2022-10-17, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CanisMinor
Ryssland slänger in sjuka människor. Sinnessjukt!

https://youtu.be/9wtGQ8nSMC0
Kan det vara så att Putin och hans gubbar vill rensa upp bland de som tynger landet ekonomiskt?
Sett filmer på sjuka, alkolister och andra som skickas till kriget.

En annan form av koncentrationsläger, att de skickas till frontlinjen istället.
Citera
2022-10-17, 22:10
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Fråga mig inte hur men UAF har senaste veckan skjutit ner alla Kalibr missiler som avfyras från fartyg i Svarta Havet. De måste ha kartlagt rutterna eller så har de nån superradar som kan följa de. Väldigt få Kalibr avfyrade senaste månaderna dock.

https://twitter.com/TpyxaNews/status/1582098812839288833

Varenda en? Väldigt bra, i så fall.
Citera
2022-10-17, 22:11
Medlem
donald12s avatar
Intressant att gas lagren i EU fylls snabbt och att vi närmar oss fulla lager.

“Storages are brimming full and LNG still lining up, hence we could head into oversupply,” an analyst with a European industrial said, adding he expected further bearishness.

European storages are almost 92% full, exceeding European pre-winter targets, data from Gas Infrastructure Europe showed.
Citera
2022-10-17, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Hur skulle de ha hunnit dit? Världens genom tidernas bäst genomförda mobilisering. Allt bara klaffar och är superperfekt genomfört? Med korta distanser?

Låter det ens logiskt eller rimligt?

Det låter mest som att du bara kör på med "jamen jag tror att" -argumentet? Så vad vill du att jag ska svara på det?

Finns massor av rapporter som tyder på att rätt många mobiliserade soldater nått fronten men menar du att alla måste komma på en gång? Eller vad menar du? Finns det så stora bussar?

Det finns därtill massor av rapporter, analyser, reportage och videos (även ryska) som alla i princip pekar på att det är otränade och dåligt utrustade soldater som når fronten. Orkar inte lista dessa här, men som jag skrev är jag givetvis intresserad om det finns någon information som tyder på något annat?

Däremot så är vilda och allmänna killgissningar av någon slumpvis snubbe med italiensk fotboll som största intresse rätt ointressanta får jag tyvärr meddela.
Citera
2022-10-17, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Ingen empati i tråden. Ingen tänker på regn och kyla. Hemskt

Ryssarna kommmer frysa mer än ukrainarna så positivt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Lite goda nyheter :

Russland og Ukraina byttet fanger igjen. I følge presidentkontoret i Ukraina returnerte 108 fangede ukrainske soldater og sivile til hjemlandet. "Ukraina vil ikke svikte noen," skrev stabssjef Andriy Yermak på Telegram . På russisk side bekreftet forsvarsdepartementet i Moskva og separatistene i Donetsk hjemkomsten til 110 fanger. Disse inkluderte 72 russiske sjømenn fra sivile skip som hadde blitt holdt i Ukraina siden krigen startet i februar.

https://www.spiegel.de/ausland/ukraine-news-am-montag-kiew-offenbar-mit-kamikaze-drohnen-angegriffen-a-358b9781-7a95-4040-9dc7-fa9f 9c3b367e

Sjukt att Ryssland måste ge Ukraina soldater i utbyte mot civila. Men det visar lite var de nu är.
Citera
Medlem
mobeltasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tammer
Oavsett vad man väljer så kan samma vapen användas offensivt, att angripa med. Så att påstå att en allians bara kan användas som försvar, det är enbart en papperskonstruktion. Ryssarna kan inte förlita sig på att Natos militärbaser längs sina gränser bara ska användas till försvar.

Det tror jag nog Ryssland har koll på, efter alla år Nato har funnits. Rysslands bild av Nato är definitivt en pappersdrake.
Det är annat Ryssland vill ägna sig åt i Europa, i sitt närområde. Och om länderna det handlar om inte vill ha med Ryssland att göra…
Vad tycker du de ska göra då??
Citera
2022-10-17, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av donald12
Intressant att gas lagren i EU fylls snabbt och att vi närmar oss fulla lager.

“Storages are brimming full and LNG still lining up, hence we could head into oversupply,” an analyst with a European industrial said, adding he expected further bearishness.

European storages are almost 92% full, exceeding European pre-winter targets, data from Gas Infrastructure Europe showed.

Rätt säker på att elpriset är högt pga. spekulation. Behöver fan lågt elpris har 19 grader i mitt 300m2 stora hus
Citera
2022-10-17, 22:13
Medlem
BigBusinesss avatar
Citat:
Jag håller med. Trycket borde vara på förhandling, inte fortsatt lidande.

Japp. Hur mycket Ryssland ska betala, och hur snabbt trupperna ska dras ut från hela Ukraina, inklusive Krim borde inte ta så lång tid att komma fram till.

Jag föreslår en miljon usd per saknad/död ukrainare samt faktisk kostnad för återbyggnad av förstörda hus, vägar etc.

Låter inte det rimligt?
Citera
2022-10-17, 22:14
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Man anfaller nu likt zulukrigare över slätten i form av att vara oändligt många fler soldater. Men slås tillbaka av proffs och tungt atrilleri.

Är du helt dum i huvudet?

Bara en grej, har du koll på zulukrigarnas taktik? Eller var a även det bara nåt du drog ur röven?

Du behöver inte svara
Citera
2022-10-17, 22:14
Medlem
platyzmas avatar
Att på riktigt få till blitzterror över Kharkiv och Kyiv måste vara dödfött för Neo-Stalinisterna med Irandrönarna åtminstone, hur mycket payload kan dom bära ens?
Har Odessa också tunnelbana?
Citera
2022-10-17, 22:15
Medlem
Citat:
Bra snack.

Poängen är att det i grunden inte nödvändigtvis handlar om god eller ond. Det handlar om geopolitik och makt. Nato utnyttjar situationen och Ryssland agerar.

Som många gånger sagts tidigare så är maktbegäret hos Putin helt och hållet grundat i besvikelsen av Sovjetunionens upplösning. Det begäret leder Ryssland i graven.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in