2022-10-19, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BennyLevito
Junkie är hon inte och kommer från stabilt hem. Däremot mått dåligt och är två år yngre än JJ. Kanske var MH som TT letade efter? De har ju inte haft något otalt med varandra av vad som framkommit hittills.

Stabilt hem möjligtvis, men både hon och JJ umgås ju i umgängen där det florerar väldigt mycket droger och då pratar jag inte bara om lite röka.
Senast redigerad av BlueGypsy 2022-10-19 kl. 21:28.
Citera
2022-10-19, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlueGypsy
Va konstigt. Då han inte är folkbokförd med det och det inte kommer upp något när jag söker på det. Däremot så heter grannen Ja*son i efternamn, han bor på nummer 3. Pappan på nummer 4.

Sonen däremot heter ju dubbla efternamn. Kanske det som rör till det. Sonen heter N*ls, pappan heter Il*n.

*=i,a

Har god kännedom om området. J*nson är granne inget annat. Pappa är han på nummer 4:a.
Citera
2022-10-19, 21:31
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadyLagun
I artikeln står det att TT pratat om snapchat och kartfunktionen som finns där. Båda MGM har även sina snapchat namn skrivna i bion på instagram, så tydligt att appen används av alla 3. Kan det vara så att det under natten till söndagen har synts att samtliga tre befunnit sig på samma plats (efter krogen) och därför dessa två plockats in?

Kan ju dessutom va MH eller JJ hon syftade på och letade efter.

Jag tolkade det som att BO letade efter någon annan, en tredje person, typ.

Och nu undrar jag om BO kan ha blivit ditlurad......
Citera
2022-10-19, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlueGypsy
Stabilt hem möjligtvis, men både hon och JJ umgås ju i umgängen där det florerar väldigt mycket droger och då pratar jag inte bara om lite röka.

Mycket möjligt. Senaste året har jag inte jättekoll men enligt vuxna på stan har hon åtminstone inte synts påverkad av något tyngre eller agerat ut på ett visst sätt. Därav min teori att MH på något sätt blivit inblandad och att JJ som är äldre har ett visst inflytande över MH. Vet själv hur det var när man var i den åldern.
Citera
2022-10-19, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Jag tolkade det som att BO letade efter någon annan, en tredje person, typ.

Och nu undrar jag om BO kan ha blivit ditlurad......

Inte omöjligt att hon blev lurad till hem till JJ. Det jag fått höra från är att hon cyklade till JJ för att prata efter de bråkat på nöjet. Sen om JJ hade andra intentioner med det redan från början är ju frågan. Eller om det bara gick väldigt snett när hon va där.
Citera
2022-10-19, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BennyLevito
Mycket möjligt. Senaste året har jag inte jättekoll men enligt vuxna på stan har hon åtminstone inte synts påverkad av något tyngre eller agerat ut på ett visst sätt. Därav min teori att MH på något sätt blivit inblandad och att JJ som är äldre har ett visst inflytande över MH. Vet själv hur det var när man var i den åldern.

Absolut, så kan det vara. Hört från folk med insyn dock att ingen av dem är obekanta med droger, trots unga åldern tyvärr. Men vet inte till vilken grad, och det är ju bara hörsägen.
Att dem umgås i fel umgänge är dock helt 100 dessvärre.
Citera
2022-10-19, 21:40
Medlem
Skaraborg2s avatar
Låter inte alls bra - snarare tvärtom.

Efter det som hittills har framkommit så låter det inte alls bra.

Snarare tvärtom. TT försvann den 16 oktober och ju längre tiden går desto större är risken att detta försvinnande slutar på ett mycket obehagligt och tragiskt sätt.

Förutom de två unga kvinnorna som är anhållna så undrar man om de var inblandade i försvinnandet och då i s f till vilken grad? Kan det finnas andra personer som kan vara inblandade? Fullt möjligt.

Helt klart är att något måste ha hänt TT annars skulle hon ha hört av sig till nära och kära och någon skulle troligtvis också ha sett henne ute på stan.
Citera
2022-10-19, 21:55
Medlem
Hela händelsen är konstig.. Vad kan bråket handla om när det kanske avslutats med mord? Bland så unga tjejer.. Och jag kan inte släppa den där grepen som sattes upp till försäljning dagen efter flickan försvann.. var hennes föräldrar inte bortresta under helgen? Och varför skulle då pappan det första han gör när han kommer hem lägga upp en sådan annons? Jag kanske blandar ihop nu? Men de tjejerna som är anhållna har absolut gjort något hemskt, frågan är bara när någon av dom kommer erkänna..
Citera
2022-10-19, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Efter det som hittills har framkommit så låter det inte alls bra.

Snarare tvärtom. TT försvann den 16 oktober och ju längre tiden går desto större är risken att detta försvinnande slutar på ett mycket obehagligt och tragiskt sätt.

Förutom de två unga kvinnorna som är anhållna så undrar man om de var inblandade i försvinnandet och då i s f till vilken grad? Kan det finnas andra personer som kan vara inblandade? Fullt möjligt.

Helt klart är att något måste ha hänt TT annars skulle hon ha hört av sig till nära och kära och någon skulle troligtvis också ha sett henne ute på stan.

Tänkte att det ändå fanns en möjlighet att hon höll sig undan frivilligt till en början men nu ser det mörkt ut. Det behöver inte vara brott såklart, men oddsen för att hon är vid liv är inte särskilt goda. I intervjun med insatsledaren från räddningstjänsten på SVT i eftermiddag sa han i princip att det är kört, särskilt med tanke på att det är svinkallt ute ikväll också.
Citera
Moderator
OYs avatar
Vad har framkommit om den försvunna kvinnans mobiltelefon, när dog den och var hade den senast kontakt med en mobilmast?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av missy123
Hela händelsen är konstig.. Vad kan bråket handla om när det kanske avslutats med mord? Bland så unga tjejer.. Och jag kan inte släppa den där grepen som sattes upp till försäljning dagen efter flickan försvann.. var hennes föräldrar inte bortresta under helgen? Och varför skulle då pappan det första han gör när han kommer hem lägga upp en sådan annons? Jag kanske blandar ihop nu? Men de tjejerna som är anhållna har absolut gjort något hemskt, frågan är bara när någon av dom kommer erkänna..

Hennes pappa har under de senaste dagarna haft fler annonser ute, ett par hästsulkys på en hästsida (de hittas om man söker på hans namn). Och det där med resan verkar vara en trådsanning som också har blivit motsagd i tråden, det är åtminstone inga belägg för att pappan var bortrest (och föräldrarna är skilda).
Citera
2022-10-19, 22:03
Medlem
Har via en helt säker källa fått info om att TTs mobil senaste kopplat upp sig mot en mast nära Ekenässjön runt 03 den natten. Därefter har den varit bortkopplad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in