2022-10-20, 16:32
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PutteStrul
Fortfarande en neger och en MENA som har mördat, vad adoptivföräldrarna har för religion är av mindre betydelse, det är inte de som mördat.

Nej, men det är föräldrarna som uppfostrat, det är i föräldrarnas hemmiljö som barnen har växt upp!
Citera
Medlem
GROKNAK.Ankbondens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Liberty75
Tänker så här: att så unga tjejer mördar en kompis - eller f d kompis - är väldigt ovanligt. Jag tror de bara ville skrämma henne. En varning så att hon fick reda på att hon lekte med eld (i deras ögon).

Därför tror jag de låste in henne nånstans. I ett skjul, ett gammalt utedass, en oanvänd lada. Det finns många möjligheter. Kanske efter att ha misshandlat henne.

Nu har det gått så lång tid att hon troligtvis är död. Det var nog inte meningen från början.
Då har de ju haft GOTT om tid på sig att prata och rädda livet på henne för att undkomma ett mordåtal.
Så nej...det tror jag knappast. De har haft ihjäl henne....avsiktligt eller oavsiktligt men död är hon.

Hade hon varit inlåst i en lada hade de talat ut och räddat sig själva.
Citera
Medlem
Varför har JJ lagt ut en marketplace annons på en potatisgrep i söndags? Lagt ut en massa andra prylar en vecka innan detta hände.
Är potatisgrepen ett mord vapen?
Citera
2022-10-20, 16:34
Medlem
TupolevTu-144s avatar
Hur lång tid tar det att göra finkammat sök i en sjö som Grumlan egentligen? Visst är det den sjön som ligger vid golfbanan och badet? Den är väl ganska stor? Svårt att se att de här unga tjejerna skulle ha bemödat sig med att gräva ner kroppen. Troligtvis är kroppen dumpad i sjön, givet att det är de som ligger bakom. Märkligt fall detta..
Citera
2022-10-20, 16:34
Medlem
I och med avslutad insats är det nog bara tiden som vi får vänta på, att hon hittas av förbipasserande förhoppningsvis i närtid men som sagt avliden. Det finns inte mandat att fortsätta sökandet utöver det polisiära vilket innebär att man gjort bedömningen att hon troligtvis är avliden.

Nu återstår rättsprocessen mot MGM och analyser av olika slag. Från de som sökt ska det ha gjorts fynd och någon form av spår.

Vila i frid Tove.
Citera
2022-10-20, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Liberty75
Tänker så här: att så unga tjejer mördar en kompis - eller f d kompis - är väldigt ovanligt. Jag tror de bara ville skrämma henne. En varning så att hon fick reda på att hon lekte med eld (i deras ögon).

Därför tror jag de låste in henne nånstans. I ett skjul, ett gammalt utedass, en oanvänd lada. Det finns många möjligheter. Kanske efter att ha misshandlat henne.

Nu har det gått så lång tid att hon troligtvis är död. Det var nog inte meningen från början.

Ja det är väldigt ovanligt och vad jag vet så har dom ingen vidare kriminell bakgrund. Då tänker man ju att nån av dom borde ha börjat prata efter flera dagars förhör och isolering.
Citera
2022-10-20, 16:37
Medlem
hassanmebyssans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BennyLevito
I och med avslutad insats är det nog bara tiden som vi får vänta på, att hon hittas av förbipasserande förhoppningsvis i närtid men som sagt avliden. Det finns inte mandat att fortsätta sökandet utöver det polisiära vilket innebär att man gjort bedömningen att hon troligtvis är avliden.

Nu återstår rättsprocessen mot MGM och analyser av olika slag. Från de som sökt ska det ha gjorts fynd och någon form av spår.

Vila i frid Tove.
Vad menar du med avslutad insats? Pågår väl fortfarande?
Citera
2022-10-20, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Folkmordsbenagen
Irriterande tyst kring detta fall ändå. Fjortisarna borde väl bryta ihop när som i häktet?

Det är ju för att det är en Negress och en Judinna som ser ut att vara GMs och Svensk BO hade det varit tvärtom hade Afttonbladet haft livesändning hela dagen
Citera
2022-10-20, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Umpalavemang
Förr eller senare om Polisen fortsätter med att "pressa" dessa unga damer så lär de nog dessa damer kvittra som lärkor och berätta om var de har gjort med den försvunna 21-åriga kvinnan och sen var de har dumpat hennes kropp någonstans i Vetlanda eller i utkanterna av Vetlanda ,och då borde det resultera i att Förundersökningsledaren "plussar på" med brottsrubriceringen dråp alternativt mord hos dessa bägge misstänkta unga damer som i nuläget är just nu på sannolika skäl misstänkt för människorov alternativt olaga frihetsberövande .

Ja det är väl som det är ibland. De två har snackat sig samman och det håller kanske under inledande förhör. Men ju mer frågor polisen ställer. Desto mer går svaren i sär.
Citera
2022-10-20, 16:40
Medlem
Beck86s avatar
Jag har fått för mig att polisen vet mer än vad vi ska tro. Därför är dom övertygad vad som har hänt men dom vill att tjejerna ska börja prata. Jag tror att polisen använder sig av en metod 'för att spela dumma ", så vi i allmänheten inte ska veta vad dom använder sig av för metoder. Börja tjejerna prata - så slipper polisen bevisa sin metod hur dom arbetar.
Börja ni alla här gå igenom liknande fall tidigare så ser ni vad jag menar.... 😌😌😌
Citera
2022-10-20, 16:41
Medlem
Aftonbladet har verkligen gjort allt i sin makt för att man inte ska se att det är en svart kvinna som en av de misstänkta. Och dessutom kämpat för att framhäva det vita i den andra kvinnan, haha så uppenbart att det blir patetiskt.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/0QQ0pB/tove-21-forsvunnen-tva-kvinnor-begars-haktade
Citera
2022-10-20, 16:41
Medlem
Hur gamla är MGM?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här