Citat:
1. Två unga tidigare ostraffade tjejer skulle ha otroligt svårt att fortsatt ljuga om sin inblandning, givet att de var själva om dådet. En ytterligare GM, särskilt om det är någon de ser upp till, som är äldre och som de bedömer har en status i samhället - det skulle stärka deras förnekelse-moral ordentligt då de vet att de röjer honom vid minsta eget erkännande om inblandning.
Kvinnor kan också vara mördare. Ovanligare än att män är det, men det förekommer titt som tätt. Speciellt om alkohol och droger är inblandade. Vi vet heller inte hur mycket polisen redan fått ur dessa tjejer i förhören, de kanske redan har börjat prata - och det är inget polisen går ut med till media isåfall.
Citat:
2. Att två unga tjejer utan erfarenhet av grövre brottslighet lyckas gömma undan en kropp i lilla Vetlanda såhär många dygn in i utredningen, efter all känd aktivitet under kvällen och natten, med de ledtrådar som följer ur dessa aktiviteter - det håller jag inte för troligt. Mer troligt med hjälp utifrån av en mer livserfaren person att åtminstone gömma kroppen.
Så svårt är det inte att gömma en kropp utan att den hittas inom ett par dagar/veckor/månader. Kring Vetlanda finns mycket, mycket skog. Allt handlar om hur långt tjejerna orkade åka. Finns många skogsområden som ingen människa passerar under månader/år ens.
Citat:
3. Pojkvännens brors flickväns spekulerande på sociala medier där hon skriver att hon tror att någon mer än de två tjejerna är inblandade. Skulle hon verkligen skriva så som anhörig till T om hon inte har mycket goda anledningar att tro så?
4. Sedan alla rykten ovanpå det - JJ som lämnar bostaden mitt i natten för att träffa någon, att M och JJ skulle ha setts med någon manlig bekant vid McDonalds, etc
4. Sedan alla rykten ovanpå det - JJ som lämnar bostaden mitt i natten för att träffa någon, att M och JJ skulle ha setts med någon manlig bekant vid McDonalds, etc
Är en tredje inblandad så tror jag att det är för att "städa upp" eller hjälpa tjejerna på andra sätt efter mordet. Inte som en aktiv mördare. M
Mannen JJ ska ha träffat på McDonalds någon gång 03-04-tiden är intressant. Vem var det?
Men VARFÖR valde de att mötas på McDonalds av alla ställen? Bland folk och kameror. Om de nu har saker att dölja.