2022-10-18, 13:13
Medlem
TonyBergmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ancistrus
Haha, jag ser att många nappade på min kommentar om journalister. När alliansen ledde Sverige var de ju snabba på att syna dem. Och Trump var de ju helt galna i, har knappt släppt honom än. Så ja, de kommer garanterat granska denna regering noggrant, i synnerhet när den stöds av SD.

Men som sagt var tror jag regeringen kan få det tufft även rent politiskt. Det världspolitiska läget är som bekant väldigt osäkert. Dessutom tänker jag att det nog finns ledamöter i L som kanske kommer "sammvetsrösta" som det så fint kallas, d.v.s. rösta emot regeringen när de lägger fram de frågor SD förhandlat fram. Detta skulle kunna leda till att SD surnar till och fäller regeringen. Men vi får väl se.

Jo, när Anders Lindberg landat lite efter förlusten har han ju ägnat varje vaken minut åt att skriva skit om antingen Kristersson eller SD. Skulle inte kalla de granskande men man ska nog räkna med att alla misstag oavsett storlek kommer ha gigantiska rubriker.

Men just på journalistisk tror jag de flesta tröttnar på krigsrubrikerna. De funkade bra 2014 för att få till DÖ. Sedan var de precis det funka för JÖKen.
Folket är rätt trötta på det och det märks nu när högern faktiskt vann (jag hoppades men trodde på förlust) .
Dom kommer granska stenhårt men i slutändan är det klicken som ska in. När folk inte klickar på trettiosjundetusenniohundratjugoandra artikeln om att facistJimmie håller i kopplet på Ulf tror jag t.om aftonbladet kommer tona ner det till mer saklig nivå.
Pendeln har börjat svängt..

Regeringen kommer få det mycket tufft.
Men det är ett betydligt starkare och mer kompetent lag än vi haft på många år.
Jag hoppas Johan kan ha koll på sina ledamöter.
Just nu verkar tiggeriförbudet triggat många och om det är det enda borde de kunna förhandlats bort. L får en seger över SD som kanske mest är symbolisk då det är ett litet problem idag. Men får dom då kanske vind under vingarna kan dom börja ifrågasätta viktiga saker...

Tror extra vals vapnet kommer vara Ulfs starkaste medel mot L om de börjar käbblas för mycket.
Citera
Medlem
heggeness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
Undrar vad Åkezzon har för vandel som är så svartmuskig? 10 % av svenska folket har alls inte den biologiske far som dom tror.

Blir man svartmuskig av "livsstil, handlingssätt, uppförande".

För det är ju det vandel betyder. Tror du söker ett annat ord.
Citera
Medlem
ToorMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoTruce
Det där var INTE svar på min fråga. Jag frågade inte vilka kopplingar de som grundade partiet har/hade, utan hur deras politik är nazistisk.

Jag har Aldrig pratat om Nazistisk politik. Bara om Politiker med kopplingar till nazismen.
Citera
2022-10-18, 13:14
Medlem
ToorMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GIANLUIGI1
Ja, de senaste 8 årens vanstyre med import av all världens avskum.

Jag är säker på att man hittar ganska många avskum även här på FB
Citera
2022-10-18, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heggenes
Ganska komiskt att de högerextrema mupparna i denna tråd nu skriker i högan sky för att de nya minstarna ens ska granskas.

Det görs ALLTID. Helt standard.

Det som skrivs på FB stannar på FB. Ingen läser ändå.
Uffe höll ett jäkla bra tal. Även alla töntar här håller ju med om det.
Citera
2022-10-18, 13:15
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ja jag såg detta fel med sket i att ändra . Jag tänkte hal som en ål. Kan gott få stå så. Men varför ska du slå mej i huvet med den där stackars Stenevi. Hon är ingen av mina favoriter.
OK, får ta tillbaka det då. Ber om ursäkt. Men stödjer du inte den "regeringssidan"?
Citera
2022-10-18, 13:16
Medlem
ToorMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenOndaLedaren
Antar att du tycker att C är ett nazistparti också då? Brukar inte se dig kalla vänstersidan för "de Rödbruna"?

WhatAboutIsm...sandlåde argument
Citera
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Undrar vad Åkezzon har för vandel som är så svartmuskig? 10 % av svenska folket har alls inte den biologiske far som dom tror.
Du har missförstått. Vandel har inte med genetik att göra, utan hur man lever sitt liv.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heggenes
Ganska komiskt att de högerextrema mupparna i denna tråd nu skriker i högan sky för att de nya minstarna ens ska granskas.

Det görs ALLTID. Helt standard.

Ja, och ett antal har redan fällts i granskningen. Kronofogden brukar innebära avsked för regeringar.
Citera
2022-10-18, 13:17
Medlem
GIANLUIGI1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToorMan
Jag är säker på att man hittar ganska många avskum även här på FB

Du är ett av dom, grattis.
Citera
2022-10-18, 13:18
Medlem
ToorMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aki04
Varför vill du att svenska folket ska fortsätta lida så som dom gjort dom senaste 8 åren ? Vad ligger bakom hatet mot människor i detta land ?

Svenska folket lider inte, oftats är det SD svansen som "lider"
48% av svenska folket röstade inte för en BlåBrun regering
Citera
2022-10-18, 13:19
Medlem
ToorMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnergizerBunny
De blåbruna? Du kanske är lite färgblind, men du behöver inte känna dig ensam eller mindre värd för det. Det finns många andra färgblinda också. Själv hittar jag inga bruna färger i någon av deras logotyper, men så har jag ju en syn och färgseende som är på topp.

Det närmsta man kan komma brunt i sammanhanget är dina läppar och tunga möjligen, efter all rövslickeri av de rödgröna

Brun=Nazismen=SD. Men så långt kan inte du tänka
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in