2022-10-17, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Newstyle
Vilka er? Vet du att Rysslands handel med Kina och Asien har ökat med 60% sedan februari iår? Dom tjänar mer nu sedan sanktionerna från Europa började gälla. Oj oj oj vissa har inte fattat nånting

Det finns en kostnadssida för att pumpa upp oljan samt frakten som Putin också får erlägga. Han betalar nästan för att bli av med oljan.

Putin är tvungen att fortsätta pumpa. Detsamma gäller gasen
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Judgment
Nej, nu lägger du ord i munnen på mig i brist på argument. Jag vill att Zelensky sätter sig ned och pratar med Putin, som en man. Istället gömmer han sig i en bunker med greenscreen och dyr kamerasetup sponsrad av NATO, medan hans män dör i onödan.

Du kan inte jämföra de två, även om jag förstår att det gör dig glad.
Fast ju zelensky har ju krävt att få prata med Putin sen dag 1 men fått nobben? Putin vill ju förhandla med USA istället.

Inser först nu att du är ett troll, som att bunkerdvärgen skulle prata med zelensky det är helt absurt.
Senast redigerad av kissfittan 2022-10-17 kl. 19:11.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Knarkblomman
Fulla orcher som är ute och flyger? haha

"Ett ryskt militärflyg har kraschat in i ett flerfamiljshus i Krasnodar.

Motorn började brinna vid start och besättningen lyckades skjuta ut sig ur cockpit, skriver TASS.

Byggnaden brinner från första till nionde våningen."
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/0QQLaE/flygplan-kraschade-in-i-byggnad

Hahaha. De lyckas inte ens flyga från Ryssland till Ukraina utan att krascha in i ett bostadshus och de har mage att jämföra kriget med andra krig som skett över olika kontinenter. Vilket skämt deras militär är.
Citera
Medlem
Taggads avatar
Citat:
Blev du ledsen när du nu insåg att deras luftförsvar inte var så bra som propagandan talat om för dig?
Vilken skit du är som sitter här och tjafsar om Rysslands rätt att mörda i Ukraina. Fy fan!

https://www.svt.se/nyheter/snabbkollen/over-1000-barn-doda-eller-skadade

Citera
2022-10-17, 19:08
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hash
Man undrar hur detta hända egentligen, brist på underhåll av planen?
Ser ut att ryka från planet så brinnande motor skulle jag nog gissa på. Fast Su-34 är ju ett av Rysslands nyaste plan så lite förvånande är det ju ändå. Fruktansvärd explosion blir det iaf när planet kraschar rakt in i huset.

https://twitter.com/bayraktar_1love/status/1582053654034493443
Citera
2022-10-17, 19:10
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sherm
De bortser mer än gärna ifrån faktumet att Ukraina bröt vapenvilan och startade kriget igen den 16 februari 2022, för att inte tala om åren dessförinnan.

Nej. Det där var ryska false flag-operationer och ryska provokationer, som väst varnade för skulle ske innan Putin gav anfallsordern. Detta enligt gammal rysk tradition.

Den 24 februari anses var det officiella startdatumet för detta större krig mellan Ryssland och Ukraina. Ett mindre krig började redan år 2014, då Ryssland invaderade i mindre skala.
Citera
2022-10-17, 19:10
Medlem
Sgt.Blands avatar
Gripen till UAF nu direkt tack så att man kan bekämpa de här efterblivna moppedrönarna!!

https://twitter.com/WarMonitor3/status/1582053623479271424
Citera
2022-10-17, 19:11
Medlem
Citat:
Nej, nu lägger du ord i munnen på mig i brist på argument. Jag vill att Zelensky sätter sig ned och pratar med Putin, som en man. Istället gömmer han sig i en bunker med greenscreen och dyr kamerasetup sponsrad av NATO, medan hans män dör i onödan.

Du kan inte jämföra de två, även om jag förstår att det gör dig glad.

Haha man trodde att Zelensky var en mus och skulle fly. Man vet inte hur ledare kommer bete sig innan skiten träffar fläkten. Måste svida att en ukrainsk dödsknarkarjude visat ryssen hur en riktig man står upp mot en på pappret överlägsen fiende tillsammans med sitt folk. Hur många gånger har Putin besökt fronten eller rört sig ute bland folk?
Citera
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sherm
Självständigt grannland? Ukraina är en nazistisk marionettstat som är finansierad av utlandet. Dess regim tillsattes genom en statskupp i vilket landets, då demokratiskt valda, regering avsattes sedan de fattat beslut som vissa länder i väst inte tyckte om.

Sluta för fan. Det har varit två demokratiska val efter Maidan och dina favoritpartier deltog och förlorade.
Citera
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Krig, krig och krig. Just ja, jag glömde att om man inte håller med er så är man ryss!
Sättet du argumenterar på känns ju onekligen inte svenskt iaf. Men visst, du kanske bara är en vanlig foliehatt.

Det är svårt att som icke-ryss se något attraktivt med Ryssland eller försvara och urskuldra dem såsom du gör.
Citera
2022-10-17, 19:12
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Newstyle
Jag försvarar inget land men är positivt inställd till alla som vill krossa child trafficking och homogloboagendan som sker i Ukraina. Alla dar i veckan

Du menar den ryska barntrafficingen? Det är Ryssland som kidnappar barn i Ukraina och skickar dem till Ryssland.
Citera
2022-10-17, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Ser ut att ryka från planet så brinnande motor skulle jag nog gissa på. Fast Su-34 är ju ett av Rysslands nyaste plan så lite förvånande är det ju ändå. Fruktansvärd explosion blir det iaf när planet kraschar rakt in i huset.

https://twitter.com/bayraktar_1love/status/1582053654034493443

Låter som attentat - varför skulle en rysk militärpilot välja att krascha plan i bostads hus
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in