2022-10-17, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Eftersom du nu bara blåljuger om saker som redan sagts i tråden så ser jag ingen anledning att fortsätta diskutera med dig.

Halmgubbe, du ljög nu och kan därför inte styrka ditt påstående.
Citera
2022-10-17, 18:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av m.g.t.o.w
Halmgubbe, du ljög nu och kan därför inte styrka ditt påstående.
Lawline skrev "Så länge du har detta i åtanke och samtycker även till detta så är det inget brott."

Menar du på fullaste allvar att detta bör tolkas som att det alltid, utan undantag, är brottsligt?
Citera
2022-10-17, 19:00
Medlem
Citat:
Lawline skrev "Så länge du har detta i åtanke och samtycker även till detta så är det inget brott."

Menar du på fullaste allvar att detta bör tolkas som att det alltid, utan undantag, är brottsligt?

Det räcker inte att du har saker i åtanke, de kunde inte svara på hur ett samtycke skulle kunna underhållas när du sover. Du ljög när du skrev att jag ljög alltså.
Citera
2022-10-17, 19:03
Avslutad
Citat:
Det räcker inte att du har saker i åtanke, de kunde inte svara på hur ett samtycke skulle kunna underhållas när du sover. Du ljög när du skrev att jag ljög alltså.
Berätta för mig exakt hur tolkar "Så länge du har detta i åtanke och samtycker även till detta så är det inget brott." Svamla inte om annat. Berätta bara om hur du tolkar exakt den meningen. För du måste ju hålla med om att meningen insinuerar att det finns situationer då det inte är brottsligt?
Citera
2022-10-17, 19:04
Medlem
Citat:
Berätta för mig exakt hur tolkar "Så länge du har detta i åtanke och samtycker även till detta så är det inget brott." Svamla inte om annat. Berätta bara om hur du tolkar exakt den meningen. För du måste ju hålla med om att meningen insinuerar att det finns situationer då det inte är brottsligt?

Svara du istället på detta som de också skrev: "Det krävs dock att samtycket finns under hela förloppet, vilket kan bli problematiskt om man sover. ".

Hur ska du lösa det tänkte du?
Citera
2022-10-17, 19:07
Avslutad
Citat:
Svara du istället på detta som de också skrev: "Det krävs dock att samtycket finns under hela förloppet, vilket kan bli problematiskt om man sover. ".

Hur ska du lösa det tänkte du?
Jag kan svara på det när du har svarat på min fråga.
Citera
2022-10-17, 19:08
Medlem
Citat:
Jag kan svara på det när du har svarat på min fråga.

Det duger inte, du måste kunna styrka samtycke.
Citera
2022-10-17, 19:13
Avslutad
Citat:
Det duger inte, du måste kunna styrka samtycke.
Det har man ju gjort om personen säger att den samtycke.
Citera
2022-10-17, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Det har man ju gjort om personen säger att den samtycke.

Då styrks samtycke vid den tidpunkten men inte flera timmar senare när personen sover.
Citera
2022-10-17, 19:17
Avslutad
Citat:
Då styrks samtycke vid den tidpunkten men inte flera timmar senare när personen sover.
Nä och om personen när den vaknar vidhåller att den samtyckt till att ha sex när den sover?
Citera
2022-10-17, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Nä och om personen säger att den samtyckt till att ha sex när den sover?

Samma sak, polisen säger att det alltid är våldtäkt.
Samtycke fanns inte när sexet inleddes.
Citera
2022-10-17, 19:19
Avslutad
Citat:
Samma sak, polisen säger att det alltid är våldtäkt.
Då säger polisen fel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in