2022-10-20, 15:58
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonjonesHW
Vart vill du komma med dehär? Ska alla människor på jorden dö för att ditt älskade Ukraina ska få en chans att döda ryssar med västerländska vapen?

Alla behöver inte dö, det räcker att vi offrar ryssarna och rysstrollen.
Citera
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkogsSaab
När det gäller Landcaster så finns det så mycket bevis som lagts fram under så lång tid att han enbart är en propagandaspridare och ingen seriös journalist.
För mig gör det att jag avfärdar allt som propaganda.

Sen vet jag att även mycket som görs av västmedia också är vinklat och tillrättalagt.
Men att du inte ser igenom Kremls propaganda är ganska talande genom dina förvrängda analyser av vad som sker.

Det är väldigt sällan vi kommer framåt i våra diskussioner. Jag föreslår att du funderar på hur man viktar riskerna för "distorsion". Men du vill inte följa med den vägen.

Där är inte "så mycket bevis". Det är samma saker som tas upp igen och igen. Ingen ändrar sig av den där Bellingcat-artikeln. Det som skulle vara intressant är förklaringar på hur han mobiliserar så många hundra personer att berätta det som han vill höra. Det skulle få mig att ändra mig.

Vad för fakta skulle få dig att ändra dig?
Citera
Medlem
LPR milisen har fixat i ordning en gammal AA kanon från USSR eran 1960s och skjuter lite mot en förmodar Ukraina position.

Det går bra nu!

https://www.reddit.com/r/CombatFootage/comments/y8utro/lpr_militia_has_restored_an_ancient_soviet/?utm_source=share&utm_medium=android_app&utm_name= androidcss&utm_term=1&utm_content=share_button
Citera
2022-10-20, 16:01
Medlem
Tammers avatar
Märkligt att ryssarna inte koncentrerar sig på att befästa de områden man ockuperat, istället vräker man resurser över Kiev?
Citera
2022-10-20, 16:02
Medlem
Några ryska soldater vid en checkpoint får en granat från ovan och ser jävligt döda ut!

Älskar hur bra kvalite det är i dessa drönarvideos.

https://www.reddit.com/r/CombatFootage/comments/y8xtrv/ukrainian_drone_dropped_munition_hits_a_russian/?utm_source=share&utm_medium=android_app&utm_name= androidcss&utm_term=1&utm_content=share_button
Citera
2022-10-20, 16:02
Medlem
heggeness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whistlehead
LNG gas? bara att transformera gasen och sätta itankfartyg kostar vad 30% av gasen energi??

Synnerligen ineffektivt!

Jag citerade bara vad konspiratören Akademikerfyllo antydde. Kan inte stå för dessa galenskaper själv.
Citera
2022-10-20, 16:03
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av akademikerfyllo
USA vill sälja LNG till EU för fyra gånger det ryska motsvarande gaspriset. Där har du geopolitisk vinning som heter duga. Biden sa att han skulle stänga av (konkurrerande) gas via NS1 och NS2.

Priset på gas är redan nere på samma nivå som september förra året. Ni kan sluta nu.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonjonesHW
Vart vill du komma med dehär? Ska alla människor på jorden dö för att ditt älskade Ukraina ska få en chans att döda ryssar med västerländska vapen?

Jag undrar om det är OK för en stormakt att att förtära sina grannländer om de bara tuggar i sig tillräckligt små bitar i taget. För ingen bit är ju i sig själv värd att riskera världskrig för. Inte Gotland. Inte Donetsk. O.s.v.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bortamatchen
Landet är helt klart inte värt besväret att invadera. Ryssland bör dra sig tillbaka.

Om Ryssland är villiga att decimera sin militära kapacitet och plocka bort sig själv som en internationell spelare så hjälper vi gärna till.

När Ryssland bränt ut sig så kommer länder som Moldavien och Georgien kunna ta tillbaka ockuperat område. Vitryssland, Syrien, Armenien och Iran kommer ligga illa till när Ryssland inte längre har förmåga att beväpna dem på samma sätt.

