2022-10-20, 03:41
Medlem
elastikmandens avatar
Asså, den tanten Annica ger mig spel. Hon skulle fan ha på flabben. Dock är hon så oförskämd att samtidigt blir lie rolig.
Senast redigerad av elastikmanden 2022-10-20 kl. 03:43.
Citera
2022-10-20, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elastikmanden
Asså, den tanten Annica ger mig spel. Hon skulle fan ha på flabben. Dock är hon så oförskämd att samtidigt blir lie rolig.

Hon har noll förståelse för Filippinsk kultur eller asiatisk kultur i fallet med handlandet av present. Du kommer inte få något vettigt svar av en person där om du frågar vad vill du ha för present eller vad vill din mamma ha för present? De har för stor stolthet för att begära saker.

Sen när hon går in till huset så får man väl ta det för vad det är, inte brista ut i gråt och säga hur eländigt det är inför dom som bor där. Första gången jag såg liknande hus så tänkte jag också hur kan de leva utan kyl, frys, ett riktigt badrum men de har något annat. De accepterar läget och gör det bästa av varje dag. Nu har jag och min fru renoverat upp hennes föräldrars hus med en del moderna saker men visst är det enkelt där borta om man inte är rik och det borde kanske Tony förberett henne på för att hon inte skulle skämma ut sig själv.
Citera
2022-10-20, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HelmerLjus
Tonys styvmamma Annika kan dra åt helvete. Fyfan vilken idiotkärring. Ville bara hoppa in i tvn och ge henne en fet smäll och släpa ut henne därifrån när hon förnedrade Christyss familj på de sätt hon gjorde. För tro mig, det gjorde hon. Hur tänker kanal 5 här?

Det ser likadant ut hos så många familjer där, de lever på ett annat sätt än vi men är ju heller inte vana vid vårt sätt att ha det. De äter mest fisk, en del kyckling och givetvis ris och grönsaker. Denna mat kokas ofta i ett enkelt kök med gasol, ibland utomhus över öppen eld. De köper vatten i stora 20 liters dunkar. Visst kan man tycka det är fattigt men då får man väl ta de tankarna och känslorna till sitt lyxiga hotellrum och inte visa det inför hela landets TV tittare + hela deras släkt och skälla på en tupp.
Citera
2022-10-20, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av keriksson714
Det ser likadant ut hos så många familjer där, de lever på ett annat sätt än vi men är ju heller inte vana vid vårt sätt att ha det. De äter mest fisk, en del kyckling och givetvis ris och grönsaker. Denna mat kokas ofta i ett enkelt kök med gasol, ibland utomhus över öppen eld. De köper vatten i stora 20 liters dunkar. Visst kan man tycka det är fattigt men då får man väl ta de tankarna och känslorna till sitt lyxiga hotellrum och inte visa det inför hela landets TV tittare + hela deras släkt och skälla på en tupp.

Jo jag vet , har varit på många liknande ställen i filipinerna då jag har ingift släkt där. De flesta bor sådär. Därför jag blir upprörd då jag vet att de inte gillar att tappa masken, eller om en gäst känner sig så pass obekväm som hon gjorde då skäms dem, och de tycker de inte om att göra för de är ofta stolta över det dem har och visar de upp det så vill de då rakt inte ha en sådan reaktion. Hon förnedrade dem helt enkelt. När hon tog honom i kinden och bad honom le... herregud. Samma sak som du säger med att handla present, de kommer ALDRIG be om något om du så tvingar dem med tortyr. "Up to you" är svaret man får.
Senast redigerad av HelmerLjus 2022-10-20 kl. 16:56.
Citera
2022-10-20, 17:03
Medlem
Soperents avatar
Lars som inte verkar förstå att han är en gammal gubbe som är både döv, impotent och väldigt naiv är intressant. Även om han får knulla i Fionas hydda vad tror han kommer hända när de kommer till Sverige, nä det kommer aldrig fungera.
Citera
2022-10-20, 17:20
Medlem
godboys avatar
Tony och Christy.
Annica är väl ett offer för en dålig produktion kan jag tycka. Hon är ju inte smartast i landet direkt. Personligen kan jag väl tycka att hon borde läst på om landet innan hon satte arslet på flygplanet, men detta är typiskt svenskar, att tro att det är lika dant i världen.

