2022-10-19, 16:25
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UnitedKingdom
Får revidera till enbart trash.
Sådana Jimmy vill kasta ut. Rena fina ariska raser ska prioriteras.
Senast redigerad av Ankan-mannen 2022-10-19 kl. 16:28.
Citera
2022-10-19, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enydrion
Polisen kommer ju troligtvis inte att göra något åt anmälan, läs bara vad en åklagare skriver här.

Åklagaren låter som en försvarsadvokat till en pedofil misstänkt.
https://www.expressen.se/nyheter/man-tog-sitt-liv-efter-dumpens-konfrontation/

Åklagaren säger tex att det var ju vuxna personer som spelade barn, så det har inte begåtts något som helst brott...

Åklagaren låter som om denne själv är en pedofil typ..
Det är inte olagligt att söka sexuell kontakt med en vuxen. Det är en vuxen som de här männen chattar med ju. Spelar ingen roll att de utgör sig för att vara barn.

Ligger du med en 15-åring som säger hon är 13 gör du heller inget olagligt.

Åklagaren är enligt mig helt objektiv i sin bild på hur det hela är. Alla är inte pedofiler som försöker följa lagen och står upp för den och tycker att "häxprocessor" på människor är felaktigt.
Citera
2022-10-19, 16:26
Medlem
Vem?
https://www.gp.se/nyheter/sverige/exponerades-av-dumpen-tog-sitt-liv-tre-dagar-senare-1.83590140
Citera
2022-10-19, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Greven101
Jag tycker du ska sluta upp genast att fokusera på förövarna överhuvudtaget vem bryr sig om det räcker till fällande dom? Det skulle det inte göra pga brottsprovokation men dessa pedofiler stämmer ju ändå träff med barnen.

Dessutom så är det avskräckande när nästan alla pedofiler vet att dumpen kan komma fram om de bestämmer träff.
Det förutsätter att de flesta är rätt ointelligenta - men hur det är med den frågan vet jag inte. Om man nu söker sexuell kontakt med nån under 15 och vet att Dumpen existerar så ser man väl till att inte synas på platsen utan möjligen spana över den och vidare har man inte visat allt om sig själv kanske?

Jag vet inte om det är så avskräckande faktiskt... Kanske, kanske inte!
Citera
2022-10-19, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Relentlessly
Jösses

”Pengarna riskeras inte att tas av Kronofogden. Det är föreningens pengar, vi håller på att starta ett föreningskonto. Vi har precis skickat in papperna, säger Sara Nilsson.
Hur vet du att pengarna inte riskerar att tas av Kronofogden?
Så mycket kommer det inte in.
– Jag håller på att lösa skulderna nu med avbetalningsplan.”

Tippar att Sara får ansöka om skuldsanering.

Förtroendeingivande
Tänker att alla pengar hon får in på sitt privata bankkonto är ju faktiskt något KFM kan utmäta även om de ska till en "föreningen". Hon har bevisläget där nämligen!
Citera
2022-10-19, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enydrion
Det finns ju en del som tycker att det är bättre om hundra barn våldtas än att en enda pedofil döms felaktigt, jag tror att man får ta att det kan gå fel någon gång då och då, om det räddar hundratals barn.

Stod väl nyligen om nån pedofil som åker in och ut på anstalterna som hade våldtagit typ nåt 70 tal barn under åren...

Här är ett exempel
https://www.domstol.se/nyheter/2022/07/35-arig-man-doms-for-sexualbrott-mot-42-barn/
Jag vet inte om man ska ställa de sakerna mot varandra!

Det är inte bra att en oskyldig döms. Det är inte bra att hundra barn våldtas. Var går gränsen tycker du?
Citera
2022-10-19, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rosalenin
Deras engagemang är väl en aspekt av övergrepp de råkat ut för, och som har format personligheterna, med moraluppfattning osv 🥺. (Börjar misstänka att ”normalt funtade” befattar sig vanligtvis inte med sådant. De som har drabbats dras till den världen som malen till ljuset. Paralleller inom vård, psykvård, missbruksvård, polisväsendet…you name it)
Kan nog ligga lite i det du säger. Många som blivit utnyttjade blir väl själv förövare? Nu höftade jag - vet inte ens vad många betyder här men det är väl klart vanligare? Om man du inte blir det så vill man hänga ut någon annan? Kan ha med någon form av makt och kontroll då man inte hade det som utsatt när man var ung?
Citera
2022-10-19, 16:36
Medlem
Relentlesslys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EIIer
Tänker att alla pengar hon får in på sitt privata bankkonto är ju faktiskt något KFM kan utmäta även om de ska till en "föreningen". Hon har bevisläget där nämligen!

Kan inte någon fixa fram Saras deklarationer sedan några år tillbaka: Har hon deklarerat sina inkomster som glädjeflicka?

Jag misstänker att det inte har skett.

Men, det är preskribtion på 5 år gällande skattebrott
Citera
2022-10-19, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Relentlessly
Nä, enligt Gipsy-tears är hennes pappa marockansk och mamman någon form av zigenare. Lyckad kombination och vad man kallar den har jag inte en aning om

Det stämmer att ena föräldern är marockan men det andra har jag aldrig nånsin påstått utan snarare förnekat när du hävdat det tidigare.
Citera
2022-10-19, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EIIer
Hur kommer hon att lyckas med att betala sina skulder. Är det sant det som har florerat i tråden innan att hon är sjukpensionär. Då tycker jag det är helt tokigt eftersom hon bevisligen kan arbeta. Hon far land och rike runt skriver artiklar och mycket mer. Då borde hon även klara ett vanligt jobb. Hoppas verkligen försäkringskassan kollar upp henne mer och gör en utredning om hennes arbetsförmåga. Tycker nog hon är en riktig parasit som förstör livet för åtskilliga mänskor och dessutom mycket farlig.
Citera
2022-10-19, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoDp
Vem?
https://www.gp.se/nyheter/sverige/exponerades-av-dumpen-tog-sitt-liv-tre-dagar-senare-1.83590140
Citat:
Enligt ETC ska mannen, som under förra veckan tog sitt liv, ha chattat med Dumpens fejkade profil under sommaren för att sedan blockera kontakten. Under hösten ska den fejkade kontakten försökt nå honom på nytt innan de bestämt träff med varandra - till vilken mannen inte dök upp.
Hjälp mig tyda det här istället bestämdes det en träff eller ej eller försökte bara den fejkade profilen kontakta personen igen? Var det den fejkade profilen som blockerade mannen? Meningarna är obegripliga inom de större tidningarna i dag. Så det bestämdes en träff? Mannen dök inte upp? Någon som vet varför?
Citera
2022-10-19, 16:41
Medlem
Relentlesslys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoDp
Vem?

"Ytterligare en man har tagit sitt liv efter att ha exponerats av Patrik Sjöbergs och Sara Nilssons hemsida Dumpen. Polisen har nu upprättat en anmälan om grovt förtal mot hemsidan. "

Au revoir Dumpen.

Game over.
Senast redigerad av Relentlessly 2022-10-19 kl. 16:48.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in