2022-10-13, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Femtrappor
1. Har hon lån på sitt hus, ser hon till att det blir betalt ifrån hans försäljning. Det betyder inte att han erbjuds delägarskap i hennes hus.

2. Resterande av hans vinst ser hon till att han, investerar i en fastighet där hon står för 50%.

3. Hennes pappa är väl gammal bankdirektör och hon 2000-talets största golddigger.

.

Vad bygger du detta på? Paul kommer väl från gamla pengar, tror han har koll på äktenskapsförord om giftemål skulle bli aktuellt. Enda sättet för henne att indirekt eller direkt komma åt något arv eller konkreta pengar är att skaffa barn med honom. Visst hon kanske lever lite på honom men något mer tror jag inte att det blir utan en avkomma.

Hennes pappa är inte bankdirektör, han är en ganska enkel jurist.
Citera
2022-10-13, 23:11
Medlem
beckos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Galenkattkvinna
Vad bygger du detta på? Paul kommer väl från gamla pengar, tror han har koll på äktenskapsförord om giftemål skulle bli aktuellt. Enda sättet för henne att indirekt eller direkt komma åt något arv eller konkreta pengar är att skaffa barn med honom. Visst hon kanske lever lite på honom men något mer tror jag inte att det blir utan en avkomma.
Hennes pappa är inte bankdirektör, han är en ganska enkel jurist.
Dom pratade om Schweiz, nu Lake Como. Det är väl klokt tänkt, tror dom båda har råd med Lake Como, gissningsvis inte sjötomt, men det är fint ändå på kullarna runt omkring. Bra läge, nära Milano och Schweiz och rivieran. Schweiz är dyrt och bondigt/lantligt om man inte är megamiljardär, men vissa gillar ju den naturen och det vädret, känt för att vara svårt att komma in i bysamhällena som utlänning oavsett vem man är, om man inte har Schweiziskt påbrå.
Milano är inte bara klädmode, även inredning och design så det är nog en bra bas för dom?
Senast redigerad av becko 2022-10-13 kl. 23:15.
Citera
2022-10-13, 23:41
Avstängd
Magictrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siljesmöör
Jag startade en skvallertråd om kända bloggare en gång i tiden, men den kom aldrig igång. Kul att ämnet kommer upp ändå, om än i små doser.

Någon som vet vad den här tjejen grundar påståendet "sveriges största blogg" på? Det finns ju hur många möjliga kriterier som helst att basera ett sådant påstående på, men tjejen kan ju i alla fall inte mena att hon har flest besökare av alla bloggar i Sverige för det har hon ju inte. Speciellt inte om man ser till att hon är heltidsbloggare idag, för den skaran människor inkluderar ju ett par namn som springer i cirklar omkring henne sett till rankningar, intäkter och popularitet. Det vore roligt att veta om hon hittat någon definition som verkligen gör henne störst, och sedan väga den definitionen mot alla andra varianter för att sätta påståendet i ett perspektiv.

Men med det sagt gör hon ett bra jobb som kunnat göra business av sitt skrivande. Det är inte många som lyckas med det och det kräver mycket jobb och ordentligt mycket planering om det ska hålla under någon längre tid. Jag hade gärna bytt jobb med henne, om jag hade sluppit politiken och fått välja lite roligare ämnen.
Har alla redan glömt att början på hennes fall berodde på att hon ljög om alla följare hon hade. Idag köper man tio tusen följare för en femhundring.
Citera
2022-10-14, 01:12
Medlem
osnutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magictrix
Har alla redan glömt att början på hennes fall berodde på att hon ljög om alla följare hon hade. Idag köper man tio tusen följare för en femhundring.
Visst var det irriterande att media svalde alla hennes lögner med hull och hår?! 🙄

