2022-10-20, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BrutnaBojor
Halvjudinna, pappa från Israel
Man kan inte va 50% judinna haha... Om hennes mamma var judinna vid födseln så blir hon själv judinna. Om hennes pappa är jude men inte morsan så blir hon inte judinna själv, även fast pappan är jude.

Och jag tycker kanske inte att judendomen eller annan religion bör blandas in här, socioekonomisk bakgrund, uppfostran och andra sociala omständigheter är väl mer av intresse.
Citera
2022-10-20, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BrutnaBojor
Jag hann inte redigera innan du citerade mig. Pappan från Israel ja. Kolla pappans rötter ska du se att de är judar som bor i Israel. Kom inte med det där halacha-dravlet att "mamman MÅSTE vara Judinna för att avkomman ska klassificeras som jude".
haha.. alla vet att man bara kan bli jude om mamman blir jude, om hennes mamma inte var jude så måste hon själv aktivt konvertera till judendomen.
Citera
2022-10-20, 17:24
Medlem
rikastistorstans avatar
Är både negern och judinnan häktade nu?
Citera
2022-10-20, 17:25
Medlem
PutteStruls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trongen
Fast så enkelt är det inte. Om vi ska generalisera som du gör så kan vi ju konstatera att män är roten till allt ont i samhället men antar att du inte håller med iom att det finns flera faktorer som spelar in. Att döma alla män som skyldiga direkt när nått händer hjälper ingen, snarare stjälper.
Jag dömer inte alla negrer, men jag dömer denna neger och de som har hämtat hit fanskapet. Hade negern aldrig satt sina smutsiga negerfötter här så hade Tove sannolikt inte blivit mördad och det kan ni vänsternissar inte snacka bort.
Citera
2022-10-20, 17:25
Medlem
Beck86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Inte osannolikt alls att någon börjar prata.

Troligen pallar någon av mgm inte trycket ju mer polisen konfronterar dem med kända omständigheter.

Enbart att sitta inlåst utan kontakt med människor man känner sig trygg med och möjlighet att fritt insupa information kan troligen knäcka många individer, och särskilt de som redan är stressade och i obalans.

Precis, dom har sina metoder.
Men jag tror att polisen vet var personen i fråga finns, död eller levande.... Men som sagt, dom slipper förklara deras egna metoder hur dom har kommit fram till allt.
För börjar dom snacka - då kan länsman börja arbeta på sitt ordinarie sätt och använda sig av tjejernas berättelse.
Lite poliser i luften, på marken och MP.... Mja.... Man måste visa att man bryr sig....

Säkert så är personen i fråga ganska närheten av där hon försvann.....
Citera
2022-10-20, 17:26
Medlem
Beck86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rikastistorstan
Är både negern och judinnan häktade nu?

Nysvensk......
Citera
2022-10-20, 17:28
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ColaCuba
Finns misstänkta platser där de kan ha sökt och påträffat (men måste skickas till Linköping va) såsom vid bostad, bil, kläder och sådant.
DNA finns nästan alltid och nästa omöjligt att få bort eftersom minsta lilla partikel från hår, blod med mera kan spridas och syns inte med bara ögons synfält. Det kan du räkna med i detta fall. Ihop med annan bevisning som uppkopplingen vid master och uteslutningsmetoden, vittnen (inte till mord men platser före/efter) och att de säger ologiska och osannolika saker med mera då bildas indiciekedja som räcker för dom.
Behövs med andra ord inte de allra bästa bevisen, inte ens kroppen i sig även om den underlättar enormt.

I teorin ja. Men givet att de var vänner, eller åtminstone bekanta, så är det ju kanske inte så svårt att förklara DNA i bil eller bostad. Men givetvis om det finns blodspår är det ju en annan sak.

Så länge man vare sig har en kropp eller brottsplats tror jag inte att DNA kommer vara en del av bevisningen.
Citera
2022-10-20, 17:29
Medlem
hassanmebyssans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SayWhatAgain
Att ni orkar..
Kan vara så enkelt att pojkvännens mamma inte kan det där med offentliga och privata inlägg/delningar.
Kanske varit med och letar istället för att posta på Facebook.. osv osv
Klart det kan. Men nu är detta ett forum för aktuella brott och då är det fritt fram att spekulera. Passar det inte kan du dra till uppklarade brott
Citera
Medlem
okok1s avatar
Finns det bilder på gärningskvinnorna?
Citera
Medlem
Nån som kan läsa expressens artikel ”pappans ord om häktade dotter ”chockerande” och klistra in?
Citera
2022-10-20, 17:31
Medlem
Är det någon som har några idéer på motiv?
Citera
2022-10-20, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PutteStrul
Jag dömer inte alla negrer, men jag dömer denna neger och de som har hämtat hit fanskapet. Hade negern aldrig satt sina smutsiga negerfötter här så hade Tove sannolikt inte blivit mördad och det kan ni vänsternissar inte snacka bort.

Fast det handlar inte om att hon är svart, då ska vi tänka liknade vid andra brott ”hade inte just denna mannen fötts så hade inte den kvinnan blivit mördad”? Låter det vettigt tycker du? Det är ni män som mördar mest och flest kvinnor det är FAKTA. Detta handlar om att det är en kvinna som är försvunnen och att det är två andra kvinnor som sitter häktade för detta. Inte om hon är svart eller vit för hon är fortfarande uppvuxen och har svenska normer och den svenska kulturen i sig från så skyll då på Sverige och inte hennes hemland där hon knappt vet hur det fungerar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in