2022-10-19, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Greven101
<...> men dessa pedofiler stämmer ju ändå träff med barnen.<...>
Ja men möjligheten finns ju att de hoppar av själva innan dess.
Citera
2022-10-19, 16:11
Medlem
https://www.expressen.se/nyheter/dumpens-sajt-saljs-av-kronofogden/

Dumpen.se mäts nu ut av Kronofogden för att reglera Sara Nilssons privata skulder på 184 000 SEK.

För i helvete, finns det ingen normalt funtade människa utan vare sig missbruksproblem eller skulder till Kronofogden som kan driva en sure likt Dumpen?
Citera
2022-10-19, 16:11
Medlem
Relentlesslys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Greven101
Dessutom så är det avskräckande när nästan alla pedofiler vet att dumpen kan komma fram om de bestämmer träff.

Fråga? Vilka pedofiler då? Sitter småbarn och skriver på KIK? Dom hänger ut kåta och lågintelligenta snubbar med Lolita komplex som chattar med fiktiva fjortisar. Hebefilier.
Citera
2022-10-19, 16:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Enydrion
Polisen kommer ju troligtvis inte att göra något åt anmälan, läs bara vad en åklagare skriver här.

Åklagaren låter som en försvarsadvokat till en pedofil misstänkt.
https://www.expressen.se/nyheter/man-tog-sitt-liv-efter-dumpens-konfrontation/

Åklagaren säger tex att det var ju vuxna personer som spelade barn, så det har inte begåtts något som helst brott...

Åklagaren låter som om denne själv är en pedofil typ..

Visst, så är det naturligtvis. Det vet ju varenda dumpling, att de som inte knäfaller inför Putrik och Vulgo-Sara, är pedofiler... Eller lagkloka, kanske.
Citera
2022-10-19, 16:16
Medlem
Relentlesslys avatar
Jösses

”Pengarna riskeras inte att tas av Kronofogden. Det är föreningens pengar, vi håller på att starta ett föreningskonto. Vi har precis skickat in papperna, säger Sara Nilsson.
Hur vet du att pengarna inte riskerar att tas av Kronofogden?
Så mycket kommer det inte in.
– Jag håller på att lösa skulderna nu med avbetalningsplan.”

Tippar att Sara får ansöka om skuldsanering.

Förtroendeingivande
Senast redigerad av Relentlessly 2022-10-19 kl. 16:25.
Citera
2022-10-19, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 0.999...
Jodå, dock inte den kontinuerliga uppmärksamhet som nu har uppstått. Tror inte det har funnits något fenomen på flashback som varit så poppis tidigare.

Intrigerna mot Stefan Holm var något du mest själv flikade in tror jag för att kunna raljera vidare.
Ja, 36 000 inlägg är mycket. Det blir ju så subjektivt då jag knappt ser eller hör något om PS. Hänger knappt i den här tråden så. Sen de som gör det - ja, då tror man ju att alla ser honom. Men 36 000 är mycket. Vad menar du med fenomen? Corona hade nog många inlägg i sina trådar?

Nej, det är vid de tidpunkter som jag minns PS faktiskt. Annars ser jag honom inte så ofta. Visst, när han gick ut med det om sin tränare också så klart så hade faktiskt ingen åtanke om att skriva om Stefan men det dök upp i huvudet hur de två är så olika t ex i Mästarnas Mästare. Men ska inte snacka om det nu
Citera
2022-10-19, 16:22
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brooz
Visst, så är det naturligtvis. Det vet ju varenda dumpling, att de som inte knäfaller inför Putrik och Vulgo-Sara, är pedofiler... Eller lagkloka, kanske.

Det finns ju en del som tycker att det är bättre om hundra barn våldtas än att en enda pedofil döms felaktigt, jag tror att man får ta att det kan gå fel någon gång då och då, om det räddar hundratals barn.

Stod väl nyligen om nån pedofil som åker in och ut på anstalterna som hade våldtagit typ nåt 70 tal barn under åren...

Här är ett exempel
https://www.domstol.se/nyheter/2022/07/35-arig-man-doms-for-sexualbrott-mot-42-barn/
Citera
2022-10-19, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EIIer
Skilj på handling och person.

Citat:
Ursprungligen postat av Relentlessly
Jösses

”Pengarna riskeras inte att tas av Kronofogden. Det är föreningens pengar, vi håller på att starta ett föreningskonto. Vi har precis skickat in papperna, säger Sara Nilsson.
– Så mycket kommer det inte in.

Förtroendeingivande

Vilken pajas, dumpen sjönk rejält i mina ögon nu. Snacka om att sopa framför sin egna dörr.
Citera
2022-10-19, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hank1338
https://www.expressen.se/nyheter/dumpens-sajt-saljs-av-kronofogden/

Dumpen.se mäts nu ut av Kronofogden för att reglera Sara Nilssons privata skulder på 184 000 SEK.

För i helvete, finns det ingen normalt funtade människa utan vare sig missbruksproblem eller skulder till Kronofogden som kan driva en sure likt Dumpen?
Deras engagemang är väl en aspekt av övergrepp de råkat ut för, och som har format personligheterna, med moraluppfattning osv 🥺. (Börjar misstänka att ”normalt funtade” befattar sig vanligtvis inte med sådant. De som har drabbats dras till den världen som malen till ljuset. Paralleller inom vård, psykvård, missbruksvård, polisväsendet…you name it)
Citera
2022-10-19, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kickan
Känner mig sjukt kluven inför Dumpen och dess följder.

Å ena sidan tror jag faktiskt att de avslöjar skyldiga på riktigt.

Å andra sidan skulle det inte räcka i domstol även om äkta poliser hade riggat chattarna. Föreställer mig att de måste fångas precis när gärningen ska begås. Det finns ju alltid möjligheten att de ångrar sig och hoppar av innan dess.

=> tja vad ska man säga? Har svårt att tycka synd om självspillarna. Men 100% vattentätt? Nej.
Framför allt måste det finnas ett riktigt offer och inte bara fejk-offer men det var kanske det du menade? Sen är det inte lagligt att söka sexuell kontakt med barn så det räcker att sådan bevisning finns. Men då måste det vara ett barn på riktigt samt får inte polisen medverka till att sätta upp en sådan situation. Tveksamt om det ens håller om Sara skulle hitta en 12-åring och satt med och skrev.
Citera
2022-10-19, 16:24
Avslutad
Citat:
Jösses

Förtroendeingivande

Vid skuldsanering måste hon troligen gå med på att leva på existensminimum tills skulden är betald. Då kommer alla hennes inkomster att nagelfaras av Kronofogden och portioneras ut till henne. (Hade en bekant som gick igenom detta för några år sedan).
Citera
2022-10-19, 16:25
Medlem
Citat:
Jösses

Förtroendeingivande
Måste man ha koll på sin ekonomi för att jaga pedofiler?
Jag skiter i om hon har skulder, bara hon sätter käppar i hjulen för pedofiler så blir jag glad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in