Citat:
Ursprungligen postat av
akademikerfyllo
Varför sköt Ukraina artilleri in i bland Donbass rysktalande befolkning den 16 februari? Åtta dagar innan Ryssland korsade gränsen.
Jag tror dessa kanonskott kommer sig av det lågintensiva inbördeskrig som rått mellan regeringsstyrkor och separatister sedan 2008. (däromkring) Jag tror vidare att du redan kände till denna sak men eftersom du är ett av mina keltroll väljer jag ändå att svara dig.
Citat:
Varför finansierar väst ukrainska nazister?
Väst finansierar till myckenhet (stödjer) Ukraina med vad de behöver hjälp med, precis som bland den ryska befolkningen finns i Ukraina, även sådana med nazistiska tankegods, även homosexuella, frikyrkliga och vegetarianer- alla dessa med fler därtill, tar del av det stöd väst skänker... egentligen visste du ju redan detta men är man ett keltroll så är man.
Citat:
Hur kunde Ukraina få en skådespelare och missbrukare vid rodret?
Jag tror denna sak hänger samman med ett presidentval där medborgarna kunde lägga sina röster precis som här i Sverige men detta visste du nog redan men mitt svar kommer sig av att keltroll förtjänar lite extra omtanke och åthävor.
Citat:
Varför har Zelensky hus runt om i världen för hundratals miljoner? I USA och Israel bland annat. En ukrainsk ledare tjänar inte dessa summor.
Jag vet inte hur mycket en ukrainsk ledare tjänar men kan tänka mig att dennes inkomster ligger på procentdelar av en rysk ledares inkomster. Kanske den ukrainske ledaren fått dessa egendomar (i den mån de nu överhuvud taget finns) av sina släktingar, kompisar eller kanske han vunnit dem på poker? Denna fråga kunde jag inte hjälpa dig med men jag gav den ändå lite tankar bara därför att du är ... du vet.