Avspärrat för att polisen ska få arbeta i lugn och ro, betyder inte att hon hittats.
Hon har inte fått några indikationerna på att fynd gjorts på platsen.
Jag tolkar det såhär, att dom inte söker där för att fynd har gjorts där. Dom söker av någon anledning. Tips eller misstanke. Och att dom mycket väl kan hittat vissa betydande fynd där hittills? Jag uppfattade att frågan var om dom sökte där pga fynd. Kanske har fel.
Mena i närheten av ekenässjön i skogsområde under någon form av stenröse eller något tror jag. Tror inte hon ligger i vatten i alla fall. Usch. Så hemskt. Tankarna till anhöriga. Alla normala människor tycker det här är fruktansvärt.
Eller så har anhöriga inte blivit informerade än. Avspärrning görs om något av intresse har hittats (kropp, tillhörigheter osv)
Nu sa ju polisens presstalesman att det var för att få arbeta i lugn och ro, vilket också SVT gick ut med i morse, om att polisen kommer jobba med punktinsatser.
Jo, det hade man skrivit. Dock inte att det vore hon.
Man hade skrivit att en kropp/fynd har hittats.
Källa: alla tidigare fall
Fast nu skrev man från första början att avspärrningarna var relaterade till just Tove fallet. Därför kan man inte skriva om gråtande poliser förrän anhöriga underrättats.