2022-10-18, 00:29
Medlem
Råttan trodde han var säker i sin skyttegrav, boom och hjälmen flyger iväg! En råtta mindre!

https://www.reddit.com/r/UkraineWarVideoReport/comments/y6kjqa/ukrainian_drone_dropping_grenade_into_trench/?utm_source=share&utm_medium=web2x&context=3
Citera
2022-10-18, 00:30
Medlem
Judgments avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Judgment: Ja, vad tycker du? Borde inte Krim tillfalla krimtatarerna? De var ju där före ryssarna. Krim är deras område.

Dessutom:

Enligt rysk logik så borde ryssarna köras bort från Krim och området tillfalla krimtatarerna.
De får väl rösta om det, med UN som observatörer

Just det, Amnesty som kritiserade nazisterna i Ukraina nyligen! Det var inte populärt hos er NPCs
Citera
2022-10-18, 00:30
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Killer2142
Som sagt, området har historiskt sett röstat med Ryssland för att det är till en stor del ryssar..

Jo, en stor del är ryssar. Men inte majoriteten. Utom i Krim.
Annars är det svårt att veta vad folk tycker i en specifik fråga utan att fråga just den frågan.

Här finns i alla fall resultat från ett par undersökningar från 2014 där man frågade ukrainarna i de olika länen om de vill gå ihop med Ryssland eller inte. Intresset var inte så stort, förutom i Krim och delvis i Donetsk:

Citat:
Resultatet av en ukrainsk opinionsundersökning under perioden 8–18 februari 2014. Siffrorna står för andelen som då ville att Ukraina och Ryssland skulle förenas i en stat.

Bild: https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Ukraine_should_join_Russia_poll_-_8-18_February_2014.svg
Artikel: https://sv.wikipedia.org/wiki/Kriget_i_Donbass
Citat:
Regional polls show few Ukrainians, Russians want a united, single state

https://www.pewresearch.org/fact-tank/2014/03/06/regional-polls-show-few-ukrainians-russians-want-a-united-single-state/

Det är inte riktigt samma sak, men man får en fingervisning om skillnaderna mellan de olika länen.
Citera
2022-10-18, 00:32
Medlem
Judgments avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spugge
Majoriteten av alla jag känner i Ukraina talar ryska även om några swappat till ukrainska efter invasionen. Ingen har blivit dödad.
Och jag känner ryssar som har familjer där. De har sagt annat, tänk vad knasigt va! Hm… jag tror du ljuger
Citera
2022-10-18, 00:36
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Judgment
De får väl rösta om det, med UN som observatörer

Just det, Amnesty som kritiserade nazisterna i Ukraina nyligen! Det var inte populärt hos er NPCs

Det blev lite av att sila mygg och svälja kameler, den gången... Därav reaktionerna.

Men jag har inte klagat på dem. Jag tycker att de gör ett bra jobb, i stort.
Citera
2022-10-18, 00:37
Medlem
Judgments avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Problemet löser sig själv. De flesta som samarbetat med ryssarna skulle fly till Ryssland i så fall och då är de som blir kvar, för att tillhöra Ukraina. Alltså skulle befolkningen vara pro Ukrainsk i de områdena.
Oavsett kan man hålla ett nytt val under överinseende av Ukrainsk militär. Eftersom Ryssland anser sådana val som giltiga, kan de förstås inte protestera över det.
Varför skulle de vilja flytta därifrån när de säger att de vill bo kvar där och vara självständiga? Du är rolig du. Ukrainsk militär. Varför inte rysk?
Citera
2022-10-18, 00:37
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Ryssland visar återigen varför vi inte ska ha några ryssar i våra länder: https://abcnews.go.com/International/wireStory/norway-russians-caught-taking-photographs-illegally-91618117

Utvisa alla.

Jo, det är ju intressant hur ryssar sysslar med dron-överflygningar över känsliga områden.., istället för unik fisketurism.., som ju är ett primärt intresse för utrikes besökande i landet nu på hösten. Det är sex stycken arresterade så långt.

Var mycket snack om detta tidigare idag i norsk press. Just nu.., så verkar locket vara på. Dock så ifrån ryskt håll så protesteras det vilt : https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/rllz2K/fire-russere-paagrepet-og-varetektsfengslet-i-nordland
Citera
2022-10-18, 00:39
Medlem
Judgments avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erektidiot
Skillnaden mellan er och oss västligt lagda är att vi inte urskiljningslöst dyrkar landet vi tagit ställning för.

Ukraina har problem, ännu större nu efter Holomodor 2.0. Men ni Rysslandsvänner vill ju inte ens låtsas om att Ryssland har några brister överhuvudtaget.

Därför säger vi "ja men flytta dit då, om det nu är så jävla bra". Den totala partiskheten är äcklande.

Men ärligt talat förväntar jag mig inte bättre av kommunister.
Vännen, jag diskuterar på er nivå. Nu när du erkänt att Ukraina har brister, kan jag erkänna detsamma gällande Ryssland. Tack!
Citera
2022-10-18, 00:40
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Så du erkänner alltså att Ukraina dödat sina egna i Donbas till slut? Härligt! Eller vet deras raketer av någon anledning vilket språk de talar?
Det handlar inte om det.
Jag frågar varför ryssarna dödar Rysstalande i Ukraina. Du kan tydligen inte svara på frågan. Att det dör civila p.g.a. av kriget på båda sidorna förstår jag så klart. Men eftersom ryssarnas vapen och deras militär är så usel, för att inte säga ondsint, dödar de mer civila än Ukrainarna. Helt klart.
Citera
2022-10-18, 00:40
Medlem
Judgments avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Mycket hellre än i Ryssland. Men förhoppningen är förstås att de i framtiden ska kunna ha det lika bra som oss och slippa ondsinta grannar.
Vad hoppas du på? Att alla dödas eller förslavas. Krossa deras hopp medan Ryssland suger ut dem som alla andra länder i federationen. Håller ned dem i fattigdom och armod. Korrumperade marionettledare som arbetar för Ryssland. Är det din dröm?
Jag hoppas på att USA kan hålla sina äckliga fingrar borta från andra länder och sluta leka världspoliser!
Citera
2022-10-18, 00:42
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knarkblomman
Råttan trodde han var säker i sin skyttegrav, boom och hjälmen flyger iväg! En råtta mindre!

https://www.reddit.com/r/UkraineWarVideoReport/comments/y6kjqa/ukrainian_drone_dropping_grenade_into_trench/?utm_source=share&utm_medium=web2x&context=3

Påminner om jack-in-the-box-effekten på ryska stridsvagnar (flygande kanontorn) men denna gång var det en rysk soldat och hans hjälm.
Citera
2022-10-18, 00:44
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Varför skulle de vilja flytta därifrån när de säger att de vill bo kvar där och vara självständiga? Du är rolig du. Ukrainsk militär. Varför inte rysk?
Därför att de är inkompetenta idioter som inte kan föra ett krig än mindre vad de kallar "speciell operation", sicket misslyckande. Samhället är så korrupt att inget fungerar. Helt patetiskt. Flygplan i hyreshus senast. Hela tiden misslyckande på misslyckande.
De är helt enkelt en lågkultur. Alla skor sig på varandra och ingen bryr sig om varandra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in