Ryssarna saknar sin militära kapacitet - har fyra huvuden....Östersjön, Svarta Havet, Stilla Havet, och låt oss säga Vita Havet (Murmansk etal).

Krimhalvön är jätteviktigt för Moskvas självförtroende (Svarta Havet) -
Citera
2022-10-20, 16:04
Medlem
akademikerfyllos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heggenes
Men du glömde alltså att allt snack om att byta från rysk gasleverans till andra källor har uppkommit i liten skala efter första invasionen 2014, men framför allt efter den fullskaliga invasionen i februari i år.

Jag tolkar det du skriver som att USA spelar någon sorts 5D-schack sedan 2014 minst där man:
1 Infiltrerar Ukraina
2 Med syfte att reta upp Ryssland
3 Få Ryssland att inleda först en delinvasion och sen en fullskalig invasion
4 Detta ska leda till att EU inte vill köpa gas från Ryssland länge
5 Och därför köper den 4 ggr dyrare LNG'n från USA

OK, då förstår jag. Men det låter sannerligen som ett osannolikt, decennielångt och mycket riskabelt projekt som då minst 3 amerikanska administrationer måste vara överrens om (D+R+D). Och allt detta mot bakgrund att på mycket lång sikt kommer västvärlden helt att försöka hitta alternativ till fossila bränslen, och detta användande med all sannolikhet minskar.

Jag förstår din galna ide, men nej tack.

USA-styrd västmedia har hetsat mot Ryssland under lång tid med två huvudsakliga syften:

1) Bryta upp Ryssland för att kunna exploatera dess naturtillgångar.

2) Stoppa EU:s energiimport från Ryssland för att USA ska få sälja mer.

Ja, ryssarnas intåg i Ukraina är framprovocerat av USA. Den 16 februari dundrade artilleriet västerifrån mot civilbefolkningen i Donbass. Därefter uttalade amerikansk underrättelsetjänst via Biden att en attack skulle komma. Hur visste de detta? Jo, det var de som satte igång allt. Åtta dagar senare gick ryssen in. Källor som står fransk underrättelsetjänst nära har den informationen.
Senast redigerad av akademikerfyllo 2022-10-20 kl. 16:06.
Citera
2022-10-20, 16:04
Medlem
Vad är vitsen med foxholes om man inte bygger något som kan dölja deras position alt någon sprängbarriär?

Ryssar som får granater på sig av drönare i vanlig ordning.

https://www.reddit.com/r/CombatFootage/comments/y82eof/russian_soldier_hiding_in_a_foxhole_tries_to_sit/?utm_source=share&utm_medium=android_app&utm_name= androidcss&utm_term=1&utm_content=share_button
Citera
2022-10-20, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av akademikerfyllo
USA-styrd västmedia har hetsat mot Ryssland under lång tid med två huvudsakliga syften:

1) Bryta upp Ryssland för att kunna exploatera dess naturtillgångar.

2) Stoppa EU:s energiimport från Ryssland för att USA ska få sälja mer.

Ja, ryssarnas intåg i Ukraina är framprovocerat av USA. Den 16 februari dundrade artilleriet mot civilbefolkningen i Donbass. Därefter uttalade amerikansk underrättelsetjänst via Biden att en attack skulle komma. Hur visste de detta? Jo, det var de som satte igång allt. Åtta dagar senare gick ryssen in. Källor som står fransk underrättelsetjänst nära har den informationen.

Buhu, det är så synd om Ryssland. Alla är så dumma mot Ryssland.

Varför kan vi inte få vara ifred och plocka ut så mycket för egen vinning medan våran befolkning får lida för.

Buhu, vi vill bara kriga och visa att vi är en stormakt. Buhu dumma väst som ger vapen till Ukraina.

Jävla klagosång. Tönt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in