2022-10-20, 17:10
Medlem
Flaklypans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TuffBakomTangenten
Så chromecast eller AirPlay till tv löser det?

Det tror jag faktiskt
Citera
2022-10-20, 18:00
Medlem
Lol giriga netflix.

Köp er iptv , 5-600kr per år betalar jag och får hela netflix utbud hbo , viaplay cmore osv..
Citera
2022-10-20, 18:32
Medlem
musttomtes avatar
Sonen kör konto hos föredettingen som betalar och jag brukar titta här då dyker det upp att någon annan tittar hos dom. Så lite koll har dom!
Citera
2022-10-20, 18:44
Medlem
vemlas avatar
Netflix som försöker skrämmas bara.

Jag delar konto med 5st andra. Aldrig haft några problem. Dessutom byter jag IP adress kontinuerligt.
Citera
2022-10-20, 18:50
Medlem
vemlas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dvitamin
Lol giriga netflix.

Köp er iptv , 5-600kr per år betalar jag och får hela netflix utbud hbo , viaplay cmore osv..
Nja, skulle inte lita på en så billig IP-TV leverantör. 1000-1200kr/år, om det är från en svensk leverantör och då är det en per lina som gäller.

Netflix har säkert att de ser om flera kollar samtidigt på ett konto, men har svårt för att tro att de har en ”algoritm” som övervakar användarna gällande delningen av användarkonton…
Citera
2022-10-20, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flaklypan
Ser egentligen inga problem med detta faktiskt då... läs nedan

"Om policyn blir samma som under testet tidigare i år är det bara Netflix på tv-apparater som begränsas, det vill säga att det är fritt fram att titta på smartphones och surfplattor och laptops utanför hemmet. Men det går bara att titta på Netflix på TV i två veckor per plats iväg från hemmet, utan att betala extra."

https://swedroid.se/netflix-kommer-borja-ta-extra-betalt-for-kontodelning-tidigt-nasta-ar/

Ja men det är ju också märkligt. Två veckor på samma plats - men med vilka intervaller? Ta mig som exempel som jobbar dygnsvis flera gånger i veckan i någon annans hem. Vad händer när de kommer in och ska börja peta och säga att jag inte har rätt att komma åt mitt eget konto?
Citera
2022-10-20, 19:02
Medlem
StojanVlatkovichs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tankis
När sådant här uppdagas blir jag alltid lite varm under pirathatten, fan vad det är skönt att inte göda dessa djävla pissföretag.
Iofs fildelar jag antagligen mer än 99, 99999% av mänskligheten men kalla inte netflix etc för skitföretag, utan dem skulle det inte finnas mycket att ladda ner så visa lite respekt istället va.
Citera
2022-10-20, 19:11
Medlem
Lillskunkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LevaIharmoni
Lite lustig formulering och beräkning att mena att inte på något sätt garanterade pengar är förlorade och skulle tillhöra dem från första början, det är ju inte som att alla tycker det är värt att betala för deras ganska bristfälliga produkt.

Håller helt med om att det är ett lite ihåligt resonemang! Det är som när antipiratbyrån och alla stora filmbolag jagade fildelare och räknade på uteblivna inkomster på miljarder över befintlig omsättning, för "rimligen" skulle dom ju tjänat motsvarande en biobiljett för varje nedladdning.
Citera
2022-10-20, 19:19
Medlem
Flaklypans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallfusion
Ja men det är ju också märkligt. Två veckor på samma plats - men med vilka intervaller? Ta mig som exempel som jobbar dygnsvis flera gånger i veckan i någon annans hem. Vad händer när de kommer in och ska börja peta och säga att jag inte har rätt att komma åt mitt eget konto?

Du loggar väl inte in på någon annans TV, antar du chromecast då alt tablet el mobil som inte är inkluderade i detta då de kommer att få användas när som helst, överallt.

Tror nog att dom som kommer att fastna är dom typ 5 polare som delar på en konto men alltid sitter på 5 olika hushåll (ip, mac etc) aktivt
Citera
2022-10-20, 19:38
Medlem
Citat:
Du loggar väl inte in på någon annans TV, antar du chromecast då alt tablet el mobil som inte är inkluderade i detta då de kommer att få användas när som helst, överallt.

Tror nog att dom som kommer att fastna är dom typ 5 polare som delar på en konto men alltid sitter på 5 olika hushåll (ip, mac etc) aktivt

Jo jag loggar in på tv'n.
Citera
2022-10-20, 19:45
Medlem
Ulrik.Agrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GleefulGoshawk61
Jag antar att de kommer kolla hur ofta vissa inloggningar använder samma IP:

Person 1: Använder IP 1 80% av tiden, använder IP 2 20% av tiden
Person 2: Använder IP 1 20% av tiden, använder IP 3 80% av tiden
= De bor ihop. En person använder dock Netflix mer på bussen, och den andra mer hemma

Person 3: Använder IP 1 80% av tiden, använder IP 2 20% av tiden
Person 4: Använder IP 4 80% av tiden, använder IP 5 20% av tiden
= De bor inte ihop. Det är tydligt då ingen av deras IP stämmer överens, någonsin.

Vad jag förstått det som kommer du ändå använda ditt WiFi hemma ibland, om så bara någon timme i veckan/månaden, och då passar du in som de översta två jag skrev.
Nej, detta fungerar inte i dessa CG-NAT tider.
Får 4 olika publika IP-addresser, för ett och samma hus, fyra personer delar aldrig samma IP, hur ska Netflix reda ut det? Publika adresser som ofta byts dessutom.
Citera
2022-10-20, 19:55
Moderator
skunkensunes avatar
Citat:
Ser egentligen inga problem med detta faktiskt då... läs nedan

"Om policyn blir samma som under testet tidigare i år är det bara Netflix på tv-apparater som begränsas, det vill säga att det är fritt fram att titta på smartphones och surfplattor och laptops utanför hemmet. Men det går bara att titta på Netflix på TV i två veckor per plats iväg från hemmet, utan att betala extra."

https://swedroid.se/netflix-kommer-borja-ta-extra-betalt-for-kontodelning-tidigt-nasta-ar/

Antar att de menar Netflix-appen på s.k. smart-tv:s? Det borde väl innebära att det bara är att streama från sin lur, platta, laptop till chromecast eller liknande på tv:n? Om man nu vill ha en större skärm.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in