2022-10-17, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
Så istället för att riksdagen ska stifta lagar ska vanliga medborgare rösta om hundratals beslut varje år i sin telefon? Hur många tror du kommer att göra det? Hur många tror du kommer att sätta sig in i frågorna?

Det är upp till dig om du vill vara aktiv och delaktig. De som vill engagera sig gör det. Röstar du inte räknas det som en blank-röst.
Citera
2022-10-17, 19:53
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ensamkrigaren
Det är upp till dig om du vill vara aktiv och delaktig. De som vill engagera sig gör det. Röstar du inte räknas det som en blank-röst.
Och vad gör du om en majoritet vill återinföra representativ demokrati igen eftersom direktdemokrati inte fungerar?
Citera
2022-10-17, 19:53
Medlem
buddy99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GIANLUIGI1
Äntligen är vi av med Annie, mållgan Ygeman, Hultqvist, mm. Att lyssna på Noshi och Bolund innan röstningen var humor på hög nivå. Totalt väck bakom pannbenet. Måtte MP och V försvinna.
Farväl förrädare!!
Citera
2022-10-17, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blamage
Reinfeldt II kommer gå till historien som den störste svikaren av alla. Blåsningen av SD kommer bli en klassiker.

Vilken blåsning, SD kan bara trycka på knappen så är han väck om han inte sköter sig. SD kommer garanterat få med sig sossarna som är makt kåta
Citera
2022-10-17, 20:00
Medlem
Lucienne.camilles avatar
Dom kommer till slut att rätta in sig i ledet annars väntar extraval.
SD tvekar inte en sekund om deras förslag/politik röstas ner av Liberaler.

Victor Barth-Kron sammanfattar liberalernas strul bra här.

Cirkus Liberalerna turnerar vidare
” Det så kallade Tidöavtalet innehåller flera liberala vinster, framhåller exempelvis riksdagsledamoten Joar Forssell från Stockholm, men där finns också annat. Det ska han agera för att stoppa.
”Utredningar med illiberala förslag ska inte få genomföras i verkligheten”, slår Forssell fast, och exemplifierar med förslaget om ett nationellt förbud mot tiggeri.
Det är ett intressant sätt att se på partipolitiskt samarbete.”

” Idén att man kan förhandla fram ett program ihop med andra partier och därefter rösta emot de inslag man inte uppskattar är förvisso i linje med liberalpartiets individualistiska kultur, men ganska ovanlig i övrigt.”

https://www.expressen.se/kronikorer/viktor-barth-kron/cirkus-liberalerna-turnerar-vidare/
Citera
2022-10-17, 20:02
Medlem
GRATTIS SVERIGE
GRATTIS ULF
Välförtjänt. Jag hoppas alla vill hjälpa till för det går inte att få Sverige bättre utan just dig och mig!
Citera
2022-10-17, 20:06
Medlem
blamages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeVaLaGott88
Vilken blåsning, SD kan bara trycka på knappen så är han väck om han inte sköter sig. SD kommer garanterat få med sig sossarna som är makt kåta
OH no, det blir sossar och moderater mot SD. Tuffe Uffe har blåst Jimmie.
Citera
2022-10-17, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lucienne.camille
Dom kommer till slut att rätta in sig i ledet annars väntar extraval.
SD tvekar inte en sekund om deras förslag/politik röstas ner av Liberaler.

Victor Barth-Kron sammanfattar liberalernas strul bra här.

Cirkus Liberalerna turnerar vidare
” Det så kallade Tidöavtalet innehåller flera liberala vinster, framhåller exempelvis riksdagsledamoten Joar Forssell från Stockholm, men där finns också annat. Det ska han agera för att stoppa.
”Utredningar med illiberala förslag ska inte få genomföras i verkligheten”, slår Forssell fast, och exemplifierar med förslaget om ett nationellt förbud mot tiggeri.
Det är ett intressant sätt att se på partipolitiskt samarbete.”

” Idén att man kan förhandla fram ett program ihop med andra partier och därefter rösta emot de inslag man inte uppskattar är förvisso i linje med liberalpartiets individualistiska kultur, men ganska ovanlig i övrigt.”

https://www.expressen.se/kronikorer/viktor-barth-kron/cirkus-liberalerna-turnerar-vidare/

Ja jag tror ju att Johan inte kommer bli vald (tror dom har sin stämma nästa månad) och där kommer de beslutas om Johan kommer få fortsatt förtroende eller ej, man ska komma ihåg, att han är fortfarande bara en tillfällig ersättare till Sabuni. Sen kommer de in nån dåre som är emot detta samarbete. Sen får Uffe två alternativ, att antingen stämpla ut eller ta in SD i en regering
Citera
2022-10-17, 20:10
Bannlyst
Fuckar han upp ett framtida borgligt styre på samma sätt som Reinfeldt förstörde vet jag inte vad jag gör.

Tack gode gud för att inte centerpartiet finns med den här gången.
Citera
2022-10-17, 20:12
Medlem
Lucienne.camilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeVaLaGott88
Ja jag tror ju att Johan inte kommer bli vald (tror dom har sin stämma nästa månad) och där kommer de beslutas om Johan kommer få fortsatt förtroende eller ej, man ska komma ihåg, att han är fortfarande bara en tillfällig ersättare till Sabuni. Sen kommer de in nån dåre som är emot detta samarbete. Sen får Uffe två alternativ, att antingen stämpla ut eller ta in SD i en regering
Då blir det extraval, det finns inget som Liberalerna fruktar lika mycket som ett extraval utan stödröster.
Även om Pehrsson inte blir vald så kommer den nya ordföranden inte våga bryta avtalet.
Citera
2022-10-17, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lucienne.camille
Då blir det extraval, det finns inget som Liberalerna fruktar lika mycket som ett extraval utan stödröster.
Även om Pehrsson inte blir vald så kommer den nya ordföranden inte våga bryta avtalet.

Va inte så säker på de, där jävla Starbrink kan nog fan offra de om de står mellan det och te.x nationellt tiggeriförbud. Hon verkar ju hel galen
Citera
2022-10-17, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nohup
Fuckar han upp ett framtida borgligt styre på samma sätt som Reinfeldt förstörde vet jag inte vad jag gör.

Tack gode gud för att inte centerpartiet finns med den här gången.
Helt annorlunda situation den här gången, om han så mycket som knyster om öppna hjärtan kommer SD att
fälla regeringen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in