2022-10-19, 08:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PW-Gersson
Kappvändande karriärist, förstå vad en ministerpost gör för cv:t.

Glöm att L samarbetar med SD! De kommer att göra allt för att sabba för dem.

Bara det pratet om att SD inte ska vara mogna att sitta i en regering är ett rent skitsnack. Det förstår väl vem som helst när man tar med personer i regeringen som Romina Pourmokhtari (L)

Pourmokhtari har genom åren gjort sig känd för sitt hat mot Sverigedemokraterna – ett parti hon ser som ”nazister” och ”det största hotet mot svenska kvinnor”. L-toppen har även engagerat sig för öppna gränser. Pourmokhtari har nyligen uppmanat folket att gömma illegala migranter.

Bara kort innan Pourmokhtari blev utnämnd till minister raderade hon plötsligt texten på twitter “kämpar mot rassar, sossar & patriarkatet”
Öppna gränser, göm illegala och hatar SD..
Citera
2022-10-19, 08:52
Bannlyst
Uppenbarligen kan hon sära på bena, en hypotes är hon är hela den liberal partistyrelesen egna lilla privat madrass.
Citera
2022-10-19, 08:55
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rondellneger
I USA tillsätter man senila och idioter som ledare för att lättare kunna styra dom, detsamma händer här, en bebis fylld med slagord blir minister

Hon kanske tar sitt arbete på allvar och läser på? Den senaste energiminister visste väl inte ens hur många kärnkraftverk vi hade i Sverige...
Citera
2022-10-19, 09:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ajabaja555
Då börjar jag förstå att gamle svarten Fredrik Reinfeldt fortfarande styr i skuggorna. Jag borde ha förstått att det var något lurt.. Men jag hoppades! Ulf Kristersson är ju polare med Reinfeldt och hämtar råd hos honom. Allt som händer nu är en skenprocess.

Nu tror jag att vi kan känna oss lurade och blåsta! Jag som trodde att äntligen så fungerar hjärnan på några. Att lekstugan och hatet var slut. Att de förstod vad en demokrati ett och samarbete innebär!

Efter att jag läser Expressen i dag så förstår jag att de lurat svenska folket igen!

Sverigedemokraternas fick inte vara med och förhandla hela regeringsförklaringen, och det står nu också klart att de tre regeringspartierna kommer att ha en egen parallell samarbetsstruktur, med ett eget ”inre kabinett”, där SD inte släpps in.

Från xpressen: "Så hålls SD utanför ”

"– Regeringen består av tre partier och det är klart att de måste ha ett särskilt samarbete, säger Liberalernas ledare Johan Pehrson.

Statsminister Ulf Kristersson säger till Expressen att det kommer bli tydligt att en hel del av regeringens politik ligger utanför samarbetsavtalet med SD.

Även när det kommer till formerna för samarbetet med SD är det väl tidigt att slå fast hur omfattande och nära det verkligen blir.

Kommer bedriva politik utan SD
Inom i princip alla politikområden, även dem som omfattas av samarbetet med SD, finns det också stort utrymme för regeringen att bedriva politik vid sidan av punkterna i avtalet..

Osv..

Du vet att S och SD har majoritet i riksdagen va?
Citera
2022-10-19, 09:08
Medlem
Green-washing!

Pojkvännens "miljövänliga" Volvo 245 -88 som snart gått 48 000 mil ställdes av 28/9.
Citera
2022-10-19, 09:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av leprasjukling
Nej, nästa person på riksdagslistan tar hennes plats i riksdagen när hon är minister.

OK. Den där lilla fittan kommer ryka big time. Ung och naiv, hon kommer bli kölhalad.
Citera
2022-10-19, 09:20
Medlem
goofers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adolfitler
Har SD cuckat ner sig totalt? Jimmy låter iranen pissa honom i munnen. Hur fan kan man från SD gå med på detta? Patetiskt ynkligt.
Fan hon får gärna sitta över mig och pissa men något annat duger hon inte till.
Politik idag är bara tjänster och gentjänster.
Här har man (hon) givit en tjänst (minister) och fått en gentjänst information av ändrad ståndpunkt angående SD.
Citera
2022-10-19, 09:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
En barnunge utan relevant yrkeserfarenhet eller utbildning.

Det är just detta som har blivit så fel med Sverige. Inkompetenta politiker utan erfarenhet eller kunskap inom dom områden dom ska styra över tillsätts som ministrar.

En del i den systemkollaps vi ser i samhället.
Citera
2022-10-19, 09:30
Medlem
Ännu en ung manshatande feminist som tror på patriarkatet och ändå får gräddfil upp i toppen och blir den yngsta ministern i historien. Den kognitiva dissonansen i hennes lilla hjärna måste vara outhärdlig.
Men hon kanske låg sig till jobbet, då får hon kanske vatten på sin kvarn istället.

Citat:
Ursprungligen postat av goofer
Fan hon får gärna sitta över mig och pissa men något annat duger hon inte till.
Politik idag är bara tjänster och gentjänster.
Här har man (hon) givit en tjänst (minister) och fått en gentjänst information av ändrad ståndpunkt angående SD.

Om jag skulle gissa hade du häktats och låsts in lik Assange efter det. Du hade alltså blivit dubbelt förnedrad. Men du gillar förnedring verkar det som. Du har växt upp i det feministiska Sverige och är bara en produkt av det, så lite synd är det om dig.
Citera
2022-10-19, 09:37
Moderator
HelgeBuks avatar
Jag skulle nog säga att hon är en sån där .. få se, vad kallar man såna som lägger sig för pengar .. ?
Citera
2022-10-19, 09:45
Medlem
tigerpus avatar
Hoppas på att hon är en iransk spion LOL
Citera
2022-10-19, 09:47
Medlem
Hrass avatar
Varför tillsätta en idealist istället för en... ptja.. utbildad miljövetare?
Om hon står på sig så blir det bjäbbande som bäst och dumma lagar helt oförankrade i verkligheten som värst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in