2022-10-19, 15:23
Medlem
Stones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barents
Det är som att välja Trump.

Vi valet av ny tory-ledare så började man med 20 olika personer. Jag är helt fascinerad över att slutresultatet blev Liz och Rishi. Lite likt USA där de mest lämpade presidenterna tydligen är 74 år och heter Trump och Biden. jag tror inte på demokrati längre.

Trump var det bästa som kunde hända USA. En man från verkligheten och inte jävla karriärpolitiker. Dessa borde få svårare i framtiden.
Citera
Medlem
[quote=Vargunge1|82088006]
Citat:
Ursprungligen postat av Slacker-
Sannolikt har hon högre IQ än genomsnittet.[/QUOTE
Tror det var samnytt som klistrade ut hennes twitterkonversationer. Språket är på en tonårings nivå. Mest troligt är IQ,n kring 76-80

Lägg av. Att en 26 åring kan få ministerpost tyder på högt IQ. Man måste inneha en viss social förmåga, strategiförmåga samt emotionell och logisk intelligens för att kunna göra sådana karriärsteg. Ganska imponerande speciellt för hennes ålder. Att påstå att hon har låg IQ är rent av avundsjukaz
Citera
Medlem
Stones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ViskSten
2019–2022 hade de en turk(jude?) som premiärminister.

Va?
Citera
2022-10-19, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abetterworld
Så, ännu en MENA:it som ska bestämma för Sverige och svenskar att fler vidriga muslimer ska släppas in och att de svenska gränserna ska vara öppna samt att de som opponerar sig är med hennes ord "fuck nazze SD".

Här är anledningen till varför de absolut flesta MENA:iter måste tvångsdeporteras hem med våld även om de inte har begått brott eller terror. De använder varje tillfälle för att främja sina egna minoriteter och vidriga avskräde till ideologi. I slutändan tänker de på sig själva, sin klan och sin etnicitet. Svenskar och Sverige är något de bara vill förstöra och ta ifrån.

Kärringen medger att hon har varit hemma på semester i Iran. Man kan ju undra i sådana fall vad hon gör i Sverige. Hon kan väl bedriva öppna gränser och öppna käften där hemmavid i Iran istället.

"– Mitt första riktigt starka politiska minne var när jag var i Iran med min familj under sommaren 2010, i samband med den gröna vågen (politiska protester efter valet av Ahmadinejad, reds anm). "
https://www.tidningen.nu/vi-demonstrerade-pa-hustaken-i-iran/

Sluta vara avundsjuk för att människor med utländskt bakgrund får maktpositioner i Sverige.
Citera
2022-10-19, 15:31
Medlem
Fritjoffanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av twogirlsonecup
En rekordung klimat- och miljöminister är på plats.

Wiki
Romina Pourmokhtar är ordförande för Liberala ungdomsförbundet (LUF) sedan 2019 samt adjungerad i Liberalernas partistyrelse. Hon har varit förste vice ordförande för ungdomsförbundet sedan 2018. Hon är uppvuxen i Sundbyberg och är främst engagerad i politiska frågor som berör utbildning, integration, feminism och motverkandet av hedersförtryck.

Pourmokhtari har under sin tid som ordförande bland annat argumenterat för att värnplikten borde ersättas med ett rent yrkesförsvar samt att moderpartiet Liberalerna bör hålla fast vid sin liberala migrationspolitik

Hon har ett engagemang i RFSU, riksförbundet för sexuell upplysning, där hon sedan juni 2021 är förbundsstyrelseledamot. Hon kom 2022 ut med den självbiografiska boken 'Chicken nuggets på krita'.
Hon har iranskt ursprung genom sin pappa, som kom till Sverige som politisk flykting.

Frågor
Vad mer vet vi om denna kvinna?
Vad exakt gör henne lämplig som klimat- och miljöminister?
Hur tror vi att hon sköter sitt nya uppdrag i regeringen?

