2022-10-19, 08:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EastClintfood
Fel på alla svar, försök gå om grundskolan!
Jag tror skribent Clintfood bör läsa på lite om kriget i Ukraina.
Startades 2014 när en FSB officer understödd av Ryssk militär ockuperade diverse statliga byggnader i delar av donbass regionen, efter att Putin skickat in omärkt militär för att anektera Krim.
Eskalerades 2022 när Putin beordrade in sin militär i Ukraina, vilket den här tråden handlar om.
Nu vet jag inte om FSB stod under Judisk eller Rysssk kontroll 2014, men logiskt borde en Ryssk underrättelse organisation stå under Ryssk styre? Men har du andra källor som motsäger att FSB är underställt Ryssland utan lyder under Israel får du gärna delge oss andra dem.
Men alla fakta jag sett visar på att Ryssland ockuperade och annekterade Ukraina 2014, och följfölde med en invasion 2022.
Senast redigerad av SkogsSaab 2022-10-19 kl. 08:41.
Citera
2022-10-19, 08:26
Medlem
EastClintfoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av El-Strutso
Så du rycker inte dina ryska vänner begår folkmord nu?
Du tycker inte dom medvetet dödar civila.?
Nä men du förstår ryssarna… Du hade gjort likadant

Du vägrar att se poängen i detta, du är fan för trångsynt.
Jag försökte förklara det enkelt hur ryssar kan se på deras synvinkel, nej det är bara pajkastande som gäller.
Citera
2022-10-19, 08:28
Medlem
aztlans avatar
Citat:
Helt sant!

Tummen upp för dig!

Som sagt, jag är inte för kriget men kan förstå ryssarna. Jag om nån borde hata dom efter att mor och farfar har krigat mot sojveter, det är dock skillnad med sovjeter och ryssar.

Varför förnekar alla dessa folkmord på ryssar i ukraina?

Vad hade ni gjort om vi finnar beslöt och mörda alla finlandsvenskar, samt de på åland?
Bombat infrastruktur, mördat civila levt rövare och plundrat, våldtagit barn samt hotat grannländerna med kärnvapen, en självklarhet eller för det blir så bra då?
Citera
2022-10-19, 08:29
Medlem
Citat:
Helt sant!

Tummen upp för dig!

Som sagt, jag är inte för kriget men kan förstå ryssarna. Jag om nån borde hata dom efter att mor och farfar har krigat mot sojveter, det är dock skillnad med sovjeter och ryssar.

Vad hade ni gjort om vi finnar beslöt och mörda alla finlandsvenskar, samt de på åland?

Jag hade haft full förståelse om Finnland försökt freda Finnskt teritorium om sverige fört in svenska trupper där för att fördriva finnarna och skjuta ner förbipasserande flygplan.
Nu har Sverige inte gjort så därav behöver inte Finnland driva ut svensk trupp från finnland.
Citera
2022-10-19, 08:29
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hillsongsweden
13 ryska fascister är konstaterat avlivade av sin eget flygvapen. Undrar vad som händer med flygspaksfyllot? Överlevde 'piloten'... 3-4 promille?

Tiotal döda i rysk flygkrasch nära kriget

https://www.msn.com/sv-se/nyheter/utrikes/tiotal-d%C3%B6da-i-rysk-flygkrasch-n%C3%A4ra-kriget/ar-AA134B38?ocid=msedgntp&cvid=8c1907deea10439283dd7c c52bc81602

Ett ryskt stridsflygplan störtade på måndagskvällen i ett bostadsområde i den ryska staden Jejsk – i nära anslutning till Ukrainakriget.

Minst 13 personer har omkommit, enligt ryska statsmedier. De beskriver det som en olycka.
Jag såg ett filmklipp där piloten låg och sprattlade på en parkeringsplats i närheten av kraschen.

Han såg ut att vara vid liv men han lär nog inte flyga på ett tag😂😂🇺🇦🇺🇦
Citera
2022-10-19, 08:31
Medlem
Citat:
Helt sant!

Tummen upp för dig!

Exakt! Det är stor skillnad på Sovjetunionen och Ryssland. CCCP hade en ideologi som man faktiskt trodde på - hur galen den än skulle visa sig vara, men efterklokhet är alltid lätt - medan dagens Ryssland är ett stackars folk som är helt utlämnad till en maffia som styr och ställer utan andra kriterier än att själva sko sig.

Vladimir Vladimirovich är en av historiens största förrädare och förr eller senare kommer han få betala för sitt svek.
Citera
2022-10-19, 08:31
Avslutad
Haha Team Putin babblar om 14.000 ryssar i Donbass man själva mördade för att rättfärdiga den här invasionen. Hur många har ni dödat i Ukraina nu?

