2022-10-21, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av belloq
Grumlan ligger några kilometer därifrån, man kan tänka sig en triangel där Grumlan, McDonalds, JJs lägenhet är vardera hörn. Det ligger rätt mycket hus inte så långt från badplatsen, men det är mest sommarbostäder även om en del är bebodda året runt.

Däremot ligger det bara ett par hundra meter från McDonalds, på andra sidan rondellen om man svänger av mot Växjö/Kalmar en gammal kraftstation med tillhörande damm och med anslutning till Emån. Där vet jag att man varit och sökt. Även uppströms någon kilometer från Mela Kvarn, förbi Illharjen där kraftstationen finns och man skulle fortsätta följa Emån nedåt. Några kilometer öster om Vetlanda ligger det ett par andra kraftstationer, och det är ändå inte jättehögt vattenflöde.

Ja jag är också lite inne på om hon är sänkt från någon bro tex bron RV31 om hon då fastnat i "deltat" i Ilhargens naturreservat kan det bli som fallet Amela Lidköping, kroppen sitter fast i rötter död ved eller liknande.

Andra bron är RV125 (Broholm) vägen ledervidare till Nye ut mot JJ fars gård.

Tredje bron är RV47 mot Oskarshamn.

Området kring motorbanan tycker jag är av intresse ligger ganska nära MH hem.
Citera
2022-10-21, 12:40
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adv3nturous
Finns ingen Maria inblandad. Däremot en Maja

Hon är säkert döpt till Maria men kallas Maja liksom de som är döpta till Elisabet kallar sig Lisa, Lasse för Lars, Olle för Olof o.s.v.
Är ett helsike för släktforskare.
Citera
2022-10-21, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ensam.I.Kistan
Ja det förekommer men inte ofta. Hoppas det kan förekomma mer ofta bara. Jag tycker att vi saknar ,er snutmord i Sverige.

Äktsvensk morden är mer spännande och sofistkerade
Citera
2022-10-21, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medvetenommycketxx
Vi vet ju inte exakta tidpunkter under nattens gång.
Men tänker att det kan vara som de misstänkta säger att T lämnade lägenheten och skulle cykla hem.
De misstänkta kommer ifatt henne och på något sätt får in T i bilen, därav cykeln är övergiven.
Dom bråkade säkert i lägenheten och T rusar ut med de misstänkta hack i häl.

(En teori alltså)
Cykeln är fortfarande låst. Är nån 3e person med bil inblandad finns garanterat digitala spår som kan styrka det.
Så min gissning är.
Bråk i lägenheten så att Tove avlider. Sen har man nog dumpat kroppen i panik utan att blanda in nån annan.

Gissning2
Kroppen är dumpad där man kan göra det ostört från en bil och med kort avstånd till vatten.
Citera
2022-10-21, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av belloq
Förstår ju inte varför TT skulle lämna sin cykel i närheten av JJ och istället gå två kilometer till andra sidan staden, och sedan hade tanken varit att gå tillbaka nästan lika långt till sin egen bostad.

Sant. Och varför lämna kvar telefonen i lgh om man ska gå hem kom jag på... Läste någonstans att T telefon fanns i JJ lgh när JJ gick ut för möta någon.
Citera
2022-10-21, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fibonaccital
Cykeln är rättvänd på bilden.

Det är en Neptun Atlantica som inte finns längre.

https://city-cykler.dk/damecyckler-104/

Finns en begagnad

https://www.barnebys.de/auktionen/objekte/neptun-damcykel-atlantica-28-dack-n_08Z6DXQm

Hennes cykel har en skada på höger handtag.

Tyckte också den såg rättvänd ut....
Citera
2022-10-21, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Hon är säkert döpt till Maria men kallas Maja liksom de som är döpta till Elisabet kallar sig Lisa, Lasse för Lars, Olle för Olof o.s.v.
Är ett helsike för släktforskare.

Vad pratar du om? Hon heter Maja. Finns ingen som vare sig heter, är döpt eller kallas Maria som är inblandad här.
Citera
2022-10-21, 12:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Celestron
Vet man vilken väninna T letade efter när hon talade med barchefen på Nöjet? Om det inte var någon av de häktade bör hon ju hört av sej.

Mystiskt att barchefen går ut och sitter 10min med en gäst, som sen försvinner. Jag sätter min peng på att barchefen är mördare våldtäktsman psykopat.
Citera
2022-10-21, 12:46
Medlem
http://piclair.com/data/qmss5.jpg

"Grannen: hörde flera rejäla dunsar"

Klappat och klart?
Citera
2022-10-21, 12:46
Medlem
Tove sågs senast i lördags kväll då hon besökte nattklubben Nöjet i centrala Vetlanda. Vilka personer som går till nattklubb vet jag inte för jag har aldrig varit där men det borde väl vara en plats många raggar på. Att personer plockar hem personer från sådana ställen i Vetlanda vet jag om. Det är också en plats Hbtq personer brukar vara på i Vetlanda har jag fått kännedom om. Det dom brukar göra där är att ragga.
Senast redigerad av Ricardos 2022-10-21 kl. 12:49.
Citera
2022-10-21, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medvetenommycketxx
Har ingen aning, men någon i kvinnornas närhet kanske äger nån båt.

Någon annan här i tråden som vet kanske?

Såg att en kvinna som numer ser ut som en man, kommenterat bilder på MH - denna person äger en båt såg jag på Instagram. Reagerade på det på engång! MH och den kvinnan/hen skrev mycket hjärtan på IG.
Citera
2022-10-21, 12:50
Medlem
Vet någon hur gammal var afrikanen när hon kom till Sverige?
Funderat lite på om hon gjorde brottet här så finns risken att hon gjorde liknade skit i hemlandet (barnsoldat?). Men det är förstås inget adoptivbyrå där borta lockar med, utan snarare att de ville bli av med henne snabbt. En tanke bara ..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in