2022-10-19, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
En barnunge utan relevant yrkeserfarenhet eller utbildning.

Vad då då? Jag vet ingen Sosseminister som haft utbildning relevant till deras yrkesområden. Ta energiministern tex. Han verkade inte ens förstå vad som händer eller varför. Alla andra länders ministrar skakar hand på någon deal och han står bredvid och ser ut som ett frågetecken och petar näsan.

I allmänhet måste vi medborgare börja kräva expertis av våra ministrar. Sosse inställningen att vem som helst kan göra ett lika bra jobb som alla andra är helt verklighetsfrånvänt
Citera
2022-10-19, 10:53
Medlem
Personer med iranskt påbrå verkar i alla fall vara framåt när de hamnar i diaspora.
Citera
2022-10-19, 10:56
Medlem
redrik.feinfeldts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barents
Min 13-åring slår ut Stenevi "det är en svart stund i Sveriges historia" och Bolund "jag snyter mig med corona i handen framför TV-kameran".
Haha, ja det ligger nåt i det du säger, får hoppas hon inte försöker överträffa dom i galenskap bara, men det är nog omöjligt.
Citera
2022-10-19, 10:57
Medlem
PK-befriads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goyimcuck
En 26-årig iranier utan några som helst meriter, kompetens, adekvat utbildning, livserfarenheter och betydande yrkeserfarenheter ska alltså leka minister nu. Om inte detta väcker den vanliga dumskallen från dennes djupa dvala att spelet är riggat och vilken dönicke som helst kan placeras som marionettfigur och målvakt, så vet jag inte mer. Det går bra nu för Sverige!

Nu var det visst 2 iranier som blir ministrar i Sverige. Spelar ingen roll egentligen vilka som blir ministrar egentligen, om ens några alls, för de bestämmer inget av relevans. Landet styrde sig själv i 2 månader drygt utan regering eller politruker.
Ja precis, agendan är redan satt via internationella organisationer och ministrarna kan knappt bestämma någonting. De blir hårt bestraffade från alla möjliga håll om de går emot den satta agendan. Det finns ingen självständighet hos dessa marionetter.
Citera
2022-10-19, 10:58
Medlem
SocialtKontrakts avatar
Citat:
I England valde de en rätt ung kvinna Liz Truss till partiledare och statsminister.

Ursäkta?

Nog för att medellivslängden är på uppgång men klimakteriet är väl ändå inte ungt?
Citera
2022-10-19, 10:59
Medlem
Vad har hon för utbildning?

Hennes far var iranier. Han dog i cancer för ett par år sen. Vem är hennes mor?
Citera
2022-10-19, 11:00
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Det är uppenbart att Kristersson med detta val velat håna Miljöpartiet "jag sätter den yngsta och minst kompetenta på MPs post". Och MP kan inte svara något, vilket fördubblar hånet, de satte ju själva alldeles för unga och oerfarna kvinnor på vilka postar som helst t.ex Kulturposten.

Hon kommer inte att göra någonting för miljön. Hon är en lame duck. Vilket är den bästa lösningen för miljön. Aktiv svensk miljöpolitik är en katastrof sedan 10 år.
Precis, riktigt trevligt att se vår miljöminister kämpa för kärnkraften också. Det måste får Mp:isterna att koka inombords.
Citera
2022-10-19, 11:01
Medlem
smoerreboms avatar
Jag gissar att det här blir den första som får gå. Hennes twitter tyder på att hon är för omogen, omdömeslös och oslipad för att inneha detta ämbete. Hon kommer även att utsättas för grupptryck från sina libtardkompisar Tycker att det är svagt av UK att sätta den här och Ebba Busch som energiminister, hon är en lättviktare och bara en mediaspelare. Det där kräver teknisk kompetens.

Överhuvudtaget är det vårdslöst att ge statsrådsposter till studenter. Finns det något i hennes cv som visar att hon är en stjärna eller? Jag hittar bara att hon läst statsvetenskap, det kan alltså bara röra sig om ett par fristående kurser.
Senast redigerad av smoerrebom 2022-10-19 kl. 12:01.
Citera
2022-10-19, 11:01
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SocialtKontrakt
Ursäkta?

Nog för att medellivslängden är på uppgång men klimakteriet är väl ändå inte ungt?
47 år är "rätt ung och erfaren" för mig som ett lands ledare, vilket hon visar i handling. Men det är riktigt att det kan finnas 20-åringar som skriver här på FB och som har föräldrar som är yngre.
Citera
2022-10-19, 11:03
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
Precis, riktigt trevligt att se vår miljöminister kämpa för kärnkraften också. Det måste får Mp:isterna att koka inombords.
Just det, kan finnas en baktanke där, han måste ha en miljöminister som gillar kärnkraft eller som han kan köra över. Hon måste fått den frågan innan hon fick jobbet och svarat "rätt".
Citera
2022-10-19, 11:04
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adolfitler
Har SD cuckat ner sig totalt? Jimmy låter iranen pissa honom i munnen. Hur fan kan man från SD gå med på detta? Patetiskt ynkligt.
Snarare L som blivit sönder-cuckade. Johan Pehrson, större cuck får man ju leta efter. Sd o Jimmie styr denna regering, var så säker. Lyssna bara på Maria Malmer Stenergard, hon kör exakt på samma retorik som Sd: paradigmskifte, måste minska invandringen rejält, göra Sverige oattraktivt, sluta slita sönder Sverige etc.
Citera
2022-10-19, 11:05
Medlem
SocialtKontrakts avatar
Citat:
47 år är "rätt ung och erfaren" för mig som ett lands ledare, vilket hon visar i handling. Men det är riktigt att det kan finnas 20-åringar som skriver här på FB och som har föräldrar som är yngre.

Nog för att Flashback verkar vara ett ålderdomshem märker jag…

Men är inte snittåldern för chefer/VD i näringslivet just 40-50? Man har en bra balans av visdom och flytande intelligens då, så att säga.
Senast redigerad av SocialtKontrakt 2022-10-19 kl. 11:07.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in