2022-10-20, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hank1338
Hur har du fått för dig att jag pratar om gädda nr2 som begick självmord?
Det tog jag för givet i och med att debatten om just självmord tog fart när det började spekuleras om vem det var som var den andra att avlida .
Om det stämmer så gjorde dumpen exakt vad som efterfrågas i det fallet , inget filmat möte och inga chattdumpar utan samtal med gäddan där det informerades om att det skulle bli polisanmälan
Citera
2022-10-20, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Det tog jag för givet i och med att debatten om just självmord tog fart när det började spekuleras om vem det var som var den andra att avlida .
Om det stämmer så gjorde dumpen exakt vad som efterfrågas i det fallet , inget filmat möte och inga chattdumpar utan samtal med gäddan där det informerades om att det skulle bli polisanmälan

Nej jag diskuterade det allmänna tillvägagångssättet. Gäddan som tog självmord är ett undantag men det var de ju enbart för att dom inte hade möjlighet att träffa honom.
Citera
2022-10-20, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steven.badboy
Att mänskor har olika åsikter om allt här i livet är inget konstigt. Man kan vända och vrida på allt hur mycket som helst. Men i slutändan är det ett jävligt bra jobb Patrik, Sara och övriga på Dumpen gör. Det tror jag alla är överens om. Åtminstone vi som älskar barn på rätt sätt.

Det verkar vara olagligt det de håller på med.
Effekten är minst sagt tvivelaktig, men finns data som pekar på skadlig effekt.
Folk mår dåligt utav det.
De som utför det säger sig må dåligt utav det.
De sprider sexuellt innehåll till barn, något som både är olagligt, och föräldrar är ofta inte glada i det.

Vet ärligt talat inte riktigt vad det är för jävligt bra jobb de gör. I min värld, om man gör ett bra jobb, så får man bra resultat.

Gör Arbetsförmedlingen ett bra jobb, så kommer folk i arbete.
Gör en läkare ett bra jobb så mår patienterna bättre.
Gör en systemutvecklare bra jobb, så är det ett problem som människor får det lättare att lösa.

Dumpen verkar ju mer vara systemutvecklarna bakom PUST. Poliser fick arbeta övertid för att göra samma arbete som innan systemet och blev sjukskrivna på grund av det. Skulle inte riktigt kalla det ett bra jobb.
Citera
2022-10-20, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HazzardAlard
Fyfan vilken jävla underhållning om Olof K kunde ta över och konfrontera gäddorna.

Thats it mannen!

Det bästa med det vore ju att det inte kommer vara fler gäddor som lyckas springa ifrån Dumpen, för jag misstänker att Olof K och Patrik är ungefär lika snabb.

// Och nej, det gör jag ju inte, ville mest åter driva lite med hur andfådd Patrik blir när han ska jogga efter en gädda i två sekunder.
Citera
2022-10-20, 11:16
Medlem
st33rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UnitedKingdom
Lite så var min tanke, hårda ord ja, sanna ord ja, men att gå till brutala vidriga angrepp är för lågt, det finns tillräckligt med sann skit att kasta om man det vill.

Verkar som att sista gäddan drevs till självmord av Sara, hon tvingade fram ett möte, vilket gäddan ändå avstod, men likväl jagade hon honom in till döden. Så barn är helt klart olika värda i Saras värld, att dessa nu är utan pappa tar hon med en klackspark. Jag har förstått att hon är skadad emotionellt, men att hon var så in i helvete sönderknarkad trodde inte ens jag.

Ringde hon till arbetsgivaren efter han nekat möte? Typ ”möt oss annars kontaktar vi alla”

Isåfall är det ju hot. Hon hotar förstöra någons liv för att få content.

Om det nu var så. Oavsett är det ju ren illvilja att kontakta arbetsgivare. Personen jobbade inte med barn vad jag läst.
Citera
2022-10-20, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baron-brazil
Har Dumpen någon gång offentliggjort sina swish & vad dessa har gått till?

Det är väl i sin ordning att göra det om inte annat?

