2022-10-18, 12:01
Medlem
heggeness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
Nu startar redan journalistdreven. Det är som om dom har väntat i startblocken beredda att sätta igång direkt.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/pQQGoE/ulf-kristerssons-nya-regering-liverapport

Helt naturligt och bra. Makt och regering ska granskas. Däremot är det ju bara ett kul inslag att Gunnar köpte svart städhjälp för 20 år sedan, ska nog mer ses som humor än ett "drev"...

Även högern ska tåla granskning.
Citera
2022-10-18, 12:02
Moderator
Allaballawallas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gammalhiphopare

I övrigt är den enda jag känner mig skeptisk till är Romina Pourmokhtari som verkar vara väldigt ung, helt grön och ett oprövat kort. Man får lite vibbar av att hon är inkvoterad och/eller satt där för att kunna göra ned eventuella revolter hos likasinnade vänsterliberaler.

Hon brukar framstå som ganska skärpt och betydligt vettigare än många andra i den här regeringen när hon framträder.

Hon är långt ifrån denna regerings svagaste kort. Med tanke på vilken post hon fått kan hon säkert göra mer nytta som minister än vad flera som fått betydligt tyngre poster kan.

Ung, ja.
Men inte dum i huvudet för sin ålder som flera andra ministrar.
Citera
2022-10-18, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mickey-D
Man kan väl utvisa den kurdiska nationalisten Özz Nujen till Turkiet. Då kommer Erdoğan nog att ge med sig. Det blir en win.win situation för båda länderna.
win win? Du verkar vara populistisk
Citera
2022-10-18, 12:07
Medlem
sebertos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Misstänker också att han är kortare än det. Jag är 168 och jag tror jag är längre än han.
Nu när dvärgen är statsminister kanske celebrityheights kan ta tag i saken och bedöma hans längd. Jag gissar på 160 lite drygt men inte en chans 169cm.
Citera
2022-10-18, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EldoradoBakpulver
Alltså Ulf Kristersson som statsminister. Vilket skämt Sverige är!
Vad hände med SD förresten? Större än Moderaterna men får sitta vid sidlinjen och slicka röv
Har du sovit de sista dagarna alternativt kommit hem från stugan utan el
Citera
2022-10-18, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
Nu startar redan journalistdreven. Det är som om dom har väntat i startblocken beredda att sätta igång direkt. Han som ska sörja för laglydnaden har redan fått ett drev efter sig. Han har utnyttjat svart städhjälp.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/pQQGoE/ulf-kristerssons-nya-regering-liverapport

Känns inte som en ansvarsfull person alls. Framförallt skiter han ju uppenbarligen i lagar och regler. Vill inte ha någon jävla fortkörare som minister som heller inte gör rätt för sig. Då ska man inte komma och kräva det av andra. Är inte normalt alls att åka fast för fortkörning eller anlita svart städhjälp. Med deras egen retorik hade han blivit utvisad.
Citera
2022-10-18, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av seberto
Nu när dvärgen är statsminister kanske celebrityheights kan ta tag i saken och bedöma hans längd. Jag gissar på 160 lite drygt men inte en chans 169cm.
Du verkar fixerad
Jag menade den andra i tråden som tydligen är kort
Senast redigerad av popll 2022-10-18 kl. 12:10.
Citera
2022-10-18, 12:09
Medlem
heggeness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Later
Återkom om 1 år så får vi se hur bra det blev. Vi är många som är skeptiska.

Kan du ändå hålla med om att denna nya regering verkar kompetent, och bör ges en chans efter Maggans totalhaveri?

Sen finns det ju inga parallella verkligheter. Om hela världen kastats in i en -10% depression, alternativt kärnvapenkrig, om 1 år, så får man förmoda att läget i Sverige också har försämrats.
Citera
2022-10-18, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av octogon
o herregud nu blir allt bra, nu ordnar sig allt

folk har tydligen missat att kristersson styrs av samma gäng som styr stefan, magda och alla andra i riksdagen, kvittar vilken sida som "vinner" agendan är den samma ändå.

riktigt underhållande och höra folk prata politik i affären och på jobbet, ingen ide ens att försöka förklara för dom hur det sitter ihop för då blir dom blir riktigt arga, dom lever i en värld och jag i en annan.

Tack, tack! Där har vi någon som kan något!
Citera
2022-10-18, 12:12
Medlem
heggeness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grantoppen2
Känns inte som en ansvarsfull person alls. Framförallt skiter han ju uppenbarligen i lagar och regler. Vill inte ha någon jävla fortkörare som minister som heller inte gör rätt för sig. Då ska man inte komma och kräva det av andra. Är inte normalt alls att åka fast för fortkörning eller anlita svart städhjälp. Med deras egen retorik hade han blivit utvisad.

Finns inget alls om utvisning på de grunderna (och föresten tror jag Strömner är svensk medborgare, så han utvisas ändå inte).

Jag har åkt fast för fortkörning 3 gånger och anlitat svart byggarbetskraft.
Citera
2022-10-18, 12:13
Medlem
Starbacks avatar
Åkezzon och Ulf har iaf tillsamman och i samråd täppt till käften ordentligt på Liberalerna. L har fått 4 eller fem statsrådsplatser. Det täpper nog till kakhålet på hela partiet ska du se. Det kallar jag bra betalt. Man kan alltså köpa tystnad. Det är väl koncept från de gängkriminella.
Citera
2022-10-18, 12:16
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av frozen
Vänsterfolket på Aftonbladet Live grinar för fullt. Lyssna och njut...
Det värsta är att dessa individer med den makt de har, inte fattar att den politik de förespråkar, bevisligen inte fungerat utan tagit landet till den mycket allvarliga situation vi befinner oss i.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in