Citat:
Ursprungligen postat av
AxelArne
För ca 7-8 år sedan "fuskade" jag till mig Nebido genom att tillfälligt sänka mina testo nivåer från 18 nmol till 9. Tyckte att det vore fränt att ha maxade nivåer året om, trots att jag egentligen inte hade några problem av låga T nivåer.
Ärligt talat har jag inte känt av någon skillnad alls, trots att mina nivåer ligger på runt 40+ nu. Är inte kåtare, har inte bättre stånd, möjligtvis något lättare att lägga på mig muskler. Kulorna har krympt och är nu pyttesmå. Jag är idag i 40-års åldern.
Problemet är att det var min husläkare som började skriva ut nebido till mig, och nu vill hon att jag ska göra en utredning för att ta reda på "om" jag verkligen behöver trt. För att kunna göra en utredning så krävs det att man är inte har injicerat på minst 9 månader vilket betyder att jag kommer ha samma T nivåer som en 5-årig flicka i typ 6 månader och antagligen må skit.
Jag känner att det inte är något jag vill gå igenom. Jag har inte haft några negativa biverkningar av Nebido och alla värden (psa, röda blodkroppar osv) är normala. Har någon något bra tips för hur jag ska undvika den här skiten? Gäller det bara att hitta "rätt läkare" eller? Om jag har stått på Nebido i typ 8 år så finns det väl ingen orsak att jag inte ska kunna fortsätta med det, eller?
Det sker en stor och obehaglig förändring inom vården just nu.
Jag har bekanta som helt plötsligt fått sina SSRI preparat borttagna, sömnmediciner borttagna med motivationen att "Prata med en psykolog, prova KBT och förändra din livsstil".
Kan säga såhär: Det gick inte så bra för dom.
Det du behöver göra är det som fungerar i Sverige och det är att SKRIKA och GAPA tills du får som du vill.
Jag skämtar inte, jag föreslår att du försöker sträva emot detta så hårt du kan.
När du sedan provar lägga av så börjar du efter 2-3v att ringa sönder läkaren om alla möjliga psykiska problem som insomnia, depression, ångest, självmordstankar.
Då har dom inget annat val än att återinsätta testot eftersom du uppenbarligen inte klarar av att vara utan.
För övrigt.
Är din husläkare totalt efterbliven?
Om du har kört TRT i 7-8 år utan hcg och dessutom gått över 40 strecket så lär det bli extremt tufft för din kropp att försöka återuppliva allt igen.
Du kan ju glömma att svenska läkare skriver ut ett PCT protokoll som du då måste köra (HCG, Clomid, Nolva) etc.
Om du ska prova kliva av testot så måste du ha en Restart PCT redo annars kommer du krasha grovt.
Dom gjorde sådär med en bekant.. Hans testo var nere på 8nmol, han tappade 10 kg såg ut som en jävla aids patient och ville dö.