2022-10-17, 22:17
Medlem
bjasskrovs avatar
Jag har kännt A*lan sedan ca 15 år tillbaka och är rätt chockad över det man hör om nu. Jag känner honom som en lugn, snäll, glad och omtänksam person som inte vill någon illa. Visst, det är inte den vassaste kniven i lådan som vi talar om här men det känns väldigt främmande att han skulle kunna ha utfört något sådant här. Men, men... skenet kan ju bedra..

Hur som helst är jag helt övertygad om att A*lan inte är den som kan hålla ihop det under de förhör som han nu genomgår, är han skyldig till detta så kommer polisen också att få det ur honom, 100%!
Citera
2022-10-17, 22:17
Medlem
Är det misstänkta brottsoffret en transing?
Citera
2022-10-17, 22:19
Medlem
Fibonaccitals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2an
Sverige har ingen likhund i tjänst längre, i fallet med Wilma lånade det in en likhund från Tyskland.

Ja ja ja backa några sidor först!!!

(FB) Ung kvinna anmäld försvunnen i Timrå (2022-10-08) Misstänkt mord, man häktad.
Citera
2022-10-17, 22:22
Medlem
Kexet65s avatar
Eftersom misstankegraden ligger på människorov OCH mord så får man känslan av att man hittat någon del från en kropp (men enbart spekulation från min sida).
(Finns onekligen vissa liknande utlåtanden från polisen när Wilma försvann och polisen gick ut med liknande info innan dom till slut gick ut med fyndet dom gjort där).
Citera
2022-10-17, 22:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av bjasskrov
Jag har kännt A*lan sedan ca 15 år tillbaka och är rätt chockad över det man hör om nu. Jag känner honom som en lugn, snäll, glad och omtänksam person som inte vill någon illa. Visst, det är inte den vassaste kniven i lådan som vi talar om här men det känns väldigt främmande att han skulle kunna ha utfört något sådant här. Men, men... skenet kan ju bedra..

Hur som helst är jag helt övertygad om att A*lan inte är den som kan hålla ihop det under de förhör som han nu genomgår, är han skyldig till detta så kommer polisen också att få det ur honom, 100%!

Intressant. Tack för du delar med dig. Har du någonting mer att dela om honom som person, hans intressen, tidigare relationer, etc som såklart inte röjer dig?
Citera
2022-10-17, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frankenstein1
OBS! Fynd behöver inte ha något som helst med fallet att göra. !!

Det är innebär man hittar något/någon sak, kanske något misstänkt (behöver ej vara det) en penna t.ex. ett blodspår etc. Sedan får analys avgöra om det. Man hittade massa "saker" i Blekingefallet med pappan, Beatas fall mm som inte hade med fallen att göra.

Så vi vet inte om det är något gångbart som de hittar för fallets skull.
Jag tänker för att kunna sätta rubriceringen mord måste du nog vara så gott som säker på att en människa är död. Även att åkl har valt mord istället för dråp säger en hel del. I Beatas fall var GM häktad för misstänkt människorov ändå fram tills man fann henne avliden 2 månader efter hon försvann. Då ändrades brottsrubriceringen till misstänkt mord fast dom hade fynd med hennes blodiga klädesplagg, GM hade hennes blod på sina kläder och skor ändå ändrades inte rubriceringen förrän man hittade hennes kropp.
Då först kunde dom med säkerhet konstatera att mord begåtts.

Min poäng är att dom har verkligen nått gångbart för att kunna misstänka mord.

Antingen mycket stor mängd blod eller en kroppsdel.
Citera
2022-10-17, 22:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kexet65
Eftersom misstankegraden ligger på människorov OCH mord så får man känslan av att man hittat någon del från en kropp (men enbart spekulation från min sida).
(Finns onekligen vissa liknande utlåtanden från polisen när Wilma försvann och polisen gick ut med liknande info innan dom till slut gick ut med fyndet dom gjort där).

Ja, det eller stora mängder blod eller egentligen vad som helst som man inte kan leva utan.
Citera
2022-10-17, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medvetenommycketxx
Jag tänker för att kunna sätta rubriceringen mord måste du nog vara så gott som säker på att en människa är död. Även att åkl har valt mord istället för dråp säger en hel del. I Beatas fall var GM häktad för misstänkt människorov ändå fram tills man fann henne avliden 2 månader efter hon försvann. Då ändrades brottsrubriceringen till misstänkt mord fast dom hade fynd med hennes blodiga klädesplagg, GM hade hennes blod på sina kläder och skor ändå ändrades inte rubriceringen förrän man hittade hennes kropp.
Då först kunde dom med säkerhet konstatera att mord begåtts.

Min poäng är att dom har verkligen nått gångbart för att kunna misstänka mord.

Antingen mycket stor mängd blod eller en kroppsdel.

Sedan ska man ha i åtanke att häktningsförhandlingen är imorgon. Kan mycket väl bli så att han bara häktas för människorov. Häktningsdomaren kanske inte tycker att bevis håller för mord ännu då kroppen saknas.

Vi får helt enkelt se imorgon vad utfallet blir. Det kanske kommer mer detaljer då ang fynd.
Citera
2022-10-17, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av explosivbadbomb
Någon i tråden sa att han inte bor i länet, det är allt jag vet om han

Okej, tack
Citera
2022-10-17, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fibonaccital
Ja ja ja backa några sidor först!!!

(FB) Ung kvinna anmäld försvunnen i Timrå (2022-10-08) Misstänkt mord, man häktad.

Vad var det för hund som Polisen använde i sökningen efter Mattias i Ljungby och som markerade för död människa i Lagan ?
Citera
2022-10-17, 22:44
Medlem
Fibonaccitals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tavelramskrok
Vad var det för hund som Polisen använde i sökningen efter Mattias i Ljungby och som markerade för död människa i Lagan ?

https://www.flashback.org/sok/?so=weight&query=zigge&t=3287002&sp=1

Som av en händelse har den gruppen rekat med hunden Zigge idag inför en kommande planerad dykaktivitet!!
Jag är själv med i gruppen men kommer dock inte att delta i detta sök.
Citera
2022-10-17, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fibonaccital
https://www.flashback.org/sok/?so=weight&query=zigge&t=3287002&sp=1

Som av en händelse har den gruppen rekat med hunden Zigge idag inför en kommande planerad dykaktivitet!!
Jag är själv med i gruppen men kommer dock inte att delta i detta sök.

Jodå. Men visst är väl Zigge en likhund och som är i tjänst ännu ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in