Släpp den här falska omsorgen nu. Den är totalt genomskådad. Ni bryr er inte ett piss om människoliv om det inte är det stora bruna hoppet Ryssland mot elaka väst som gör det.
Citera
2022-10-19, 08:32
Medlem
EastClintfoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkogsSaab
Jag tror skribent Clintfood bör läsa på lite om kriget i Ukraina.
Startades 2014 när en FSB officer understödd av Ryssk militär ockuperade diverse statliga byggnader i delar av donbass regionen, efter att Putin skickat in omärkt militär för att anektera Krim.
Eskalerades 2022 när Putin beordrade in sin militär i Ukraina, vilket den här tråden handlar om.
Nu vet jag inte om FSB stod under Judisk eller Rysssk kontroll 2014, men logiskt borde en Ryssk underrättelse organisation stå under Ryssk styre? Men har du andra källor som motsäger att FSB är underställt Tyssland utan lyder under Israel får du gärna delge oss andra dem.
Men alla fakta jag sett visar på att Ryssland ockuperade och annekterade Ukraina 2014, och följfölde med en invasion 2022.

Jag ska försöka svara så gott jag kan, det är inte folket som ville ha kriget utan makten. Eliterna. Vilka som ligger bakom lär ni vägra förstå.

Jag har läst många artiklar där Azov genomgick terrorbrott mot ryssar i östra ukraina, nu har man läst mera på och förstått, det finns många judar där oxå. Så blev kriget extra känsligt. Jag är inte än fullt ut påläst men läser när jag orkar.

Ni kan inte blunda för folkmord mot ryssarna, det blir då ingen seriös debatt.
Citera
2022-10-19, 08:34
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
[…]

[…]

Men berätta vad du vet om detta folkmord då. Hur många har dött, vem dödade dem? Hur definierar du folkmord?
Citera
2022-10-19, 08:35
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
En islamistisk dår-palestinier hävdar det, och det köper du rakt av? Vadå är du också islamist? Varför ska man tro på Mraweh Nassar?
För en foliehatt duger det med vilken källa som helst.

Vi såg det tydligt i covidtrådarna.

Nu har ju dårarna hamnat i knät på Putin och då får vi se mer av dessa konspirationsteoretiker här.

Enligt forskning är det ju samma typer som hejar på ryssen.

Svagbegåvade, lågutbildade personer med egna stora misslyckanden som de skyller på andra, typ judar och nån elit. Dålig kontakt med samhället, bidragsberoende mm.

Tragiska individer…..
Citera
2022-10-19, 08:35
Medlem
Goulburns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigBusiness
Och?

Ryssland är ju enligt rysstrollen fint, mäktigt och rikt, så de kan betala.
Hittills som jag ser det har kriget i Ukraina varit ett krig mellan Putin och hans gäng av maktelit i Moskva och olika presidenter i USA och deras gäng av maktelit om vilka som är mäktigast i världen. Vilka som kan tvinga motståndargänget till underkastelse. Liksom mellan den tyska kejsaren och Rysslands tsar 1914. Vanliga maktlösa invånare i de krigande länderna kunde förlora livet allt de ägde och deras framtid i kriget. De kunde inte vinna något.

Efter kriget kunde Hitler bygga vidare på de hat som vanliga tyskar kände efter kriget på grund av allt de förlorat, dels personligt, dels på grund av det land som Tyskland tvingades lämna till segrarna.

Krim har trots allt varit Rysk i stort sett sedan 1700 talet. Om Putin skulle vilja kapitulera. Lämna Krim till Ukraina och dessutom tvinga det ryska folket att betala skadestånd för att Putin valt att knäfalla framför Biden och pussa hans skor så ser jag det som troligt att någon med mer vinnarskalle i Ryssland skulle anordna massmöten med budskapet.

Ska vi kapitulera för Biden vars krigare Talibanerna lyckades jaga ut ur Afghanistan? Ska vi lämna ifrån oss Krim som varit en viktig del av Ryssland sedan 1700-talet till fienden och betala för det? Nej för helvete! Vi fortsätter kriget tills fienden är beredda att förhandla om fred och där det i första hand vi som bestämmer fredsvillkoren.

Trots allt kan varken Zelensky eller Biden besluta när ryssarna ska kapitulera. Det beslutet kan bara fattas i Ryssland.
Senast redigerad av Goulburn 2022-10-19 kl. 08:56.
Citera
2022-10-19, 08:36
Medlem
Citat:
Du vägrar att se poängen i detta, du är fan för trångsynt.
Jag försökte förklara det enkelt hur ryssar kan se på deras synvinkel, nej det är bara pajkastande som gäller.

Din lobotomerade människa. Du försökte inte förklara något alls. Du tycker ryssen gör rätt. Kom inte i säg stt du är emot detta krig.
Ja du är du enbart värd att bli pajkastande på dig.
Du föesöker få det till att det är okej med alla ryska krigsbrott. Att det är okej att medvetet döda civila.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in