2022-10-19, 13:57
Medlem
Relentlesslys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cj035
Sara svarade precis:

Det rör mina gamla skulder på 168.000 som kronofogden tänkte att de kunde få in genom att sälja domännamnet.
Håller på och pysslar med mina fordringsägare så att skulderna återkallas.
Domänen tillhör dock föreningen så vi har begärt inhibition, alltså kommer försäljningen mest troligt att avbrytas.
Gör den inte det så får vi registrera ny domän och flytta över sidan dit.
Innehållet för sidan ingår inte i domännamnet.
Verkligheten kommer alltid ifatt en.
Gissar att det här är bara början på Dumpens problem. Men vad vet jag.
Citera
2022-10-19, 14:07
Medlem
UnitedKingdoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Relentlessly
Verkligheten kommer alltid ifatt en.
Gissar att det här är bara början på Dumpens problem. Men vad vet jag.

Hon har alltså inga planer på att betala sin skuld istället, människor vilka lever som Sara gör är avskum, det finns inte en tanke på att hon kanske skulle betala sin skuld utan bara på hur hon ska komma undan med domänen.
Fy fan på ren svenska, whitetrash så det sjunger om det, noll eget ansvar, sen ska denna människa åka landet runt och vara så duktig.
Citera
2022-10-19, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UnitedKingdom
Även ekonomisk förening måste ha redovisning så dessa Swishintäkter vilka oavkortat går till Saras eget konto måste redovisas, där kan Skatteverket gå in om de misstänker att pengar inte altid kommer fram till föreningen.

Nu drivs väl Dumpen inte genom en ekonomisk förening utan en ideell, så redovisning slipper de upp till 1,5 mille eller vad det nu är.
Citera
2022-10-19, 14:27
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EIIer
Hämtat från Expressen.

Detta säger lite. Läs fetade meningen. Hur många anmäler till polisen efter att man själv fått det bekräftat? Vi kan prata om ett rån. Letar man då upp personen för att få det bekräftat? Inbrott? Gör man arbetet själv först eller anmäler man om _misstanke_?

Sen "hann" de inte anmäla!

De har inget intresse av anmälningar eller liknande. Deras intresse är att tjäna pengar genom att hänga ut människor till höger och vänster.

Skulle Sara välja mellan att först få material till sidan och hänga ut någon (medan det kan ske övergrepp under tiden) eller att så fort hon misstänker något göra en anmälan och låta polisen ta hand om det kommer hon välja pengarna först! Problemet är väl att det egentligen inte finns något brott innan hon "bekräftat" vem hon pratat med - kan ju vara en 12-åring som trollar på nätet, men det där är ändå polisen uppgift att hålla på med!

Du tror alltså att det står en rad poliser lediga på rad och bara väntar på anmälningar av misstänkta pedofiler? Är inte det väldigt naivt av dig?
Citera
2022-10-19, 14:30
Medlem
Relentlesslys avatar
Förundrad, varför lägger KFM ut Dumpen.se till 25K?

Sajten har ett negativt värde, badwill, enligt mig. Ingen vill köpa den.
Senast redigerad av Relentlessly 2022-10-19 kl. 14:32.
Citera
2022-10-19, 14:32
Medlem
Citat:
Även ekonomisk förening måste ha redovisning så dessa Swishintäkter vilka oavkortat går till Saras eget konto måste redovisas, där kan Skatteverket gå in om de misstänker att pengar inte altid kommer fram till föreningen.

I och för sig sant, då är det ju inte föreningens pengar, förrän Sara överför pengarna. Tror jag. Men i såna fall ska det ju räknas som intäkter för henne, och ska då skattas för, och KFM har då absolut möjlighet att utmäta de. Så i min världs känns det här som en komplicerad historia.
Citera
2022-10-19, 14:34
Medlem
Vem är "Fränstamannen" som det hänvisas till i den här artikeln?

https://dumpen.se/2022/10/19/17915/
Citera
2022-10-19, 14:38
Medlem
UnitedKingdoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
I och för sig sant, då är det ju inte föreningens pengar, förrän Sara överför pengarna. Tror jag. Men i såna fall ska det ju räknas som intäkter för henne, och ska då skattas för, och KFM har då absolut möjlighet att utmäta de. Så i min världs känns det här som en komplicerad historia.

Antar att hon kör sitt race och om det blir lite mera skulder struntar hon i det, i detta fallet skatteskulder vilka hon isf bara lägger på hög hos Kronofogden, för människan är helt utan moral.
Citera
2022-10-19, 14:42
Medlem
Relentlesslys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bigly
Vem är "Fränstamannen" som det hänvisas till i den här artikeln?

https://dumpen.se/2022/10/19/17915/
Oj, nu har Dumpen verkligen skitit i det blå skåpet. Ger sig på en åklagare, det kommer straffa sig.
Citera
2022-10-19, 14:44
Medlem
0.999...s avatar
Nästan så man börjar undra om inte Patrik har fått större uppmärksamhet nu än under hans höjdhoppskarriär. Lite lustigt och synnerligen otippat.
Citera
2022-10-19, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cj035
Sara svarade precis:

Det rör mina gamla skulder på 168.000 som kronofogden tänkte att de kunde få in genom att sälja domännamnet.
Håller på och pysslar med mina fordringsägare så att skulderna återkallas.
Domänen tillhör dock föreningen så vi har begärt inhibition, alltså kommer försäljningen mest troligt att avbrytas.
Gör den inte det så får vi registrera ny domän och flytta över sidan dit.
Innehållet för sidan ingår inte i domännamnet.
Skulle det där stämma eller är det rent vilseledande? Låter märkligt. Ingen kan värdera det namnet högt. Bara om någon skulle fortsätta hänga ut folk men vem mer vill göra det? Det finns inte under exekutiva auktioner från KFM heller vad jag kunde se.

EDIT: Låg på en annan del tydligen! 25 000 kr som startpris. Ingen vill författas med det namnet misstänker jag. Vem skulle våga?
Senast redigerad av EIIer 2022-10-19 kl. 15:24.
Citera
2022-10-19, 14:52
Medlem
Citat:
Hon har alltså inga planer på att betala sin skuld istället, människor vilka lever som Sara gör är avskum, det finns inte en tanke på att hon kanske skulle betala sin skuld utan bara på hur hon ska komma undan med domänen.
Fy fan på ren svenska, whitetrash så det sjunger om det, noll eget ansvar, sen ska denna människa åka landet runt och vara så duktig.
Skilj på handling och person.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in