Christy kan ju mycket väl ha ytterligare sponsorer från andra länder, det vet vi inte. Men kanske inte, då familjen ändå verkar leva fattigt. Sen kan man ju undra vad hon som 22 åring tänker sig få ut av en lönnfet 45+?
Citera
2022-10-20, 18:24
Avslutad
Annika har sina 15 minuter of fame. Om hon styrs av produktionen så tror jag inte att hon fattar vilket dåligt intryck hon ger. Hon har isåfall dessutom väldigt kass integritet om hon går med på det. Är det istället hennes persona, så är hon bara lite långsam i huvudet, precis som Tony.

Fillipinarna har en stark familjesammanhållning och mår nog i många fall bättre i sin ekonomiska fattigdom, än "rika" ensamma svenskar som har noll sympati för sina egna hemlösa.
Citera
2022-10-20, 18:49
Medlem
Citat:
Jo jag vet , har varit på många liknande ställen i filipinerna då jag har ingift släkt där. De flesta bor sådär. Därför jag blir upprörd då jag vet att de inte gillar att tappa masken, eller om en gäst känner sig så pass obekväm som hon gjorde då skäms dem, och de tycker de inte om att göra för de är ofta stolta över det dem har och visar de upp det så vill de då rakt inte ha en sådan reaktion. Hon förnedrade dem helt enkelt. När hon tog honom i kinden och bad honom le... herregud. Samma sak som du säger med att handla present, de kommer ALDRIG be om något om du så tvingar dem med tortyr. "Up to you" är svaret man får.

Ja, Tony som varit så många gånger i Asien borde ha förklarat dessa grundregler i asiatisk kultur för henne. Riktigt avskyvärt agerande. När jag är där och träffar min frus släkt i liknande hem så ler jag med dom och nämner det som är bra och fint istället. Nej det var pinsamt att se.
Hoppas Annika åker hem nu utan att skämma ut sig mer.
Citera
2022-10-22, 09:07
Medlem
Citat:
Tonys styvmamma Annika kan dra åt helvete. Fyfan vilken idiotkärring. Ville bara hoppa in i tvn och ge henne en fet smäll och släpa ut henne därifrån när hon förnedrade Christyss familj på de sätt hon gjorde. För tro mig, det gjorde hon. Hur tänker kanal 5 här?
Annika fick vatten på kvarnen att Christy använder Tony som sin biljett ur fattigdomen.
Undra hur många fler godtrogna män hon lurar. Kanske har besök flera gånger i månaden av män som kommer med gåvor och skickar pengar till deras ”dotter” Melissa.
Citera
2022-10-22, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZparkyZparks
Annika fick vatten på kvarnen att Christy använder Tony som sin biljett ur fattigdomen.
Undra hur många fler godtrogna män hon lurar. Kanske har besök flera gånger i månaden av män som kommer med gåvor och skickar pengar till deras ”dotter” Melissa.

Självklart så ser de flesta tjejer som kommer från denna typ av boendestandard en europeisk/amerikansk man som en väg till ett bättre liv materiellt men det finns kärlek i de flesta förhållanden också, min frus familj bodde nästan lika enkelt innan jag träffade henne men nu har vi fixat så de har de lite bättre. Jag tvivlar inte en sekund på att min fru älskar mig mer än den uppgradering ekonomiskt hon har fått på köpet.
Är stolt att visa upp mig med henne här i Sverige och blir ännu mer stolt ju fler fördomsfulla blickar man får.
Citera
2022-10-22, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goldentie
Det är alltid lika intressant när svennar beskriver utländska män och samtidigt visar sitt grottmanslika förakt för svenska tjejer. Varför inte leta rätt på en tråd som tycker lika stört som du
Om du ska gråta kan du väl gå in på någon vänster tråd och klaga istället, här diskuterar man om serien och deltagarna
Senast redigerad av TheUnknownUser 2022-10-22 kl. 14:48.
Citera
2022-10-22, 23:07
Medlem
Så nu har jag sett igenom alla säsonger och läst igenom hela tråden så då kan man börja skriva om programmet.
nästa avsnitt på måndag eller?
tonys styv pappa verkar ha slutat äckla sig på christys facebook
greken gillar jag inte
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in