen inte vill kännas vid hans teori och det är för att som han sa, en ny sak att: hans 2 gubbar inte hade varit inne på Stadt. Som han sa. därför har Polisen problem med det att GM inte då tar sin utgångspunkt inifrån Stadt.

GM kan ha varit inne på Stadt eller inte, jag säger inte det men det är ju väldigt konstigt att sätta upp detta kriteriet som Skövde-Polisen verkar utgå ifrån. Bara för att det finns observationer att gå på där inne. Det om någon kan länka upp detta från tv4.se ?

Menar du denna?

https://www.tv4.se/klipp/va/13796656/gw-om-helenamordet-har-en-bestamd-uppfattning-om-vilka-som-gjort-det
Senast redigerad av UnitedKingdom 2022-10-21 kl. 15:48.
Citera
2022-10-21, 15:55
Medlem
IB03s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UnitedKingdom
Menar du denna?

https://www.tv4.se/klipp/va/13796656/gw-om-helenamordet-har-en-bestamd-uppfattning-om-vilka-som-gjort-det

Ja, Tack !

Han säger även att man frångår själva utredningens ingångsvärden när man fastnar för en sådan här hygglig kille (som KM). Han bör ju mena då att i all fall hans killar bör "klara" dessa ingångsvärden. Att hans killar då på förhand innan händelsen hade ett rykte om sig eller egenskaper som inte gjorde dem lika hyggliga som KM då, är min tolkning. hmm.
Senast redigerad av IB03 2022-10-21 kl. 16:06.
Citera
2022-10-21, 16:01
Avstängd
UnitedKingdoms avatar
Citat:
Ja, Tack !

Han säger även att man frångår själva utredningens ingångsvärden när man fastnar för en sådan här hygglig kille (som KM). Han bör ju mena då att i all fall hans killar bör "klara" dessa ingångsvärden. Att hans killar då inte på förhand innan händelsen hade ett rykte om sig eller egenskaper som inte gjorde dem lika hyggliga som KM då, är min tolkning. hmm.

Ja, GW har ju vad jag minns varit säker på vilka gärningsmännen är i detta fallet under en lång tid.
Som du skriver är nog hans killar inte lika "hyggliga" som KM, dock ingår även dessa två i Helenas bekantskapskrets. Det är väl vara bröderna O han menar kan jag tänka mej.
Senast redigerad av UnitedKingdom 2022-10-21 kl. 16:05.
Citera
2022-10-21, 16:11
Medlem
IB03s avatar
Citat:
Ja, GW har ju vad jag minns varit säker på vilka gärningsmännen är i detta fallet under en lång tid.
Som du skriver är nog hans killar inte lika "hyggliga" som KM, dock ingår även dessa två i Helenas bekantskapskrets. Det är väl vara bröderna O han menar kan jag tänka mej.

Hade inte bröderna O ett ganska bra rykte ? Jag vet ingenting om detta skall jag säga. Vi får se hur länge det tar att klura ut vilka GWs gubbar är . Det ser svårt ut.
Citera
2022-10-21, 16:17
Avstängd
UnitedKingdoms avatar
Citat:
Hade inte bröderna O ett ganska bra rykte ? Jag vet ingenting om detta skall jag säga. Vi får se hur länge det tar att klura ut vilka GWs gubbar är . Det ser svårt ut.

Just det jag funderade på, men att tolka GWs uttalande "hygglig" behöver ju inte vara menat att GM inte så är, det är ju en tolkning av dej/mej på GWs ord.
Helena umgicks ju i kretsar med lugna skötsamma ungdomar, dessa bröderna O vad finns det för information om dem av i dag?
Citera
2022-10-21, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bangladesh
Har den någon gång dyftats någon teori om att Helena faktiskt kom hem på natten och att någonting inträffade efter att hon kommit hem?
Jag nämnde för en tid sedan i tråden att det inte finns några belägg som helst för att Helena inte kom hem till sitt hem.
Vi vet inget efter sista vittnet på torget. Brovittnet har polisen mer eller mindre avfärdat.
Citera
2022-10-21, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sculley
Hämtningen av Helenas plånboken i Töreboda har väl heller aldrig framkommit i lokaltidningen?
Nej, men det konstiga är att tidningen fortfarande inte skriver att UA sagt att hon skulle lägga fram sin plånbok. De skriver att hon skulle lägga ut nycklarna, som de skrev 1992.
Irriterande märkligt.
Citera
2022-10-21, 16:51
Medlem
Undra hur stora resurser de lagt på att sätta dit KM under alla dessa år. De här SSI-aktörerna med all rekvisita Ferraribilar och Rolexklockor utlandsresor etc

men det fanns inte pengar till en arkelogihund för att söka journalistens nya infallsvinkel

Har de inte klarat av ett enda fall de senaste sex åren så måste de väl inse att något är fel.
Citera
2022-10-21, 17:10
Avstängd
UnitedKingdoms avatar
Vad finns det för information om bröderna O vilka mest sannolikt är de två som GW antyder är GM? Vad gjorde de isf vid tidpunkten för brottet vilket möjliggör GWs misstanke? Var finns de idag, hur har deras respektive liv utvecklats?
Senast redigerad av UnitedKingdom 2022-10-21 kl. 17:17.
Citera
2022-10-21, 17:14
Medlem
Citat:
Vad finns det för information om bröderna O vilka mest sannolikt är de två som GW antyder är GM? Vad gjorde de isf vid tidpunkten för brottet vilket möjliggör GWs misstanke? Var finns de idag, hur har deras liv utvecklats?
Varför skulle de vara de mest sannolika? Har ganska bra källa på att det inte är dem han syftar på.
Citera
2022-10-21, 17:23
Avstängd
UnitedKingdoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Judaland
Varför skulle de vara de mest sannolika? Har ganska bra källa på att det inte är dem han syftar på.

Jag vann min vadslagning tack!
Jag sa att detta inlägg om bröderna O kommer innan dagens slut vara dementerat av ett nic vid namn "Judaland" och jag fick rätt 😂. Damage Control innan bläcket ens hann torka på papperet, tack.

Men jag låter frågan om dessa bröderna O ligga öppen för andra skribenter vilka kan ha information att delge.
Senast redigerad av UnitedKingdom 2022-10-21 kl. 17:26.
Citera
2022-10-21, 17:32
Medlem
Även om det finns ett antal andra scenarior så är för mig det mest troliga att HA träffar sin(a) baneman på torget utanför Stadt. Tror inte hon går hela vägen hem på dessa skor efter en helkväll. Hon var ingen dumdristig tjej som hoppar in i vilken bil som helst. Hon väljer att åka med någon eller några som hon har förtroende för och som i hennes ögon inte utgör någon fara (där chauffören inte är påfallande berusad). Och som ska åt hennes håll. Det kan handla om: en kompis, en kompis pappa, en granne eller någon som hon känner via kyrkan, hästintresset eller jobbet på sjukhuset. På väg hemåt uppstår en konflikt och HA vill gå sista biten hem. Därpå hinner GM ikapp henne och mördar henne. Det otroliga är att ingen verkar känna igen bilens beskrivning för att koppla den till en person i ovannämnda grupper. Det kan vara så att GM inte körde sin ordinarie bil. Eller att det handlar om en person som ingen tror kan ha utfört detta. Vill påminna om att det finns liknande grova fall som utförts av personer som inte är tidigare straffade. Någon måste ju känna igen bilen kopplad till en person i denna begränsade krets.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in