2022-10-19, 20:34
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Nu låter det ju som en total kollaps av SMO i Skabeyevas show haha.

https://twitter.com/JuliaDavisNews/status/1582794925304729601
Narrativet. Ukrainska armén är NATO.
Reagerade även på att man säger att de var de som försvarade sig mot Ryssland, tidigare, som sköt sönder städerna.
Nu är jag rätt säker att Ukraina inte kommer att skjuta sönder Kherson med evig artilleribeskjutning som ryssarna. Han såg redan ut att vara beredd att ge sig, faktiskt. Ursäkterna var redan klara. Utnumrerade och sämre vapen.
Men var är de mobiliserade. Kan de inte ta sig dit och stärka upp den ryska armén där?
Citera
2022-10-19, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sherm
Ukraina framförallt är en melodi alla moderna politiker i Europa sjunger medan de sätter sina egna folk och länders intressen i sista ledet.

Nej det gør de ikke.
De er politikere i demokratier og er afhængige af at skulle genvælges ved kommende valg.

De kan tyde folkestemningen samt læse oponionsundersøgelser, og en meget stor majoritet er imod Ruslands imperiale angrebskrig, og ønsker at han stoppes nu så der ikke sker overgreb på andre lande også.

Så moderne politikere i demokratier har helt andre vilkår en diktatoren Putin som kan sidde som præsident indtil 2034, uden at bekymre sig synderligt om folkestemningen.
Citera
2022-10-19, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Nu låter det ju som en total kollaps av SMO i Skabeyevas show haha.

https://twitter.com/JuliaDavisNews/status/1582794925304729601
Det är intressant hur de målar upp NATO som en så enormt överlägsen fiende. Bara det faktum att Ukrainarna är tränade till NATO-standard gör dem tydligen överlägsna rysk trupp. Excalibur och HIMARS verkar vara något de drömmer mardrömmar om. Trots allt det så verkar ryssarna på något sätt ändå tro att de kan stå upp mot väst.

Ett märkligt folk.
Citera
2022-10-19, 20:36
Medlem
akademikerfyllos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Den tanken oroar mig också.

Oroa dig inte. En ukrainsk offensiv kommer att elimineras, men med konventionella vapen. Ryssland vill skydda civilbefolkningen bara.
Citera
2022-10-19, 20:36
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herter
Ja dags att sända lite Archers är inget fan av högern, men att bidra till Ukraina är bra.
Jag gillar högern men här är vi eniga, vill också tillägga att Magdalena, är mer än tusen gånger bättre än Putin.
Citera
2022-10-19, 20:38
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olikafarger
Belgorod är rosa-markerat på liveuamap så jag antar faktiskt att det pågår någon form av milis/motstånd där.
Jag har funderat över det rosa också.
Kanske är det fler ukrainsk-talande där, så man kan hålla val om de vill tillhöra Ukraina istället för Ryssland, senare.
Citera
2022-10-19, 20:39
Medlem
annica, sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Amerikanerna försöker få det till något dåligt att 1.5 miljoner från Ukraina valde att fly till Ryssland. Löjligt, och jag tror många blir vilseledda faktiskt.
Jag tror att du har blivit vilseledd- eller att du försöker vilseleda läsare av tråden. I krigets början inrättade den ryska ockupationsmakten 'humanitära korridorer' vilka endast ledde in i Ryssland- De ryska 'humanitära korridorerna' har i själva verket visat sig vara gatlopp till koncentrationsläger där ryssarna bedrivit våldtäkter och visitering för att bestjäla de flyende på allt av värde.
Citera
2022-10-19, 20:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mindbusiness
Det här samtalet fyra dagar före invasionen är obetalbart.
Putin: jag ska spela hockey nu…

” Fyra dagar innan Ryssland invaderade Ukraina ringde Emmanuel Macron till Vladimir Putin i ett försök att lugna ned situationen. Macrons stab följde spänt samtalet från ett angränsade rum och kommunicerade med presidenten via meddelanden.
I rummet fanns också en dokumentärfilmare som fångade de dramatiska diplomatiska förhandlingarna.”
https://www.svt.se/nyheter/utrikes/hor-omtalade-samtalet-mellan-putin-och-macron-precis-innan-invasionen

Ett konstant ljugande in i det sista. Ryssarna ljög om precis allt.
Citera
2022-10-19, 20:40
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Innerfittefett
Nja Skabbeva heter Olga i förnamn.

"Olga Vladimirovna Skabeyeva or Skabeeva "
Därav, smeknamnet Skabbolga.
Citera
2022-10-19, 20:41
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saggi
Undrar hur många Ukrainare som kommer att dö som följd av det samtalet med svenska vapen i hand.
Färre än de ryssar, som kommer att dö av svenskt stål.
Citera
2022-10-19, 20:41
Medlem
Opaques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Nu blir ju dessa ukrainska regioner mer eller mindre laglöst land där den tillfälliga ryska ockupationsmakten kan frihetsberöva vem som helst och för vad som helst utan rättegång behöver hållas i närtid. Stackars ukrainare säger jag som nu behöver uppleva denna råkopia på hur tyskarna betedde sig på ockuperad mark under WWII.

Det spelar ingen roll om du är från Ukraina eller är Ryssvänlig I donbas. Grisarna i Kreml kommer att göra allt som står i sin makt att försöka häfta fast så mycket personliga trauman som möjligt. Är du Ryss och bor i Donbas ? Spelar ingen roll. Här får du så god att agera kanonmat . Är du av Ukrainsk börd i Donbas? Då tar vi dina ungar och deporterar dom till Ryssland, och tvingar dina föräldrar att skjuta mot sina landsmän. Det är EXAKT Vad de tyska nassarna gjorde- förutom att skicka majoriteten till utplåningsläger
Citera
2022-10-19, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sherm
Ukraina framförallt är en melodi alla moderna politiker i Europa sjunger medan de sätter sina egna folk och länders intressen i sista ledet.

Vilka länder utsätter sin befolkning, menar du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in