2022-10-19, 23:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mrsharpangel2
Nej det sa han inte utan att Ryssland efter snart 1 år har bara lyckats slå ut 30% av Ukrainas elförsörjning.

Du är bra korkad du eller för dum för att googla innan du skriver dina lögner

Enligt president Volodymyr Zelenskyj har omkring en tredjedel av alla kraftverk i hela Ukraina förstörts den senaste veckan. https://www.europaportalen.se/conten...-elforsorjning
Citera
2022-10-19, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tammer
Jag tycker det verkar påhittigt och uppfinningsrikt, och det måste krävas åtskilligt tekniskt kunnande för att kunna få ihop detta. Ryssar är härliga människor, riktiga överlevare och kreatörer. Det verkar allt mer uppenbart att de inte går att besegra, detta folk kan aldrig kuvas. Det har historien bevisat.
Jo, de har bevisat mer än någon annan hur ett helt folk kan kuvas med lite inhemska hot och gulags. Det har fungerat alldeles ypperligt i 100 år, så nog är det till skillnad mot de civiliserade i före detta sovjetstater det enda folket som fortfarande är kuvade till sinnessjukdom. I denna underkuvade menlöshet står de och stirrar arg och förträtet på alla de före detta sovjetstaterna med avund och ilska. De kunde inte förstå det och de kan fortfarande inte förstå det. När idioten blir trängd utav "jobbiga" tankar, tar idioten till både nävar och hot. Idioten kan självklart inte komma någonstans med detta dock, ty någonstans på vägen står där en utvecklad och civiliserad med nävarna och ordet redo. Sådan var idiotens korta historia byggd på intervaller utav korkat högmod. Ryssland är den fulländade idiotins marker och något annat har de inte försökt vara de senaste 800 åren.
Citera
2022-10-19, 23:29
Medlem
Tidsresenarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Att jämföra Putin och Zelensky, är som att jämföra Mengele eller Manson med en otrevlig men kompetent allmänläkare.
Putin förgiftar och fängslar sina motståndare. Han har sprängt två hyreshus i Moskva och skyllt på tjetjenska terrorister så han kunde ockupera landet. Han har stulit en medalj, tror jag det var, av en gäst.

När Putin var ny som president fanns en idiot som trodde på vad han sa om att bekämpa korruption och skulle visa bevis på det. Han hade med sig dokument han skulle visa för Putin, Då vände sig Putin till honom och sa. "Kanske det är du som är korrupt!". Sedan dömde man han som hade bevis för korruption, själv för korruption. Så kan det gå till i Ryssland.
Lite humor tyckte jag ändå.

Visst. Men med det sagt får jag bad vibes av Zelensky. Jag har inga källor eller liknande, men magkänslan har sällan fel.
Citera
2022-10-19, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tidsresenaren
Visst. Men med det sagt får jag bad vibes av Zelensky. Jag har inga källor eller liknande, men magkänslan har sällan fel.
Bättre än så kan du. Magkänslan har ofta fel. Gå istället på fakta. Vad har Putin gjort för illdåd, vad har Zelensky gjort?
Citera
2022-10-19, 23:33
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Det kanske bara är gaser.
Jag får en magkänsla av att du försöker driva propaganda här och säga att det är ingens fel och båda är lika goda kålsupare, när det bevisligen inte är så. Men magkänslan har sällan fel.
Senast redigerad av EnCarte 2022-10-19 kl. 23:36.
Citera
2022-10-19, 23:39
Medlem
Citat:
Jag tycker det verkar påhittigt och uppfinningsrikt, och det måste krävas åtskilligt tekniskt kunnande för att kunna få ihop detta. Ryssar är härliga människor, riktiga överlevare och kreatörer. Det verkar allt mer uppenbart att de inte går att besegra, detta folk kan aldrig kuvas. Det har historien bevisat.

Skulle du se mig som en härlig och kreativ person om jag skulle göra inbrott hos dig, våldta din tjej och döda dina barn och till slut bränna ner dit hus för att bygga mitt eget ovanpå också?

.. För det är ju samma sak som ryssarna gör i större skala.
Citera
2022-10-19, 23:41
Medlem
Citat:

Ja, dumma är ryssarna helt klart inte…

Det var nog inte många som trodde att svenska fartkamror skulle kunna användas till övervakning i Ukraina!

Ryssarna kan även bygga om kylar och tvättmaskiner till missiler!
Och de använder enkla moppemotorer i sina drönare.

Det vore intressant att höra vad Pentagon har för tänkar om allt detta!
Citera
2022-10-19, 23:42
Avstängd
Slaget om Kherson pågår just nu, det här blir spännande. Nu händer det grejor.
Citera
2022-10-19, 23:42
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
Lite dyster stämning här, dags, för lite uppiggande sång och musik!
https://twitter.com/ostravanda_/stat...89771431682049

Den här är också fin.
https://twitter.com/Leontisa_dVries/...23320751218688
Sånt här är ukrainarna sjukt bra på. Men ser även varifrån den ryska kulturen egentligen kommer. Språket och kulturen, liksom namnet Rys(Rus) har Moskoviterna tagit till sig från Ukraina och Kiev-riket.
Citera
2022-10-19, 23:44
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Även om vi kanske inte håller med varandra i allt så kanske du har rätt här. Det är lite som att dom har fått tillräckligt, så att kriget ska pågå så länge som möjligt. Dvs inte så lite så att ryssarna kan avancera, men inte heller så mycket så att Ukraina kan återta områdena.

Utan att bli konspiratorisk så kan man nästan tro att man vill att kriget ska pågå länge; lågintensivt, många döda, många flyktingar, osv. Samtidigt som några tjänar pengar på det.

Håller med.

Jag tror inte ryssarna hade räknat med att Väst hade backat så mycket som man gjort, även om vissa påstår att man hade kunnat gjort mer. Samtidigt har säkert även vissa delar av dom ukrainska trupperna gjort bättre ifrån sig än väntat med smart taktik. Under tiden håller ryssarna pall rätt bra också.

Fast nu återtar ju faktiskt Ukraina territorium hela tiden
Citera
2022-10-19, 23:47
Medlem
Någon mer som tycker det känns skrämmande om Ryssarna förlorar för mycket?
Känns som en desperat Putin är en livsfarlig herre..
Men men, Ukrainarna kan inte bara se på..
Det farliga är dock Putins respons, OCH den respons som kommer från USA..
Citera
2022-10-19, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mashedpotatoe
Bättre än så kan du. Magkänslan har ofta fel. Gå istället på fakta. Vad har Putin gjort för illdåd, vad har Zelensky gjort?

Fyy, du kan inte leverera en sådan direkt fråga som rysstrollen inte kan svara på utan att du antingen:.

1 inte får svar
2 får ett whatabout svar
3 får ett svar som handlar om något helt annat

Problemet med rysstroll.. De är mer destruktiva för forumet än givande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in