Citat:
Ursprungligen postat av
Steven.badboy
Vi får hoppas att du har rätt.
Citat:
Ursprungligen postat av
Bigly
Hissmackan och Indiemongot jobbade väl på myndighet vill jag minnas.
Citat:
Ursprungligen postat av
Steven.badboy
Sen har du en Jurist också.
Att man jobbar på myndighet säger mycket lite. Jag har en släkting som jobbar på FK. Hon är expert på sitt område, nämligen ventilation och larmanordningar. Men hon kan inte få en människa granskad av FK för det, trots att hon jobbar där. Hon saknar nämligen helt kunskaper om vilket regelverk som gäller. Juristen skulle det väl kunna vara en annan sak med.
Men sedan, vad spelar det för roll om jag har rätt eller inte. Vad spelar det för roll om det är en gädda som fått KFM att utmäta domänen? Sanningen är att domänen är värdefull, sanningen är att Sara har skulder på grund att att hon levt ett kriminellt liv. Sanningen är att Sara bör betala sina skulder. Så oavsett allt annat, så är KFMs agerande helt rätt. Och Dumpens försök till att hitta kryphål återigen helt fel.
Men visst, skulle det inte vara KFM som kommit på detta så kan vi ju ha ett bekymmer, då det pekar på att KFM har en bristande förmåga att lösa sin uppgift. Men känns om ämnet för en annan tråd.
Citat:
Ursprungligen postat av
UnitedKingdom
Jag förstår inte hur dessa två kan få fortsätta att driva Dumpen, båda två pissblacka, skulder vilka måste drivas in via domstol (Putte) och Kronofogden (Sara), när sätter Skatteverket ner foten?
SKV kommer aldrig kunna sätta ner foten. Dumpen är en förening, eftersom man lyckades hitta ett nytt kryphål i skattelagarna, så det spelar mindre roll vad S&P gör, det är föreningen som måste göra fel för att SKV ska kunna göra något mot den.