2022-10-20, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anti-tanten
Givet. Men varför inte fortsätta ändå? Finns massor av ställen som funkar att söka i även i mörker. Behöver ju inte handla om skog/vatten/terräng. Tomma lador, övergivna hus osv. Som förälder så kan jag absolut föreställa mig hur jävla hysterisk jag själv skulle vara. LETA, HITTA! HJÄÄÄÄLP!
Leta själv! Föräldrarna skulle ha haft bättre koll på sin dotter så skulle inte detta ha hänt. De två misstänkta (eller åtminstone den ena av dem) har säkerligen visat tecken på att de kan utföra det de misstänks för.
Citera
2022-10-20, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krulsmurken84
Civilkurage existerar inte längre, väldigt mycket "jag sköter mitt så sköter dom sitt".
Sen finns snuthatare och en hel del misantroper som inte skulle få för sig att ringa. Bäst så.

Citat:
Ursprungligen postat av BayouX
Blir vansinnig på grannar som minsann har hört höga dunsar men som inte ringer polisen! Det hade potentiellt kunnat rädda tjejens liv (nej, jag tror inte att hon längre är vid liv efter så många dagar utan livstecken)

Läst om så många fall där grannar inte agerar. Ring hellre en gång för mycket än inte alls
Inte alls för min del. Jag ser detta som en "skyll dig själv"-situation
Senast redigerad av ViskSten 2022-10-20 kl. 20:13.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wattweke
Vart?

Stenbrottet som avses är förmodligen NCCs, men jag har ingen koll på familjehem och sådant.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trongen
Kopplas telefonen till biltema masten om man är i JJs lägenhet? Annars är det ju i motsatt riktning från stan så då borde det ju indikera på vilket håll hon åkt.

JJ bor ju rätt nära Toves pappa oxå. Vintergatan. Samt passerar man pizzeria arena om man ska till JJ från Vintergatan (eller tvärtom) och på arena ryktas det ju om att Toves cykel hittades ( nu rapporter ju P4 dock att ngn sett den utan för JJ lght men sen att den varit borta på morgonen) ingen har bekräftat att Toves cykel är hittad dock
Citera
2022-10-20, 20:11
Medlem
GROKNAK.Ankbondens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BayouX
Blir vansinnig på grannar som minsann har hört höga dunsar men som inte ringer polisen! Det hade potentiellt kunnat rädda tjejens liv (nej, jag tror inte att hon längre är vid liv efter så många dagar utan livstecken)

Läst om så många fall där grannar inte agerar. Ring hellre en gång för mycket än inte alls
Fast om man ringer snuten varenda gång grannjäveln dunkar så får man ju inte göra något annat än sitta med SOS alarm hela dagarna. Helvete, det dunkar för fan alltid hos grannar. Sålänge jag inte hör direkta skrik på hjälp ringer då inte jag någon snut iallafall, för det dunkar konstant när man bor i flerfamiljsbostadskomplex.
Citera
2022-10-20, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av belloq
Stenbrottet som avses är förmodligen NCCs, men jag har ingen koll på familjehem och sådant.

Och polisen söker vid krossen? Alltså det mot korsberga ?
Citera
2022-10-20, 20:14
Medlem
Citat:
JJ bor ju rätt nära Toves pappa oxå. Vintergatan. Samt passerar man pizzeria arena om man ska till JJ från Vintergatan (eller tvärtom) och på arena ryktas det ju om att Toves cykel hittades ( nu rapporter ju P4 dock att ngn sett den utan för JJ lght men sen att den varit borta på morgonen) ingen har bekräftat att Toves cykel är hittad dock

Man skulle haft en karta med platser och tidpunkter utmarkerade men är på tok för trött för att fixa det nu 😅
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenJerring
Känns som hon var väldigt dåligt klädd, hoppas dom hittar henne fort :/
Klädd?
Vem vet. Kanske bär hon inte bara sina kläder. Utan är kanske också inlindad i matta, täcke, filt eller vad tusan som helst. Dessutom övertäckt med kvistar och grenar. Men vid liv och illa däran ?

Troligt kanske det inte är. Men fram till hon hittats finns ju möjligheten
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Mycket obehagliga och skrämmande uppgifter.

Låter som det hände i denna lägenhet. Antar att det handlar JJs lägenhet. Dessutom har Toves cykel stått parkerad utanför den ena misstänkta unga kvinnans hem. Antar att detta också handlar om JJs bostad.

Ja någonstans har TT blivit dumpad men var? Hoppas att någon av de häktade börjar att berätta snart.

Ja hoppas det.. hur länge kan de 2 misstänkta vara häktade om de inte hittar kroppen?
Citera
2022-10-20, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tavelramskrok
Klädd?
Vem vet. Kanske bär hon inte bara sina kläder. Utan är kanske också inlindad i matta, täcke, filt eller vad tusan som helst. Dessutom övertäckt med kvistar och grenar. Men vid liv och illa däran ?

Illa däran? Varit kalla nätter, ner under 0an några kvällar i rad. Ingen mat, inget vatten, om hon inte sitter i en källare nånstans.

Men jag tror hon är avliden.
Citera
2022-10-20, 20:15
Avslutad
MGM snyftar i rätten... Dvs ågren över begånget mord. Vore TT vid liv så hade man för längesen sagt var hon finns för att lätta sitt samvete och försöka undkomma hela situationen.
Citera
2022-10-20, 20:16
Medlem
Citat:
Och polisen söker vid krossen? Alltså det mot korsberga ?

Själv har jag sett poliser lite överallt idag, till och med på min gata, så jag skulle inte dra några direkta slutsatser om var poliser syns och eventuella eftersökningar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in