2022-10-20, 02:26
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Midsommardagen
Finns det någon sammanfattning?

Hur illa är det ställt på badet?

Knullas det runt öppet eller finns det skrymslen och vrår där männnen kan sätta på varann någorlunda ostört?

Kommer huvudskyddsombudet i kommunen se till att kräva att badhuset stängs?

Jag har lite svårt att fatta det, så vida de inte har gjort om hela badet. Jag simmade mycket där på 90-talet. Bastun hade glasfönster/ glasväggar. Man såg alltså in i bastun. Sedan var det ett vanligt större duschrum med ca 8-10 duschar. Och så fanns där ett par-tre toaletter vid omklädningsskåpen. Fast det här är tydligen på relaxen och den vet jag inget om.

I SVT-inslaget verkar problemet vara personalen...
Senast redigerad av farbror Sven 2022-10-20 kl. 02:36.
Citera
2022-10-20, 04:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrandmrsI
Så jävla vidrigt! Nån som kan skicka mer info?

Finns mycket i inlägget här: https://www.flashback.org/sp82068522

Bögen Christian Abi-Khalil, som klagar på homofobi, har blivit utkastas från badhuset eftersom han idkade sex offentligt. Och nu propagerar han för att alla ska slippa gå runt i badbyxor därinne.

Djupt störd man.
Citera
2022-10-20, 07:59
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Jag har lite svårt att fatta det, så vida de inte har gjort om hela badet. Jag simmade mycket där på 90-talet. Bastun hade glasfönster/ glasväggar. Man såg alltså in i bastun. Sedan var det ett vanligt större duschrum med ca 8-10 duschar. Och så fanns där ett par-tre toaletter vid omklädningsskåpen. Fast det här är tydligen på relaxen och den vet jag inget om.

I SVT-inslaget verkar problemet vara personalen...

Det är sig exakt likt jämfört med 90-talet, i alla fall vad gäller omklädningsrummet och duschen vid motionsbanan. Bara rostigare och mer nergånget.

Problemet gäller inte bara relaxavdelningen, tydligen. Häromveckan blev jag iakttagen medan jag tvagade mig. När jag tittade ditåt exponerades hela premium-paketet: en rejäl joystick, bullig pung och hårig anal. Tror inte det var av en slump. Buffén var framdukad?

Även tidigare har man fått en del vibbar där. Gubbarna är inte direkt blyga med att dingla med sina don.

Badhuset får allt ta och börja använda situationen i marknadsföringen: "Välkommen till Bögishov! Se stånden stå som spön upp ur backen, se naturinslag där solen aldrig skiner och halka runt i kroppsvätskor. Familjevänligt!"
Citera
2022-10-20, 08:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Varför har bögar en sådan fascination för att knulla runt på badhus och bland barn?

De har ju ingen gård.
Citera
2022-10-20, 10:31
Medlem
Citat:
Ett badhus badar man i. En bastu bastar man i.
Precis. Man ska hålla sig inom de ramarna.

Bastar aldrig längre p.g.a. tidigare erfarenhet på badställen. Som liten minns jag en gubbe som satt inne på Högdalens bastu och stirrade på barnen som gick in. Och sa att man skulle vara näck till alla som hade badshortsen på sig. Efter det har jag undvikit offentliga bastun. Ska fortsätta såhär.
Senast redigerad av FreshReset 2022-10-20 kl. 10:35.
Citera
2022-10-20, 11:44
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
Det är sig exakt likt jämfört med 90-talet, i alla fall vad gäller omklädningsrummet och duschen vid motionsbanan. Bara rostigare och mer nergånget.

Problemet gäller inte bara relaxavdelningen, tydligen. Häromveckan blev jag iakttagen medan jag tvagade mig. När jag tittade ditåt exponerades hela premium-paketet: en rejäl joystick, bullig pung och hårig anal. Tror inte det var av en slump. Buffén var framdukad?

Även tidigare har man fått en del vibbar där. Gubbarna är inte direkt blyga med att dingla med sina don.

Badhuset får allt ta och börja använda situationen i marknadsföringen: "Välkommen till Bögishov! Se stånden stå som spön upp ur backen, se naturinslag där solen aldrig skiner och halka runt i kroppsvätskor. Familjevänligt!"

Vidrigt. Bögvarning har ju alltid funnits på bad men här är det en person som tydligen tycker att Fyris ska vara ett raggställe för bögar och vad jag förstår får han bl.a. stöd av kommunalrådet Pelling. De tycker alltså att badhus ska vara samlingsplatsen för bögragg 2022…
Jag är jävligt tacksam att jag inte skaffat årskort på detta bad. Och barnen tar jag inte med dit.
Citera
2022-10-20, 11:55
Medlem
SoCos avatar
Det är homofobiskt att inte låta bögar grooma barn i badhus, den liberala toleransen
Citera
2022-10-20, 12:22
Medlem
Att böga är ju något fint har de ju sagt så länge. Bögande på allmän plats är helt enkelt del av nya stadsbilden.
Citera
2022-10-20, 13:25
Medlem
Citat:
"Den senaste händelsen har Christian polisanmält. Han har också lämnat in ett klagomål till kommunen vilket ledde till att Stefan Wittberg som är chef för verksamheter på Uppsala arenor och fastigheter ringde upp och bad om ursäkt.

– Han sa att han vill att vi ska känna oss välkomna och att personalen ska vara insatt i vår situation.

Vad hoppas du ska hända nu?

– En hbtqi-diplomering är en jättebra idé, och det har ju Wittberg själv föreslagit i UNT. Jag hoppas att det inte bara är tomma ord."
Vad innebär en hbtqi-diplomering i det här fallet? Att personalen inte längre får säga till folk som beter sig olämpligt inne på badhuset?
Citera
2022-10-20, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Treehutcafe
Jag och kanonklas har sagt det oberoende av varandra om jag förstått tråden korrekt
Du skrev att han skickat in en arg insändare efter att han blev utslängd. Kan du inte posta den här?
Senast redigerad av Forumm 2022-10-20 kl. 13:50.
Citera
2022-10-20, 13:33
Medlem
Autismpowers avatar
Citat:
Helt otroligt!

Bögen Christian Abi-Khalil blir påkommen att ha sex offentligt i badhuset --> blir utkastad.
Vad gör då bögen Christian Abi-Khalil? Jo, beskyller badvakterna för "homofobi" och "diskriminering".
Samt startar namninsamling för att alla minsann ska slippa gå runt i badbyxor.

Sjuk människa, den där Christian Abi-Khalil.

Orala och anala samlag bland folk. I bastun. I duscharna.

Sjuka människor!
Typiskt bögar.
Citera
2022-10-20, 14:55
Medlem
Gammalhiphopares avatar
Badhuset jag frekventerade som liten och i tonåren hade under perioder problem med pederaster. Tror dock inte de var så särkilt intresserade av varandra. Vid ett tillfälle blev en ung grabb våldtagen där.

Men vad är det här med de stora åldersskillnaderna? Varför är Christian och andra ute efter 75-åringar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in