Det blir spännande om plattformarna börjar strama åt budgeten. Hur många influencers köper inte följare?
Snart kanske följarna från Uzbekistan och Kina börjar ifrågasättas? 😬
Senast redigerad av osnuten 2022-10-14 kl. 01:30.
Citera
2022-10-19, 11:44
Medlem
Hon var fantastiskt fin i klänningen med blommor från tillställningen i Blå Hallen! Roligt med lite lekfull outfit och färg! Tyvärr lite drag queen-aktig sminkning som vanligt men klänningen var 10/10! 😀
Citera
2022-10-19, 11:49
Medlem
CyberIngmars avatar
Radera
Citera
2022-10-20, 12:56
Medlem
Senaste inlägget om Pauls ovilja att prata framtid kändes lite sorgligt. Inser hon inte att han högst troligen inte vill vare sig gifta sig eller skaffa barn? Känns som hon blundar lite för sanningen eller lever på hoppet och sina förväntningar. Bara åsynen av honom signalerar ju en man som inte är benägen att göra något av de sakerna. Han känns lite som ett förvuxet, bortskämt barn, inget fel med det men det känns ganska uppenbart att han aldrig kommer vilja bli pappa, kanske giftemål men inga barn. En man i den åldern som inte redan har barn lär inte vilja skaffa det. Har han haft några längre seriösa förhållanden innan Bella? Och hur länge sedan var det i sådana fall? I och för sig tror jag det skulle passa även Isabella att inte få fler barn. Även om hon aldrig uttryckt det tror jag hon tycker att det är lite skönt med barnfria veckor.
Citera
2022-10-20, 21:41
Medlem
beckos avatar
Citat:
Senaste inlägget om Pauls ovilja att prata framtid kändes lite sorgligt. Inser hon inte att han högst troligen inte vill vare sig gifta sig eller skaffa barn? Känns som hon blundar lite för sanningen eller lever på hoppet och sina förväntningar. Bara åsynen av honom signalerar ju en man som inte är benägen att göra något av de sakerna. Han känns lite som ett förvuxet, bortskämt barn, inget fel med det men det känns ganska uppenbart att han aldrig kommer vilja bli pappa, kanske giftemål men inga barn. En man i den åldern som inte redan har barn lär inte vilja skaffa det. Har han haft några längre seriösa förhållanden innan Bella? Och hur länge sedan var det i sådana fall? I och för sig tror jag det skulle passa även Isabella att inte få fler barn. Även om hon aldrig uttryckt det tror jag hon tycker att det är lite skönt med barnfria veckor.
Nej nu nätmobbar du ju, hon är väl fin nog eller?
Citat:
Hon var fantastiskt fin i klänningen med blommor från tillställningen i Blå Hallen! Roligt med lite lekfull outfit och färg! Tyvärr lite drag queen-aktig sminkning som vanligt men klänningen var 10/10! 😀
Det är väl mest hon själv som har komplex över sina lite arbetaraktivisthänder och fötter, sen det är klart man kan klaga på lite drag queen-drag i ansiktet och falskt blont hår, men vad väntar han på, givet hans höga ålder?
Båda ser väldigt bra ut på fotton, men ja hur är det med diagnoserna numera, det vill ju alla veta?
Klart han tvekar då
Senast redigerad av becko 2022-10-20 kl. 21:48.
Citera
2022-10-21, 07:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av becko
Nej nu nätmobbar du ju, hon är väl fin nog eller?

Det är väl mest hon själv som har komplex över sina lite arbetaraktivisthänder och fötter, sen det är klart man kan klaga på lite drag queen-drag i ansiktet och falskt blont hår, men vad väntar han på, givet hans höga ålder?
Båda ser väldigt bra ut på fotton, men ja hur är det med diagnoserna numera, det vill ju alla veta?
Klart han tvekar då

Jag har aldrig tyckt att det är något fel på hennes händer och fötter faktiskt.. jag personligen anser att hennes ansikte inte kan bära upp en så pass tung sminkning som hon nästan alltid bär både till vardags och fest. Det blir för hårt och tungt. Även solbrännan känns fel. Hon är ju blek i sig själv vilket är fint, tycker hon ska skippa soldusharna och de mörka brynen och tunga fransarna, eller minska lite på det i alla fall.
Citera
2022-10-21, 23:21
Medlem
beckos avatar
Citat:
Jag har aldrig tyckt att det är något fel på hennes händer och fötter faktiskt.. jag personligen anser att hennes ansikte inte kan bära upp en så pass tung sminkning som hon nästan alltid bär både till vardags och fest. Det blir för hårt och tungt. Även solbrännan känns fel. Hon är ju blek i sig själv vilket är fint, tycker hon ska skippa soldusharna och de mörka brynen och tunga fransarna, eller minska lite på det i alla fall.
Jaja, vi tycker samma. Hennes man är ju äldre, så han borde skynda sig.
Den tunga sminkning som hon bär både till vardags och fest och solbrännan känns fel. Lite blek är fint. Skippa sminkning helt inklusive tvål, jogga och lägga om kosten är nog bäst mot aknen.
Citera
2022-10-22, 02:00
Medlem
Asmodeusvults avatar
Citat:
Hon var fantastiskt fin i klänningen med blommor från tillställningen i Blå Hallen! Roligt med lite lekfull outfit och färg!
Vad babblar du om? Blomklänningen bar hon på tillställningen på Nationalmuseet. På Blå hallen hade hon en svart klänning.

Hon var normalt sminkad vid båda tillfällena och hade inte alls behövt fega ut med att sätta på fler blommor över dekolletaget.
Citera
2022-10-28, 03:21
Medlem
beckos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asmodeusvult
Vad babblar du om? Blomklänningen bar hon på tillställningen på Nationalmuseet. På Blå hallen hade hon en svart klänning.
Hon var normalt sminkad vid båda tillfällena och hade inte alls behövt fega ut med att sätta på fler blommor över dekolletaget.
Händer det aldrig något i adelstantens liv numera?
Svart eller blommig klänning? Alla roliga kvinnor verkar blockas och tystas av etablissemanget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in