2022-10-18, 16:17
Medlem
HVIT.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arnebrylenius
Skit i utseende. Jag vill ha kompetens!

Hon är både snygg och kompetent! Bra kombo!
Citera
2022-10-18, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moderaton
Dokument från Kronofogden visar att KD-ledaren har haft tre skulder hos myndigheten de senaste
två åren. En av skulderna gäller en obetald räkning på närmare 900 kronor till Bianca Ingrossos
skönhetsmärke CAIA Cosmetics. / 900 kronor bara och fogden med hennes lön? /Expressen
Hon behöver terapi. Samt en ekonomikonsult.
Citera
2022-10-18, 16:19
Medlem
Vobblers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hejpadigdu1
Varför sparas alltid kronofogden-nyheter till det att någon blir minister? Inte som att Ebba är ny i offentligheten.

Sånt här lägger slaskpressen på hög så att de kan dreva i veckor. Det är bara att vänja dig, så här kommer det att se ut varenda dag nu. Någon ska de bara få bort, det är så journalister är funtade.
Citera
2022-10-18, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crazy-penguin
Inte märkligt alls. Annika Strandhäll har varit föremål för kronofogden för obetalda fakturor flera gånger de sista åren. Hon har varit både socialminister och socialförsäkringsminister. Inget nytt under solen.

Det nya är att samma sak gäller i en högerregering.Ebbas vandel kan helt klart ifrågasättas.Frågan är om det är möjligt att utvisa henne till Norge ?
Citera
2022-10-18, 16:25
Medlem
LeifD2s avatar
Hur i h-e lyckas sådana här personer hamna hos fogden? Samma visa i alla regeringar oavsett färg. Men den inkomsten dom har skulle jag inte lyckas hamna hos fogden ens om jag var heltidsalkis.
Men måste ju vara antingen otroligt nonchalant och/eller korkad för att lyckas med något sådant.
Citera
2022-10-18, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Filantrop007
Det nya är att samma sak gäller i en högerregering.Ebbas vandel kan helt klart ifrågasättas.Frågan är om det är möjligt att utvisa henne till Norge ?
Så borde det vara. Hon har brustit i uppförande. Vilken soppa......
Citera
2022-10-18, 16:31
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Citat behövs.

" Sveriges nya vice statsminister och energi- och näringsminister Ebba Busch (KD) har haft flera skulder hos Kronofogden.

Det gäller tusentals kronor för bland annat kläder och smink, uppger myndigheten för DN.

Adrian Sadikovic"

Uffe borde gjort mer bakgrundskontroller.
Nu kommer skelettet ur garderoberna.
Livsfarliga saker det där... Oj oj oj, vilka skelett.
Citera
2022-10-18, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeifD2
Hur i h-e lyckas sådana här personer hamna hos fogden? Samma visa i alla regeringar oavsett färg. Men den inkomsten dom har skulle jag inte lyckas hamna hos fogden ens om jag var heltidsalkis.
Men måste ju vara antingen otroligt nonchalant och/eller korkad för att lyckas med något sådant.

Har man det tillräckligt välställt är det inga problem OM man hamnar i kronofogdens register - sålunda nonchalans, betalar förr eller senare. I dessa politikers fall är det mer svårförståeligt - inte för att ekonomin är något problem men med vetskapen att OM jag inte betalar och hamnar hos Kronofogden så VET jag att media snokar reda på det - då handlar det mer om att man är dum i huvudet.
Citera
2022-10-18, 16:33
Medlem
Citat:
Fartblinda. Håller med att oavsett färg på röven, så genar dessa människor. Lex Mona Sahlin..... Inköp av Toblerone på ett bankkort , vilket tillhörde staten , dvs du och jag. Bara en enkel matematik. Låt oss
säga att den kostade 7 kr. Vi var väl runt 9 miljoner då. För att orsaka oss en kollektiv kostnad av knappt en krona var så krävdes 100 000 toblerone. Men 7 kr är 7 kr.
Citera
2022-10-18, 16:37
Medlem
LeifD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daninho
Har man det tillräckligt välställt är det inga problem OM man hamnar i kronofogdens register - sålunda nonchalans, betalar förr eller senare..

Det är, om man har den inkomsten, en fråga om heder. Helt okänt för många politiker och den del andra.

Hamnar man hos fogden för att man av omständigheter inte kan kontrollera har en jävligt dålig livssituation; OK. Men är man politiker på toppnivå med 100k/månaden så är det liksom mågot annat.
Citera
2022-10-18, 16:39
Medlem
Bergakungens avatar
Citat:

Det är ganska lätt. Glömmer man en räkning (den måste inte vara stor eller viktig) kan borgenären (den som vill ha betalt) använda kronofogden direkt genom att ansöka om ett betalningsföreläggande.

I de flesta fall (kanske du också har sett ett sådant brev) kommer det en vänlig påminnelse med ett dröjsmålskrav från företaget, men så gör inte alla. Kronofogden har denna tjänst för 300 kronor, kallas "betalningsföreläggande". Ofta litet mer effektiv.

Skillnad är då man har en SKULD hos kronofogden. Då kan man dra sina ekonomiska öron åt sig, naturligtvis.
Citera
2022-10-18, 16:42
Medlem
LeifD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bergakungen
Det är ganska lätt. Glömmer man en räkning (den måste inte vara stor eller viktig) kan borgenären (den som vill ha betalt) använda kronofogden direkt genom att ansöka om ett betalningsföreläggande.

I de flesta fall (kanske du också har sett ett sådant brev) kommer det en vänlig påminnelse med ett dröjsmålskrav från företaget, men så gör inte alla. Kronofogden har denna tjänst för 300 kronor, kallas "betalningsföreläggande". Ofta litet mer effektiv.

Skillnad är då man har en SKULD hos kronofogden. Då kan man dra sina ekonomiska öron åt sig, naturligtvis.

Normalt kommer det 1-2 påminnesler, sedan 1-2 inkasso. Sedan fogden. Det är ganska lång väg innan det hamnar där och betalar man för sig så kommer ingen räkninga alls. Köper man smink eller kläder betalar man det i butiken, på palts. Eller vid nätköp; när man checkar ut från närbutiken i samband med beställning. Att tjafsa med fakturor är ju att be om problem. Se bara på exemplet tråden handlar om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in