Nej varför? Vem/vilka redovisar öppet sin swishhistorik? Vill man få Snygg-Sara på dåligt humör så kan man ta upp det iofs. Det har nämnts i förbifarten i Dumplingspodden och intäkterna går främst till diesel (1000 mil/mån), hotell, hamburgare och diverse mindre löpande omkostnader. Dom har ingen som helst skyldighet att låta massorna ta del av ekonomin.
Citera
2022-10-20, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av st33r
Ringde hon till arbetsgivaren efter han nekat möte? Typ ”möt oss annars kontaktar vi alla”

Isåfall är det ju hot. Hon hotar förstöra någons liv för att få content.

Om det nu var så. Oavsett är det ju ren illvilja att kontakta arbetsgivare. Personen jobbade inte med barn vad jag läst.
De som blivit dömda för att ha begått övergrepp på barn de kontaktat på nätet brukar använda den metoden , hot om att kontakta föräldrar, skolan, släktingar och skicka fotomontage eller riktiga avklädda bilder på barnen .
Gör si eller så framför kameran , kom till viss plats , jag vet vad du heter och bor och kommer att göra din familj eller hund illa om du inte lyder..vanligt när vuxna groomat barn
Citera
2022-10-20, 11:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Är väl precis vad Dumpen gjort angående den som sägs ha begått självmord, ingen konfrontation utlagd utan bara information till gäddan att polisanmälan kommer att ske

Så Dumpen gjorde alltså ingen polisanmälan först utan såg i första hand till att den uppenbart sjuka "gäddan" fick möjlighet att radera sina datorer och ta livet av sig, till fromma för dumplingarnas hänryckning och swishbenägenhet?
Senast redigerad av Brooz 2022-10-20 kl. 11:37.
Citera
2022-10-20, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brooz
Så Dumpen gjorde alltså ingen polisanmälan först utan såg i första hand till att den uppenbart sjuka "gäddan" fick möjlighet att radera sina datorer och ta livet av sig, till dumplingarnas hänryckning och swishbenägenhet?
Har självfallet ingen aning om mer än vad som står hos Dumpen där de säger vid kontakt att de kommer att polisanmäla och lämna in materialet till polisen .
Eftersom de inte blev något möte är det ingen som vetat om denna gädda förutom Dumpen själva , kom inte fram att han fanns förrän media skrivit om att det skett ett självmord .
Citera
2022-10-20, 11:45
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hank1338
Återigen så är det en polisiär sak och polisen ska kopplas in vid misstanke om brott. Jag skulle rentav vilja påstå att Dumpen sysslar med brottsprovokation,med tanke på att dessa ”barn” har kontakt med gäddan och självmant väljer att träffa honom enligt chattloggarna. Det är naturligtvis olagligt men i realiteten så tror jag att scenariot är omöjligt med ett riktigt barn och en gammal gubbe. Det som däremot är riktigt skrämmande är dessa personer som påstår sig ha haft sex med barn sedan innan och som ingår i s.k pedofilnätverk. Rikta resurserna dit och tipsa polisen, i stället för att åka iväg till en busstation i Staffanstorp och möta upp ”Bengan 68” som knappt gjort en fluga förnär. Bengan må vara sliskig men nätverken är farliga.
Brottsprovokation är INTE olagligt så länge det inte handlar om polis/myndighet.

Jag hävdar tvärtom - att Bengan 68 visar att han INTE är ofarlig när han åker iväg för att möta ett barn att ha sex med.
Citera
2022-10-20, 11:50
Medlem
Relentlesslys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gipsy-tears
Nej varför? Vem/vilka redovisar öppet sin swishhistorik? Vill man få Snygg-Sara på dåligt humör så kan man ta upp det iofs. Det har nämnts i förbifarten i Dumplingspodden och intäkterna går främst till diesel (1000 mil/mån), hotell, hamburgare och diverse mindre löpande omkostnader. Dom har ingen som helst skyldighet att låta massorna ta del av ekonomin.
Du negligerade tjack inköp
Citera
2022-10-20, 12:18
Medlem
Vem var den första som tog sitt liv? Letar förgäves men hittar inte
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in