2022-10-18, 14:41
Medlem
Soterns avatar
Fick inte Johan Persson någon ministerpost?
Citera
2022-10-18, 14:47
Medlem
GIANLUIGI1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToorMan
Bara för att man vill att det inte ska vara så, betyder det inte att det är så. Pessimistiska människor ser bara negativa saker.

Jag ser och använder bara fakta. Vare sig min far eller svärmor har på något sätt fått det bättre senaste 8 åren. För att inte tala om hur illa det är i dagens sjukvård där jag har både systrar och döttrar som jobbar. En bedrövlig situation. Skillnaden är ju att ni vänsterliberala stollar hellre lägger pengar på all världens avskum som bara är här och bråkar, förstör och begår vidriga brott 24/7. Men fortsätt du stoppa huvudet i sanden och neka till det uppenbara. Jävla idiot.
Citera
2022-10-18, 14:50
Medlem
Kackotopis avatar
Äntligen så har vi fått våran alldeles egen George W. Bush "Se Ulf Kristerssons miss - hade glömt regeringsförklaringen: En s…": https://www.youtube.com/watch?v=k0wPLz3MGNc

Citat:
När talmannen kallade upp Ulf Kristersson för att läsa upp regeringsförklaringen så blev det en paus och lite fniss. Statsministern hade nämligen glömt själva regeringsförklaringen!
Senast redigerad av Kackotopi 2022-10-18 kl. 14:57. Anledning: Lade till beskrivning av videon.
Citera
2022-10-18, 14:53
Medlem
ToorMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barents
Om du hade varit över 20 år hade du vetat att perioden 2006-2014 under Alliansen är den period när alla svenskar blivit rikast snabbast, sedan 1960-talet.

Du är lustig när du killgissar

Under åren 2006-2014 drog man ner mest på polisutbildningen, flest gick ur A-kassan, det skapades flest utanförskap, klyftorna ökade mellan rika och fattiga, vi fick en högre statsskuld, vi hade ett störrre budgetunderskott, Maud Olofsdon slarvade bort 89 miljarder i Nuon affären, såldes ut svenska statliga företag för struntsummor, Reinfeld öppnade sen alla hjärtan och smet själv ut bakvägen.

Jag tror jag kan den där historien ganska bra, det var en katastrof för Sverige, och Allianseländet slängdes ut av Svenska folket.
Citera
2022-10-18, 14:53
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Och jag är Raketforskare!
Under valet sattes två block upp. Ett Blått och ett rött.
Det blåa fick 49,6% av rösterna
Och röda fick 48,9%
I valet 2014 hade regeringen S+MP totalt 31+7 = 38% av rösterna i valet och alltså 62% som regeringen inte företrädde.
https://www.val.se/valresultat/riksdag-region-och-kommun/2014/valresultat.html
Citera
2022-10-18, 14:55
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Du är lustig när du killgissar

Under åren 2006-2014 drog man ner mest på polisutbildningen, flest gick ur A-kassan, det skapades flest utanförskap, klyftorna ökade mellan rika och fattiga, vi fick en högre statsskuld, vi hade ett störrre budgetunderskott, Maud Olofsdon slarvade bort 89 miljarder i Nuon affären, såldes ut svenska statliga företag för struntsummor, Reinfeld öppnade sen alla hjärtan och smet själv ut bakvägen.

Jag tror jag kan den där historien ganska bra, det var en katastrof för Sverige, och Allianseländet slängdes ut av Svenska folket.
Här är ekonomifaktas redovisning av reallönerna, som jag byggde mitt inlägg på. Du verkar däremot killgissa.
https://www.ekonomifakta.se/Fakta/Arbetsmarknad/Loner/Loneutveckling-och-inflation/
Citera
2022-10-18, 14:55
Medlem
ToorMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GIANLUIGI1
Jag ser och använder bara fakta. Vare sig min far eller svärmor har på något sätt fått det bättre senaste 8 åren. För att inte tala om hur illa det är i dagens sjukvård där jag har både systrar och döttrar som jobbar. En bedrövlig situation. Skillnaden är ju att ni vänsterliberala stollar hellre lägger pengar på all världens avskum som bara är här och bråkar, förstör och begår vidriga brott 24/7. Men fortsätt du stoppa huvudet i sanden och neka till det uppenbara. Jävla idiot.

Du är väl inte så utbildad att du förstår vilka som sköter sjukvården i de flesta regioner i landet!? Pinsamt
Citera
2022-10-18, 15:02
Medlem
ToorMans avatar
Citat:
Här är ekonomifaktas redovisning av reallönerna, som jag byggde mitt inlägg på. Du verkar däremot killgissa.
https://www.ekonomifakta.se/Fakta/Arbetsmarknad/Loner/Loneutveckling-och-inflation/

Vad spelar det för roll om löner ökas, när allt annat blev dyrare med Reinfeldt regeringen?
A-kassan gick frpn 60:- till 410:- som ett exempel.

Det var en stor förlust för sverige att ha en sån pissregering. Men så fick de sparken av Svenska folket.
https://www.dagensarena.se/opinion/overskattad-finansminister-pa-fal/
Citera
2022-10-18, 15:03
Medlem
Ett av Kristerssons favorituttryck under valrörelsen i omdömet om regeringen har varit " Mycket prat och lite verkstad".
Han får mycket att leva upp till efter ordbajseriet under regeringsförklaringen.
Citera
2022-10-18, 15:05
Medlem
ToorMans avatar
Citat:
I valet 2014 hade regeringen S+MP totalt 31+7 = 38% av rösterna i valet och alltså 62% som regeringen inte företrädde.
https://www.val.se/valresultat/riksdag-region-och-kommun/2014/valresultat.html

2014???
Kom in i matchen nu

2022 Fick det blåa blocket 49%
Med facit i handen. M 19,1% + KD 5,3% + L 4,6% = 29%
Det var 71% som inte rösta för en blå regering
Senast redigerad av ToorMan 2022-10-18 kl. 15:09.
Citera
2022-10-18, 15:06
Medlem
Citat:
Och jag är Raketforskare!
Under valet sattes två block upp. Ett Blått och ett rött.
Det blåa fick 49,6% av rösterna
Och röda fick 48,9%

Lite OT kanske. Men hur fungerar det att vara raketforskare som egenföretagare? Konsultar du hos NASA?
Citera
2022-10-18, 15:08
Medlem
Barentss avatar
Citat:
2014???
Kom in i matchen nu

2022 Fick det blåa blocket 49,6%
Det var 50,4% som inte rösta för en blå regering
Jo, men jag gav som exempel hur valet 2014 såg ut, med en extrem undervikt för regeringen. Men det var tydligen för svårt för dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in