Citat:
Ursprungligen postat av
Ezity
Jag har bestämt mig att ta tag i mitt liv och skaffa jobb för första gången. Jag har varit på 2 ställen och provat på men jag blev uttråkad efter en halvtimme och det är ett problem.
Busschaufför är just nu det enda jag vill jobba som men jag har varken körkort till personbil eller buss. Jag har börjat övningskört varje dag nu och jag hoppas att jag har körkortet inom ett år. Om jag fixar det är d-kort nästa mål.
Det jag undrar är om konkurrensen om förare kommer bli hårdare genom åren? Det skulle vara onödigt att lägga ner tid på körkort till buss om man ändå inte kommer få jobb som det.
Som påpekats så skall tydligen vilkoren suga.
Värt att kolla upp mao: hur mycket får du betalt som busschafför? Hur är utsikterna för att få jobb? Behöver du betala utbildningen själv? Det kostar ju trots allt en slant att ta D-körkort och om du inte får ett jobb där du får igen pengarna så kan det ju vara rätt surt om det är du som behövt pröjsa för det.
Sen undrar jag också vad det är för ställen du varit på som du blivit uttråkad av med tanke på att du ser busschaffis som ett alternativ...