2022-10-18, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Daniel501
Ser mörkt (oironiskt) för Ukraina;

https://t.me/intelslava/39512

🇺🇦❗Ukrainians must prepare for blackouts of electricity, water and heat - the situation in the energy sector is critical throughout the country - Deputy Head of the President's Office Kyrylo Tymoshenko

Earlier, Zelensky reported damage to 30% of power plants in Ukraine since October 10. After the morning strikes, the energy situation across the country is assessed as critical.

8 år av NATO träning och x antal miljarder dollar och man försöker skjuta ned Iranska gräsklippare med AK47

En gång en supermakt, har nu inget annat än asbilliga iranska B-drönare med gräsklipparmotor eftersom man är inkompetenta och korrupta. Allt annat är slut. Ryssland är planetens anus. Har inget bra att komma med och tar kol på sig självt.
Citera
2022-10-18, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mass.hysteria
Beeeep. fel.

Ukrainas beskjutning av donbass började 2014.

Oh yes, det var så det började. Kuppen 2014.

Det började med att ryssar anföll människorna i Donbas.
Citera
2022-10-18, 12:52
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Ja exakt, fast eventuellt monterade på höga positioner, inte nödvändigtvis på ett fordon.

Det är nog bättre att den är mobil så att man ständigt kan flytta runt dem, annars blir det lätt för fienden att lokalisera och skjuta bort dem.
Citera
2022-10-18, 12:53
Medlem
Judgments avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kukilon
Nu är det ju en viss skillnad då Sverige och Finland har ställt om stora delar av sitt försvar för att fungera inom NATO långt innan de ens ansökte. Deltagit i övningar etc. Sen fick de ansöka som alla andra. Personligen tycker jag inte det är så viktigt just får egna del men rent symboliskt så är jag för under nuvarande världsläge.

Har det varit tal om att Ryssland ens vill vara med i EU eller NATO på ett seriöst vis? Det ryska systemet skulle behöva förändras rätt rejält för att det ens skulle kunna vara aktuellt.

Själv är jag lite skeptiskt till att Kosovo har kommit tillräckligt långt men det får väl framtiden utvisa. Har en vän som jobbar åt EU i Serbien som ändå är positiv till både Serbien och Kosovo men är ärlig med att det finns mycket som kan förbättras.
https://youtu.be/8X7Ng75e5gQ

Kolla på denna. Jag orkar inte gå igenom allt faktiskt, ber om ursäkt. Kort sagt så har USA bett Ryssland att med andra ord dra åt helvete när de räckt ut handen, för att de såg sin chans att bli starkare än Sovjetunionen var. De kunde sluta fred med Ryssland, men sket i det.

Tror du på riktigt att USA vill ha fred i världen? Med tanke på alla krig de startat, helt seriöst?
Citera
2022-10-18, 12:54
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Judgment
Kan du förklara varför han inte skulle kunna gå med på de krav som begärs?

För att det inte passar hans världsbild. Ryssland ska inte foga sig till en allians eller ekonomisk union, Ryssland är centrum i den Euroasiatiska världsbilden och resten av världen ska foga sig till Ryssland.

Ett Ryssland i Nato skulle ex. kräva att Ryssland samarbetar med väst, delar information med väst, förhindrar att Ryssland får fria händer att kriga som de känner för etc. Helt orimligt för Ryssland.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Darfsson
En gång en supermakt, har nu inget annat än asbilliga iranska B-drönare med gräsklipparmotor eftersom man är inkompetenta och korrupta. Allt annat är slut. Ryssland är planetens anus. Har inget bra att komma med och tar kol på sig självt.

De verkar ju göra skada. Så de är ett problem även om de är B-drönare. Alla sätt bra utom dem dåliga. Dock borde Ukraina lösa problemet med dem.
Citera
Medlem
erektidiots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mass.hysteria
Du menar som när du ständigt skriver slava ukraine samtidigt som du kallar Ryssland för fascister?

När du kallar Ryssland för nazister, fast Ryssland i somras utrotade en hel hord av nazister i Mariupol vid namn Azov, med tatueringar över hela kroppen, med självporträtt på adolf hitler och nazistsymboler?

Enkel ekvation. Ryssland har haft samma två ledare (Putin och Medvedev) i över 20 år. Ukraina har fortsatt ha fria val, även efter sin "Nazistrevolution", med Judepresident och allt.

Det är däremot fett tydligt att Ryssland fortfarande är kommunister, med hammaren och skäran och idolporträtt på Stalin. https://nypost.com/2022/03/09/video-russian-troops-brandishing-soviet-flag-in-ukraine/

Så du kanske skulle lugna ner dig lite, innan du pekar finger.
Citera
2022-10-18, 12:55
Medlem
QuietExits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rolandiz
Lugn nu. Jag vet att det inte är lätt att se din Vogue-modell förlora, men sluta upp med personattacker och fokusera på innehållet. Är du ett NATO-troll må tro?

Så fort det börjar det gå dåligt för ryssarna så dyker det upp ett gäng rysstroll här och försöker bevisa att det inte går dåligt. Men ni är lika dåliga som era soldater.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Spugge
Det började med att ryssar anföll människorna i Donbas.
Nej det började med Kuppen 2014. Sen började Bandera banditerna besjkuta och förfölja Donbassare.

Azov blev helt utplånade av Tjetjenerna. Det värsta tänkbara sättet att förlora på.

Azov blev utrotade av muslimer. Hur fan känns det för en svensk som är pro zelensky? Inte bra kan jag tänka mig.
Citera
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
När ni erkänner att Ukraina bombat och slaktat civila i Donbas sedan 2014, så är jag det med nöje!

Det har pågått ett krig i Donbas sedan 2014, som Ryssland startade, och det har tyvärr dött civila på bägge sidor.

Det är Ryssland som är ytterst ansvarig för alla döda civila i Donbas eftersom de startade kriget. Jag tycker att man borde åtala Putin även för detta. Han har många civilas död på sitt samvete.
Citera
2022-10-18, 12:57
Medlem
Citat:
https://youtu.be/8X7Ng75e5gQ

Kolla på denna. Jag orkar inte gå igenom allt faktiskt, ber om ursäkt. Kort sagt så har USA bett Ryssland att med andra ord dra åt helvete när de räckt ut handen, för att de såg sin chans att bli starkare än Sovjetunionen var. De kunde sluta fred med Ryssland, men sket i det.

Tror du på riktigt att USA vill ha fred i världen? Med tanke på alla krig de startat, helt seriöst?

Nuvarande ryska system är inkompatibelt med bägge organisationerna så det finns ju inte så mycket att diskutera om det. Att ett land plundras av sina egna ledare är rätt tragiskt.
Citera
2022-10-18, 12:57
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Ukraina närmar sig staden Kherson, ett gäng glada soldater på en bild.

https://twitter.com/WarMonitor3/status/1582306941711175680
Vad står det på skylten, Kherson Oblast?
Någonstans här i så fall.
https://www.google.se/maps/place/Cherson,+Chersonska,+Ukraina,+73000/@46.8194639,32.2328413,12.92z/data=!4m5!3m4!1s0x40c41aa25d9bf967:0xf3a5478c8e312 1fe!8m2!3d46.635417!4d32.616867
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in