2022-10-15, 01:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hypotesus
Vad har du för dalvärde v. 8?
16nmol fick jag veta idag... något lågt i min mening...
Citera
2022-10-15, 23:26
Medlem
För ca 7-8 år sedan "fuskade" jag till mig Nebido genom att tillfälligt sänka mina testo nivåer från 18 nmol till 9. Tyckte att det vore fränt att ha maxade nivåer året om, trots att jag egentligen inte hade några problem av låga T nivåer.

Ärligt talat har jag inte känt av någon skillnad alls, trots att mina nivåer ligger på runt 40+ nu. Är inte kåtare, har inte bättre stånd, möjligtvis något lättare att lägga på mig muskler. Kulorna har krympt och är nu pyttesmå. Jag är idag i 40-års åldern.

Problemet är att det var min husläkare som började skriva ut nebido till mig, och nu vill hon att jag ska göra en utredning för att ta reda på "om" jag verkligen behöver trt. För att kunna göra en utredning så krävs det att man är inte har injicerat på minst 9 månader vilket betyder att jag kommer ha samma T nivåer som en 5-årig flicka i typ 6 månader och antagligen må skit.

Jag känner att det inte är något jag vill gå igenom. Jag har inte haft några negativa biverkningar av Nebido och alla värden (psa, röda blodkroppar osv) är normala. Har någon något bra tips för hur jag ska undvika den här skiten? Gäller det bara att hitta "rätt läkare" eller? Om jag har stått på Nebido i typ 8 år så finns det väl ingen orsak att jag inte ska kunna fortsätta med det, eller?
Citera
2022-10-16, 06:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AxelArne
För ca 7-8 år sedan "fuskade" jag till mig Nebido genom att tillfälligt sänka mina testo nivåer från 18 nmol till 9. Tyckte att det vore fränt att ha maxade nivåer året om, trots att jag egentligen inte hade några problem av låga T nivåer.

Ärligt talat har jag inte känt av någon skillnad alls, trots att mina nivåer ligger på runt 40+ nu. Är inte kåtare, har inte bättre stånd, möjligtvis något lättare att lägga på mig muskler. Kulorna har krympt och är nu pyttesmå. Jag är idag i 40-års åldern.

Problemet är att det var min husläkare som började skriva ut nebido till mig, och nu vill hon att jag ska göra en utredning för att ta reda på "om" jag verkligen behöver trt. För att kunna göra en utredning så krävs det att man är inte har injicerat på minst 9 månader vilket betyder att jag kommer ha samma T nivåer som en 5-årig flicka i typ 6 månader och antagligen må skit.

Jag känner att det inte är något jag vill gå igenom. Jag har inte haft några negativa biverkningar av Nebido och alla värden (psa, röda blodkroppar osv) är normala. Har någon något bra tips för hur jag ska undvika den här skiten? Gäller det bara att hitta "rätt läkare" eller? Om jag har stått på Nebido i typ 8 år så finns det väl ingen orsak att jag inte ska kunna fortsätta med det, eller?

Har tyvärr inget bra tips, men ville bara säga vilken jävla skitläkare alltså. Hon skiter tydligen totalt i hur hennes patienter mår. Du borde kunna be om en annan läkare och förklara hur det kommer att påverka ditt mående under dom 9 månaderna.
Citera
2022-10-16, 11:32
Medlem
HeadOfBoos avatar
Citat:

Jag tycker inte det är farligt att hoppa av efter flera år ett tag, är nu ren sedan 4 månader. Men det är inte kul att vara 50+ och ligga runt 10 i längden. Sexlusten är lite sådär, man kan inte behålla tillräckligt med muskler (långt bättre på trt när man ligger på 20-25). Har även sämre humör och är tröttare, och får lättare ont i muskler och leder. Men att hoppa av förstår jag inte problemet med.
Citera
2022-10-16, 11:38
Medlem
HeadOfBoos avatar
En snabb fråga, undecanoate är en ny ester för mig. Tänker mig ligga någonstans 20-25 så jämnt som möjligt. Funderar lite på typ 2x250mg per månad. Min vikt är 80-85 med runt 12% kroppsfett (caliper) just nu. Någon med input på doseringen? Det är dessutom ingen som har det inne av mitt favoritmärke så om någon vänlig människa har lust så får ni gärna privatmessa förslag på märken med Testo Undecanoate. Reklam från säljare undanbedes.
Citera
2022-10-16, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HeadOfBoo
En snabb fråga, undecanoate är en ny ester för mig. Tänker mig ligga någonstans 20-25 så jämnt som möjligt. Funderar lite på typ 2x250mg per månad. Min vikt är 80-85 med runt 12% kroppsfett (caliper) just nu. Någon med input på doseringen? Det är dessutom ingen som har det inne av mitt favoritmärke så om någon vänlig människa har lust så får ni gärna privatmessa förslag på märken med Testo Undecanoate. Reklam från säljare undanbedes.

