2022-10-20, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Här skall det sägas att Opec har aviserat en nerskärning på produktionen. Två milj fat dagligen. Biden har ju blivit gramse på Saudi efter det..

Denna nerskärning hjälper Putin, och gör sitt för inflationen i väst..

Men nedskärningen gör också amerikansk olja mer lönsam. Om Biden vill kan han öka produktionen i USA. Men jag är osäker på hur hans pattar förlåt hans parti tänker i den frågan. Frackingen är ju ifrågasatt.
Citera
2022-10-20, 22:10
Medlem
lapons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Jo du har rätt. Jag skrev innan jag tänkte, så kan det bli ibland.

Men följderna av att spränga dammen kan ändå bli förödande. Zelenskyi sa nyss:
"Nu måste vi alla tillsammans - alla européer, alla världens ledare, alla internationella organisationer - göra veterligt för terrorist-staten, att ett sådant terrordåd vid vattenkraftverket i Kachovskij betyder helt och hållet detsamma, som att använda massförstörelsevapen. Följderna för Ryssland borde stå i proportion"
-
Citera
2022-10-20, 22:11
Medlem
Citat:
Jo, oljan får man sålt.., med rabatt.

Men hur är det med gasen ?
(inget slingrande nu pleaze..)

Europa kommer kunna köpa rysk gas via Turkiet till fin fint pris som nu kommer bli gasnav med pipelines Turk Stream 1 & 2.

I stället för Ryssland kommer Turkiet kontrollera gastillförslen till Europa. Turkiet kontrollerar redan immigrationen till Europa (och snart även gasen).

Ryssland kommer fortsätta sälja gas utan problem.

Enda förloraren är Europa.
Citera
2022-10-20, 22:11
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawline
rySStrollens resonemang....

https://i.redd.it/1vnaemh3oyu91.jpg

Ganska välbekant vid det här laget. Och de lurar ingen. Möjligen sig själva.
Citera
2022-10-20, 22:12
Medlem
Citat:
Här skall det sägas att Opec har aviserat en nerskärning på produktionen. Två milj fat dagligen. Biden har ju blivit gramse på Saudi efter det..

Denna nerskärning hjälper Putin, och gör sitt för inflationen i väst..
Absolut gynnar det Putin. Nu ska det väl även beaktas att det var en del överproduktion redan som OPEc ville ta från marknaden.

Det är alltså ingen oljebrist på marknaden men den del som väst vill köpa är mer begränsad (ingen rysk olja).
Citera
2022-10-20, 22:13
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawline
rySStrollens resonemang....

https://i.redd.it/1vnaemh3oyu91.jpg

Man känner igen väldigt mycket från denna tråd.

Citat:
1. BLAME THE VICTIMS:
"NATO provoked the Russian invasion"

2. GUILT BY ASSOCIATION:
"Some neo-Nazi militias are fighting alongside the Ukrainian army"

3. COMPETITIVE VICTIMHOOD:
"The US also invaded Iraq illegally"

När jag såg nummer 3 så tänkte jag genast på HepCat-X.
Citera
2022-10-20, 22:14
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Men nedskärningen gör också amerikansk olja mer lönsam. Om Biden vill kan han öka produktionen i USA. Men jag är osäker på hur hans pattar förlåt hans parti tänker i den frågan. Frackingen är ju ifrågasatt.

Ingen ökning i produktion ifrån jänkarnas fracking är väntad 2023.

Orsakerna är två.

-Problem att finna kvalificerad arbetskraft post-covid.
-Planerna för 2023 är redan klara.

Läste om detta för ca en månad sedan.
Citera
2022-10-20, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saggi
Jag är pro-Europa.
Det är Europa som är den stora förloraren pga inkompetenta politiker.
Nej, tack vare EU, Nato och en sammanhållning så kommer Ukraina med hjälp av den fria världen att gå segrande ur detta.
Citera
2022-10-20, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Det lär gå att pumpa.

Ja eller så fixar Danne med cementsäckarna, är ni broschor förresten nivån verkar vara densamma.
Citera
2022-10-20, 22:24
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sherm
Ändå inte i närhet så klent som det genetiska argumentationsfel du ville torgföra som varande ett argument.

Snygg kaskad av ordbajs. Vad är det du försöker säga egentligen? Du dribblar bort dig själv här.

Citat:
Ja, jag anser att svenskar som säljer ut sitt land och folk till främmande makt är horor som horar ut landet.

Jaha, jag trodde att tråden handlade om att ryssar försöker sno någon annans land och inte om svenskar som säljer ut sitt land. Tillbaks till topic nu.

Citat:
Putins tal illustrerar saken väl. Och om du tror att de har gjort sig till ovän med "större delen av världen", snarare än en liten skara koloniala förtryckare, så bedrar du dig själv och möjligen andra som är dumma nog att köpa smörjan.

Det berömda ryska tvärt-om språket. Japp, Ryssland har lyckats göra sig ovän med större delen av världen vilket perspektiv man än betraktar frågan ifrån. Den ryska lögnen, propagandan och självbedrägeriet har blivit så stort och groteskt att få betraktar Ryssland som ett normalt land nuförtiden. Det är ett gigantiskt Nordkorea vars prestige ligger i soptippen. Ett land som hade så mycket potential men istället sabbade allt. Din älskade gnom-tsar kommer anses vara den sämsta ryska tsaren av alla. Han kan verkligen inte spela Game of thrones.
Citera
2022-10-20, 22:26
Medlem
Citat:
Europa kommer kunna köpa rysk gas via Turkiet till fin fint pris som nu kommer bli gasnav med pipelines Turk Stream 1 & 2.

I stället för Ryssland kommer Turkiet kontrollera gastillförslen till Europa. Turkiet kontrollerar redan immigrationen till Europa (och snart även gasen).

Ryssland kommer fortsätta sälja gas utan problem.

Enda förloraren är Europa.

Därför som vi måste hjälpa Ukraina att avsluta detta snabbt. Dom har har gas så det räcker till hela europa. Ledningarna finns redan, vi måste bara hjälpa dem att komma igång med utvinningen.
Citera
2022-10-20, 22:27
Medlem
Citat:
Ändå inte i närhet så klent som det genetiska argumentationsfel du ville torgföra som varande ett argument. Ja, jag anser att svenskar som säljer ut sitt land och folk till främmande makt är horor som horar ut landet.

Putins tal illustrerar saken väl. Och om du tror att de har gjort sig till ovän med "större delen av världen", snarare än en liten skara koloniala förtryckare, så bedrar du dig själv och möjligen andra som är dumma nog att köpa smörjan.

Citat:
Jag är pro-Europa.
Det är Europa som är den stora förloraren pga inkompetenta politiker.
Uppenbart att den stora förloraren är Ryssland, pga inkompetenta politiker .

Den som gapar efter mycket , mister ofta hela stycket .!
Gammalt ordspråk som stämmer bra gällande detta ”dumkrig”
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in