Jag tror att det helt enkelt var ett sätt för killen vid grillen att säkra rösterna internt, han köpte helt enkelt henne med den posten.
Citera
2022-10-19, 15:32
Medlem
Stones avatar
Jag var precis på ett byggvaruhus och betjänades av en kvinna som inte förstod vad jag ville köpa. Jag bad om att få tala med en man. Jag börjar riktigt tröttna på denna jävla skit att kön går före kompetens.
Citera
2022-10-19, 15:34
Medlem
Stones avatar
[quote=lexitp|82088041]
Citat:
Ursprungligen postat av Vargunge1

Lägg av. Att en 26 åring kan få ministerpost tyder på högt IQ. Man måste inneha en viss social förmåga, strategiförmåga samt emotionell och logisk intelligens för att kunna göra sådana karriärsteg. Ganska imponerande speciellt för hennes ålder. Att påstå att hon har låg IQ är rent av avundsjukaz

Nej, det hade inte med detta att göra. De måste binda henne till överenskommelsen och hon var den högst kacklande hönan i Liberalerna så Kristersson tog en för laget och satte på henne ett par gyllne handbojor.
Citera
2022-10-19, 15:35
Medlem
Prokloss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SocialtKontrakt
Instämmer.

Hjärnan är så gott som fullutvecklad vid 26. Fattar inte alla kommentarer om åldern då jag själv är 95:a. Känner mig ju gammal som gatan! Klart man ska kunna bli minister vid den åldern.

Sedan kan man säga vad man vill om hennes SD-allergi men hon har rimliga, uppfriskande värderingar i frågor som cannabis.

Det just det som är ditt problem, du är född 95 och därmed allt för omogen för att ”fatta”
Citera
2022-10-19, 15:38
Medlem
145 000 kr per månad, en lön som praktiskt taget ingen 26-åring kan nå på ett vanligt jobb (mer betalt än 99,99% i alla åldersgrupper) mot att hon inte är hatisk mot SD mer och lugnar ner LUF. Alternativet hade varit en osäker riksdagsledamot, men med dubbla pengar och mer medialt utrymme kommer narcissisten förhoppningsvis sköta sig. Dessutom ett invandraralibi. Broilerlivet i LUF och L har burit mer frukt än en femårig utbildning med studielån och krav på godkända tentor och uppsatser, och därefter en ingångslön på 30 000 kr/mån på ett jobb med riktig konkurrens där det ställs krav på kunskap.

Så oseriöst, man kräks på politiken av sånt här. Alla förstår att det finns mängder av kandidater som skulle passa bättre som miljö- och klimatminister men nu valde de en skrikande idiot utan kompetens. Hoppas L åker ur riksdagen 2026 och att M-KD-SD bildar majoritetsregering med Jimmie Åkesson som statsminister.
Citera
2022-10-19, 15:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av lexitp
Sluta vara avundsjuk för att människor med utländskt bakgrund får maktpositioner i Sverige.

Han har helt rätt. Tribalistiska minoriteter som tillskanskar sig makt är en miljöfråga och har ingenting med avundsjuka att göra. Med hennes track record VET vi dessutom att hon knappast främjar svenskars intressen då hon gjort sig karriär på att vara en del av det gigantiska problem regeringen nu ärver.

Nu hamnar hon på en post där hon kan göra mindre skada, även om det knappast är pga ett gediget cv eller någon kompetens, så det kunde varit värre. Men andemeningen i inlägget är helt rätt, svenskar måste sluta att strössla maktpositioner till folkslag som bara bryr sig om sin egen snäva, etniska, krets och börja tänka själva som en del av ett folk.

Men det kommer.
Citera
2022-10-19, 15:42
Medlem
Prokloss avatar
[quote=lexitp|82088041]
Citat:
Ursprungligen postat av Vargunge1

Suck, alltid ska dumskallar blanda in IQ i olika typer av diskussioner.

Hon är väl normal begåvad som , de flesta är. Att hon fått ministerpost är väl obvious, hon är mer eller mindre köpt. Och naturligtvis lägger hon all sin moral åt sidan när en monsterlön väntar.

Detta visar ju också att just unga människor säljer sig lätt när det kommer till pengar.
Senast redigerad av Proklos 2022-10-19 kl. 15:44.
Citera
2022-10-19, 15:45
Avstängd
Severlohs avatar
Varför får människor som inte är svenskar vara med och styra över Sverige?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in