Med en dos på 62.5 mg / 0.25 ml per vecka så ligger jag på 25 nmol. Med nebido och prov tagit på vc.
Citera
2022-10-16, 20:02
Medlem
HeadOfBoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Ove-Sundberg-
Med en dos på 62.5 mg / 0.25 ml per vecka så ligger jag på 25 nmol. Med nebido och prov tagit på vc.

Tack! Jag kör hellre lite mer och justerar efter hand!
Citera
2022-10-17, 20:44
Medlem
utan.att.stannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Ove-Sundberg-
25 i dalvärde? Ändå bra på så oss liten dos! Jag kör 1 ml var 14e dag. Sista proverna har väl legat runt 35 i dalvärde. Men du har alltså ett 16 v intervall?? Varför så lite?
Citera
2022-10-17, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av utan.att.stanna
25 i dalvärde? Ändå bra på så oss liten dos! Jag kör 1 ml var 14e dag. Sista proverna har väl legat runt 35 i dalvärde. Men du har alltså ett 16 v intervall?? Varför så lite?

Ja som du ser så verkar det räcka med 0.25ml i veckan. Tar man 4ml så räcker det inte i närheten så långt som 16 veckor. 7-8 veckor på sin höjd. Man kan ju fundera vad man får för peakvärde med.4ml var 7e vecka.
Citera
2022-10-18, 16:22
Medlem
Citat:

Det sker en stor och obehaglig förändring inom vården just nu.
Jag har bekanta som helt plötsligt fått sina SSRI preparat borttagna, sömnmediciner borttagna med motivationen att "Prata med en psykolog, prova KBT och förändra din livsstil".
Kan säga såhär: Det gick inte så bra för dom.

Det du behöver göra är det som fungerar i Sverige och det är att SKRIKA och GAPA tills du får som du vill.
Jag skämtar inte, jag föreslår att du försöker sträva emot detta så hårt du kan.
När du sedan provar lägga av så börjar du efter 2-3v att ringa sönder läkaren om alla möjliga psykiska problem som insomnia, depression, ångest, självmordstankar.
Då har dom inget annat val än att återinsätta testot eftersom du uppenbarligen inte klarar av att vara utan.

För övrigt.
Är din husläkare totalt efterbliven?
Om du har kört TRT i 7-8 år utan hcg och dessutom gått över 40 strecket så lär det bli extremt tufft för din kropp att försöka återuppliva allt igen.
Du kan ju glömma att svenska läkare skriver ut ett PCT protokoll som du då måste köra (HCG, Clomid, Nolva) etc.
Om du ska prova kliva av testot så måste du ha en Restart PCT redo annars kommer du krasha grovt.
Dom gjorde sådär med en bekant.. Hans testo var nere på 8nmol, han tappade 10 kg såg ut som en jävla aids patient och ville dö.
Citera
2022-10-18, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerflickan
Ja det gör ont och kan hålla i många dagar innan det försvinner. Inget konstigt.
Och 4ml är standard. Stor mängd men inget konstigt med nebido alls då den har extremt lång halveringstid och teston sipprar ut sakta in i systemet. Egentligen är det ganska skönt att slippa sticka sig konstant. Blir en massa ärrvävnad där till slut också.
12-15 v intervall låter jävligt långt däremot.

Problemet med nebido är att dina nivåer blir ojämna.
Vissa individer (psyken) är extremt känsliga för just hormonella avvikelser. Vet flera stycken som levde i en berg och dal bana med nebdio.
Men skönt för dig om de funkar bra såklart.
Citera
2022-10-18, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ModelX
Problemet med nebido är att dina nivåer blir ojämna.
Vissa individer (psyken) är extremt känsliga för just hormonella avvikelser. Vet flera stycken som levde i en berg och dal bana med nebdio.
Men skönt för dig om de funkar bra såklart.

Jag har inte TRT längre, det var länge sedan. Nebido är extremt stabil och jämn förövrigt. Det är enkelt att skylla den för sina problem.
Håller man intervallet till 6-9 veckor och tar hand om sin hälsa och har låg fettprocent på kroppen får man ingen särskilt aromatisering vid injektion som är vad vissa reagerar på. Många börjar istället pilla med AI och förstör det hela istället.

Men TRT är skräp som överförskrivs. Bättre att läka sig själv
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in