2022-10-18, 17:47
Medlem
UnitedKingdoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rulletulle
Den som tog livet av sig förra veckan, hann de lägga ut honom på Dumpen? 🤔

En fundering som kom upp nör jag såg ditt inlägg är, hur gör Dumpen med publicering om gäddan tar sitt liv kort efter konfrontationen, kan det vara så att vi har ett antal självmord vilka vi inte vet om?

Edit: Ser nu om ett sådant självmord i länk just ovan.
Senast redigerad av UnitedKingdom 2022-10-18 kl. 18:30.
Citera
2022-10-18, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lysturken
På Flashback? Ja, då är Dr. Mugg ingen dum idé. Det skulle visa att du anpassar dig till FB-normen och därefter har större chans att påverka. Det är en subtil men ack så viktig detalj. En profilbild gör att man känner igen och kommer ihåg dig lättare. Kanske kan du rent av döpa nästa konto till Dr. Mugg, så behöver vi inte hälsa ytterligare en gång. Alternativt Dr. Analplugg, då du framstår en aning skitnödig. Mors.

Skitnödig? Det är uppenbart du Bananen som inte tål skoj och försöker läxa upp. Jag hoppar profilbild, litar på min fenomenala uttryckskonst och kvicka geniala analyser och jag alltid har ett eller två ess i rockärmen.
Citera
2022-10-18, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rulletulle
Den som tog livet av sig förra veckan, hann de lägga ut honom på Dumpen? 🤔

Smart att ta livet av sig innan publicering. Då slipper ju förmodligen familjen skammen.
Citera
2022-10-18, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bigly
Smart att ta livet av sig innan publicering. Då slipper ju förmodligen familjen skammen.

Ja, det är damage control på en nivå till och med högre än Saras.
Citera
2022-10-18, 17:56
Medlem
UnitedKingdoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bigly

Tycker du att Dumpen är bra i dess nuvarande form?
Senast redigerad av UnitedKingdom 2022-10-18 kl. 18:01.
Citera
2022-10-18, 18:02
Medlem
Steven.badboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fittslem
Ok, hittade artikeln direkt https://www.etc.se/inrikes/mannen-pressades-av-dumpen-tog-sitt-liv-domare-och-boedel
Det där är inte bra. Hur stora grisar dom än är så är självmord inget bra för Dumpen. Det finns en stor risk att detta kan få förödande konsekvenser för Dumpen. Två självmord på kort tid. Ur alla synvinklar är det en katastrof och en tragedi för anhöriga. Frågan är om Dumpen bör byta taktik annars tror jag risken finns att Dumpen får bomma igen tyvärr.
Citera
2022-10-18, 18:06
Medlem
https://www.etc.se/inrikes/mannen-pressades-av-dumpen-tog-sitt-liv-domare-och-boedel

ETC antyder att Dumpen är domare och bödel.

Det är väl ändå den som tar sitt liv som är bödel?

Domare är staten om du döms i domstol.

Stigmatiseringen runt att bestämma träff med barn i sexuellt syfte ökar väl risken för självmord?

Uthängda snattare, tjuvar och rånare på exempelvis Efterlyst, är nog säkrare än att bli gädda på Dumpen.

Ur perspektivet risk för självmord.

Vet vi om den nya ”självmordsgäddan” är någon i Dumpens Hall of Fame?

Dumpen brukar ta bort gäddan från sajten då.
Citera
2022-10-18, 18:06
Medlem
fittslems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steven.badboy
Det där är inte bra. Hur stora grisar dom än är så är självmord inget bra för Dumpen. Det finns en stor risk att detta kan få förödande konsekvenser för Dumpen. Två självmord på kort tid. Ur alla synvinklar är det en katastrof och en tragedi för anhöriga. Frågan är om Dumpen bör byta taktik annars tror jag risken finns att Dumpen får bomma igen tyvärr.

Jag håller med, om detta dessutom är sant och han aldrig dök upp på platsen så är det extra anmärkningsvärt.

Citat:
Flera av Eriks anhöriga berättar att Dumpen fick kontakt med honom under sommaren. Efter en tids chattande med fiskaren drog sig Erik dock ur. Han blockerade kontakten.

– Sen har de fortsatt försöka få kontakt fast han brutit. Det blir hetsjakt på en människa, säger den avlidnes före detta partner Isabell, mamman till hans barn.

Under hösten fick Dumpen kontakt med honom på nytt. De bestämde träff, men Erik dök inte upp.
Citera
2022-10-18, 18:08
Medlem
Citat:

Byta taktik och därmed krypa till korset menar du? Att både Sara och Patrik patologiskt befinner sig där de gör i livet tyder väl inte på att det aldrig kommer hända.
Citera
2022-10-18, 18:08
Medlem
UnitedKingdoms avatar
Citat:

Sagt det hela tiden, man måste göra på ett annat sätt, men tyvärr så är inte Sara kapabel till det. Dumpen i sej är ett mycket bra initiativ men inte i denna tappning, gör om, gör rätt.
Citera
2022-10-18, 18:11
Medlem
exoticspices avatar
Skohandlaren i Mönsterås, hur har det gått för honom med rättegång och dom?
Citera
2022-10-18, 18:19
Medlem
Steven.badboys avatar
Lite märkligt att det bara är ETC som skriver om det. Inga andra respektabla tidningar nämner något om det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in