2022-10-18, 15:10
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToorMan
Vad spelar det för roll om löner ökas, när allt annat blev dyrare med Reinfeldt regeringen?
A-kassan gick frpn 60:- till 410:- som ett exempel.

Det var en stor förlust för sverige att ha en sån pissregering. Men så fick de sparken av Svenska folket.
https://www.dagensarena.se/opinion/overskattad-finansminister-pa-fal/
Det är sådana som du som exakt vet A-kassan. Jag har aldrig varit arbetslös en enda dag i hela mitt liv.

Du vet inte att reallöner räknar bort prisökningar.

Du kan sluta skriva här.
Citera
2022-10-18, 15:14
Medlem
ToorMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barents
Det är sådana som du som exakt vet A-kassan. Jag har aldrig varit arbetslös en enda dag i hela mitt liv.

Du vet inte att reallöner räknar bort prisökningar.

Du kan sluta skriva här.

Sånt som får stora reaktioner från folk, kommer man ihåg. Alliansen fick foten, vi kan stanna där.

Så här ser årets val ut. M 19,1% + KD 5,3% + L 4,6% = 29%
Det var 71% som inte rösta för en blå regering
Citera
2022-10-18, 15:15
Medlem
ToorMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaReri182
Lite OT kanske. Men hur fungerar det att vara raketforskare som egenföretagare? Konsultar du hos NASA?

Det finns andra företag än NASA, i Kiruna finns flera tex.
Citera
2022-10-18, 15:15
Medlem
GIANLUIGI1s avatar
Citat:
Du är väl inte så utbildad att du förstår vilka som sköter sjukvården i de flesta regioner i landet!? Pinsamt

Du fortsätter undvika fakta och vill inte förstå. Det har INTE blivit bättre med en vänsterliberal stolleregering.
Citera
2022-10-18, 15:17
Medlem
ToorMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GIANLUIGI1
Du fortsätter undvika fakta och vill inte förstå. Det har INTE blivit bättre med en vänsterliberal stolleregering.

De flesta regioner styrs av KD...sug i dig detta du
Citera
2022-10-18, 16:28
Medlem
Citat:
Du behöver inte berätta det för oss, vi vet redan hur det står till med dig

Att man tycker att 250 000 fattiga äldre är en bra resultat som desutom ökat senaste 8 åren visar vilken sjuk person man egentligen är
Citera
2022-10-18, 16:35
Medlem
TonyBergmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CenturyVoltaire
Alla vettiga bör ju egentligen vara överens om att tiggeri inte är ett värdigt eller konstruktivt sätt att leva. Likaså bör man vara överens om att EU-länder, såsom t ex Rumänien och Bulgarien, ska ta hand om sina egna medborgare. Tiggeri är inget önskvärt inslag i samhället. Tycker man det är man sadist.

För att snabbt komma till resultat i denna del, medan frågan om nationellt förbud diskuteras och utreds, tycker jag man skulle kunna hitta en kompromisslösning som hela den nya regeringen kan enas om. Varför inte införa den modell vår tidigare justitieminister Tomas Bodström föreslog?

https://www.expressen.se/nyheter/bodstrom-tiggare-ska-ansoka-om-tillstand/ Citat från artikeln:

"Bodström föreslår en tillståndsbaserad verksamhet som övervakas av länsstyrelsen, där vissa platser och tider upplåts för tiggande.

– Det är väldigt enkelt. Om du vill tigga får du gå till länsstyrelsen, skicka in ett papper som säger ”jag vill tigga” och så finns det vissa gator och vissa tider som man får ansöka om."
[/i]

Då har man "frihet att tigga" men också "regler att följa". Och medborgare som ska åka kollektivt eller handla mat slipper utsättas för tiggeri då de tillåtna platserna inte ligger vid dessa ställen. Vore en rimlig lösning alla kan enas om snabbt och enkelt.

Helt enig i det fetade.
Personligen har jag knappt tänkt på tiggeri de senaste åren. Men för 4-5 år sen var det stora problem. Många tiggare överallt. Romläger som skräpade ner något enorm och allt det medförde. Men idag har vi afaik 1 tiggare i vår kommun som man ofta ser vid typ ica (~35k).

Inte sett Bodströms förslag tidigare. Det låter ju faktiskt ändå okej vid en första anblick. Och det kommer från en sosse...
Citera
2022-10-18, 16:36
Medlem
Citat:
Du är väl inte så utbildad att du förstår vilka som sköter sjukvården i de flesta regioner i landet!? Pinsamt
De bäst skötta regionerna när det kommer till vårdköerna är de blåa regionerna. Har du missat det?
Citera
2022-10-18, 16:37
Medlem
Kavajfyllos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frozen
Vänsterfolket på Aftonbladet Live grinar för fullt. Lyssna och njut...
Lite ironiskt för Aftonbladet ägs väl av moderatbolag? Hyckleri på högsta nivå. Liksom allt annat här i detta skitland som börjar likna nordafrika/brasilien.
Citera
2022-10-18, 16:49
Medlem
ToorMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aki04
Att man tycker att 250 000 fattiga äldre är en bra resultat som desutom ökat senaste 8 åren visar vilken sjuk person man egentligen är

Från Pensionsmyndigheten:

"Andelen absolut fattiga personer i åldersgruppen 65 år och uppåt är 1,3 procent i Sverige, vilket är lägst i EU.
– Pensionärer i Sverige är generellt sett och i en europeisk jämförelse inte fattiga."

Föregående regering har gjort förbättringar för pensionärer under de 2 mandatperioderna.
Citera
2022-10-18, 16:49
Medlem
Fittfittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GIANLUIGI1
Jag ser och använder bara fakta. Vare sig min far eller svärmor har på något sätt fått det bättre senaste 8 åren. För att inte tala om hur illa det är i dagens sjukvård där jag har både systrar och döttrar som jobbar. En bedrövlig situation. Skillnaden är ju att ni vänsterliberala stollar hellre lägger pengar på all världens avskum som bara är här och bråkar, förstör och begår vidriga brott 24/7. Men fortsätt du stoppa huvudet i sanden och neka till det uppenbara. Jävla idiot.
Mata inte trollet mer nu. Bara slöseri med tid.
Citera
2022-10-18, 16:57
Medlem
ToorMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagheterHenrik
De bäst skötta regionerna när det kommer till vårdköerna är de blåa regionerna. Har du missat det?

Svar Nej!
Stockholm är det bästa exemplet på en dålugt styrd region. Men det är slut på det nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in