2022-10-20, 12:18
Medlem
Judgments avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Someone’s in for a treat.
Hurså? Kommer Ukraina segra?
Citera
2022-10-20, 12:18
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av foliekiller
Som jag tidigare skrivit så de som röstat är ju helt ointressant då valet var en fejk och riggat.

Det är hur invånarna agerat i förhållandet till ockupanterna som avgör om de är landsförrädare eller ej!

Vad tycker du ska hända med de som röstat för Ryssland? Inget, eftersom det är ointressant?
Citera
2022-10-20, 12:20
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av akademikerfyllo
Jo, det förändrar väldigt mycket. Snart kan vilket land i EU som helst köpa "turkisk" gas utan att bryta mot sanktionerna. Hade Tyskland acceperat att vara en rysk naturgashub hade landet blomstrat. Nu går de en fattig framtid till mötes. Vill tyska folket detta? Jag läste att AfD fördubblats på kort tid i opinionen. Sossar och andra vill förbjuda ett oppositionsparti som just nu ligger kring 15 % i opinionsundersökningarna. Demokratiskt värre... AfD är mot sanktionerna. Sedan har du mid-terms i USA där republikanerna mycket väl kan ta både senaten och representanthuset. Det är mycket som händer utanför slagfältet som kan vara avgörande för att inleda fredsförhandlingar med Ryssland.

Usa först och valet där. Finns ju enskilda röster inom republikanerna...(men inget mer) som har en annan röst angående ukraina kriget. Detta ifrån Mike Pence häromdagen :

"As Russia continues its unconscionable war of aggression to Ukraine, I believe that conservatives must make it clear that Putin must stop and Putin will pay," he added. "There can be no room in the conservative movement for apologists to Putin. There is only room in this movement for champions of freedom."

https://www.businessinsider.com/mike-pence-warns-against-putin-apologist-criticizes-russia-war-ukraine-2022-10?r=US&IR=T

Följer med tyska nyheter väldigt nära, och de har problem i tyskland. Dock finns inget som "ruckar" på de fundamentala om var sympatierna ligger i ryssland/ukraina. Man håller på ukraina.

Sist, det med att tyskland skulle ha blomstrat om man hade tackat "ja" till en hub. Problemet med det är att det skulle ju ha enbart varit på rysslands vilkor. Man har tappat sin plats som "hovleverantör" utav energi till EU när man har börjat använda det som ett vapen. "Skuva på när man är nöjd, skruva av när det inte passar".

Energiförsörjningen i ett land kan inte vara baserad på det.
Citera
2022-10-20, 12:22
Medlem
Glenn-Matthewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daniel501
När Berlusconi själv inte vill yttra hans tankar om Zelensky vet man att korruptionen går djupt;

Maria Tadeo
@mariatad

A second audio from Berlusconi has leaked in which he is heard saying «Ukraine violated the Minsk deal, Zelenskiy tripled attacks on Donbas and pushed Putin to a special operation» that was supposed to last a week but escalated after the West sent money and weapons to Kyiv. 1/

Berlusconi says he’d rather not say out loud what he thinks about Zelenskiy. Then continues: «I don’t see how Putin and Zelensky can talk. Unless there’s an intervention, the war won’t end» worth noting this is a private conversation where Berlusconi asks for maximum discretion.
Hos Berlusconi ja?
Att använda honom som en moralisk kompass är ju skrattretande
Citera
2022-10-20, 12:23
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antistalk
Stämmer förstås.
Men de länder som stöttar Ukraina har det och de har snart tagit fram något som lönar sig stridsekonomiskt att skjuta ned skräpet med.

Vilket luftvärn avser du då? Även mobilt axel-buret luftvärn, typ stinger, är levererat i begränsade mängder. Det iranska skräpet (drönare) är fortsatt ett elände, befarar jag.
Citera
2022-10-20, 12:24
Medlem
heggeness avatar
Citat:
När Berlusconi själv inte vill yttra hans tankar om Zelensky vet man att korruptionen går djupt;

Maria Tadeo
@mariatad

A second audio from Berlusconi has leaked in which he is heard saying «Ukraine violated the Minsk deal, Zelenskiy tripled attacks on Donbas and pushed Putin to a special operation» that was supposed to last a week but escalated after the West sent money and weapons to Kyiv. 1/

Berlusconi says he’d rather not say out loud what he thinks about Zelenskiy. Then continues: «I don’t see how Putin and Zelensky can talk. Unless there’s an intervention, the war won’t end» worth noting this is a private conversation where Berlusconi asks for maximum discretion.

Samma Berlusconi, Putin-vän sedan mången år, som fick 20 lådor champange sänt till sig från Putin alldeles nyss?
Citera
2022-10-20, 12:26
Medlem
Glenn-Matthewss avatar
Citat:
Det som är poängen

När han av alla säger att Zelensky ljög och är korrupt då vet man att det är mycket som inte sägs..

Men vad bryr jag mig, älskar att se artilleriporr och Iranska gräsklippare som slår ut elcentraler i Kiev

https://t.me/antinatocoalition/3437?single

⚡️🇷🇺🇺🇦 Footage from the frontlines - Russian drones annihilating Ukrainian positions and vehicles.
menar mer att att han inte väl säga något visar väl lite mer på hans gullande med Putte och mykcet han böjt sig framöver där
Citera
2022-10-20, 12:28
Medlem
slaimans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Vad tycker du ska hända med de som röstat för Ryssland? Inget, eftersom det är ointressant?

Skulle inte förvåna mig om det går att kolla vilka som röstade för.
Det säger ju lite om valets giltighet.
Citera
2022-10-20, 12:30
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Judgment
Ska du trolla så dåligt som du gör så får du avdrag på lönen
Jag skriver förstås här helt frivilligt. Jag tror inte nån skulle betala mig för det jag ändå gör helt frivilligt och faktiskt med lite nöje. Jag tror inte heller att jag påverkar det som händer i Ukraina. Jag är mest bara fascinerad av de som försvarar Ryssland, oavsett orsak, då deras argument, men även deras rättskänsla, håller en sån låg nivå. Dessutom är jag intresserad av vad som händer och jag anser att jag får ganska bra information här, även om jag följer det även på andra ställen.

Själv då, varför är du här och försöker reta upp människor med dina, inte så intellektuella inlägg. Är det din livsuppgift anser du? Har du en felaktig självbild, att du faktiskt gör någon skillnad i Ukraina eller kan påverka opinionen här?
Hur många har ändrat åsikt utifrån dina inlägg.
Citera
2022-10-20, 12:33
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heggenes
Samma Berlusconi, Putin-vän sedan mången år, som fick 20 lådor champange sänt till sig från Putin alldeles nyss?

God smak gör inte en automatisk till att man har sunda värderingar.
Citera
2022-10-20, 12:35
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heggenes
visserligen pissig rysk vodka och inget fint från frankrike. men ändå.
Citera
2022-10-20, 12:39
Medlem
Kaptagons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PK-befriad
Kolla själv på kartor från år 1900, 1800 och 1700:

https://www.euratlas.net/history/europe/1900/index.html
https://www.euratlas.net/history/europe/1800/index.html
https://www.euratlas.net/history/europe/1700/index.html

Ni kommer aldrig kunna hålla fria val i dessa områden igen om Ukraina tar över, det blir ren diktatur från Zelensky och Kiev i så fall. För de som inte redan slaktats som "kollaboratörer" då.

Polen och Litauen kan hålla folkomröstning där då de styrde området under 1400-talet.

https://www.euratlas.net/history/europe/1400/index.html
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in