2022-10-17, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antistalk
Är du helt galen?
Hela världen lyssnade på Putin då han meddelade att han skulle ändra den geopolitiska kartan genom sin "specialoperation" mot Ukraina och startade sin invasion av Ukraina som inte på något sätt hotade ryzzland. Därför ställer väst upp nu!

Ja hela den där jargongen var ju inte särskilt lyckad. Deras stridsvagnar skulle väl vara i Portugal efter någon vecka?

Hur trodde Putin trodde att hans "Ruzki stronkt! Skulle mottas på något annat sätt än starkt stöd är helt världsfrånvänt.
Senast redigerad av Kukilon 2022-10-17 kl. 18:56.
Citera
2022-10-17, 18:54
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Judgment
Har du läst din länk? Uppenbarligen inte, då Putin inte var ansvarig för dessa dåd. Ni NPCs är roliga, det får jag medge!

Jo. Jag har läst. Har du?

Ett av syftena med bombningarna var att få Putin till makten:

Citat:
"Amy Knight, a historian of the KGB, wrote that it was "abundantly clear" that the FSB was responsible for carrying out the attacks and that Vladimir Putin's "guilt seems clear," since it was inconceivable that the FSB would have done so without the sanction of Putin, the agency's former director and by then Prime Minister of Russia."
Citat:
"British journalist Edward Lucas concluded in his book The New Cold War: Putin's Russia and the Threat to the West that "The weight of evidence so far supports the grimmest interpretation: that the attacks were a ruthlessly planned stunt to create a climate of panic and fear in which Putin would quickly become the country's indisputable leader, as indeed he did.""
Citat:
"Former Russian State Security Council chief Alexandr Lebed in his 29 September 1999 interview with Le Figaro said he was almost convinced that the government organised the terrorist acts. Andrei Illarionov, a former key economic adviser to the Russian president, said that FSB involvement "is not a theory, it is a fact. There is no other element that could have organized the bombings except for the FSB.""

osv...
Citera
2022-10-17, 18:55
Medlem
88SONs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sherm
De bortser mer än gärna ifrån faktumet att Ukraina bröt vapenvilan och startade kriget igen den 16 februari 2022, för att inte tala om åren dessförinnan.

Det är välkänt att båda parter brutit mot avtalen
Sen ser jag Ukrainas rätt att återta områden från separatister ( som uppnådde sina mål med militärt våld med hjälp av ryssland ) som mycket större än Rysslands totala anfallskrig mot Ukraina
Citera
2022-10-17, 18:55
Medlem
Citat:
Precis. För då kan man ju inte kalla ryssar för elaka orcher. Tråkigt!

Hur är dina tankar angående att ukraina försvarar sitt territorium?
Citera
2022-10-17, 18:56
Medlem
hashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Riktigt bra tryck i explosionerna där planet störtade i Ryssland. Folket tror nog att det är bombningar från UAF!!

https://twitter.com/TWMCLtd/status/1582051676621766658

Man undrar hur detta hända egentligen, brist på underhåll av planen?
Citera
2022-10-17, 18:57
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
Såklart, jag glömde det. Ryssland är grunden till all ondska

Går ju inte att diskutera med er dårar.

Bevisligen så är du i rummet förnekelse/censur.
https://dst15js82dk7j.cloudfront.net/218782/56090460-thklf.jpg

Citat:
Förändringens fyra rum är i grunden en psykologisk teori som fått mycket stort praktiskt genomslag världen över – den används nu på sex kontinenter. Fyrarummaren har sin grund i svensk forskning om å ena sidan viljan att förändra, utveckla och söka en mer hållbar framtid – och å andra sidan önskan om att vidmakthålla status quo och hålla emot nödvändig förändring genom att censurera verkligheten. Forskningen genomfördes av den svenske psykologen Claes Janssen på 1960- och 1970-talen. De helt banbrytande resultaten ledde till att Janssen 1976 tilldelades en docentur vid Stockholms universitet där hän arbetade vid pensioneringen i början av 2000-talet. Fyrarummaren utvecklades genom åren till ett väl sammanhållet och ytterst praktiskt användbart koncept, vars träffsäkra analysinstrument och praktiska verktyg idag används för att navigera förändring OCH stabilitet på arbetsplatser, i skolor, i stora och små företag och organisationer liksom till exempel i familjer.

Slutar ni att censurera verkligheten så kommer ni att se en helt annan blid än vad putler har lurat i er. Självklart kommer ni att bli förvirrad först och det kommer att ta emot att erkänna att ni har haft fel men håll ut så kommer ni vidare och börjar på att se saker från ett perspektiv. Då inser ni att putler och kommunismen har plågat/hotat/tvingat sin befolkning till saker som du aldrig skulle vilja uppleva konsekvenserna av. Du sitter och håller putler om ryggen bara för att du har ett förakt mot väst men själv så vägrar du bo i ditt förlovade land. Ukraina är demokratiskt vilket man inte kan säga om rySSland. putler lever kvar i sin egen drömvärld om att återupprätta sitt stora rike men den tiden är förbi och är det förändring som gäller nu.
Citera
2022-10-17, 18:58
Medlem
Judgments avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FockeWulf190d
Du tycker väst ska skicka trupper med? Intressant.

För att argumentera på din nivå:

Inte stoppa Putin = världskrig, jfr Hitler. Den som sa det, han var det.
Nej, nu lägger du ord i munnen på mig i brist på argument. Jag vill att Zelensky sätter sig ned och pratar med Putin, som en man. Istället gömmer han sig i en bunker med greenscreen och dyr kamerasetup sponsrad av NATO, medan hans män dör i onödan.

Du kan inte jämföra de två, även om jag förstår att det gör dig glad.
Citera
2022-10-17, 18:59
Medlem
Citat:
Riktigt bra tryck i explosionerna där planet störtade i Ryssland. Folket tror nog att det är bombningar från UAF!!

En fullbestyckad Su-34 smäller bra. Hellre att den slår ner i ett Ryskt bostadshus än någonstans i Ukraina.
Citera
2022-10-17, 19:02
Medlem
Felstavarens avatar
Citat:
Är det denna här?? Rakt in i ett flerbostadshus!!

https://twitter.com/Gerashchenko_en/status/1582045521287401472

Vore intressant att veta åldern på flygplanet. Utvecklingen stoppades två gånger pga ekonomiska problem, först i samband med Sovjets sammanbrott och sedan på grund av rysk finanskris. Kan det vara ett dåligt underhållet exemplar som man checkat ut från hangaren?

Att det kraschar in i ett bostadshus medan piloten far ut i ejektorsätet är ju minst sagt uppseendeväckande. Om flyget blivit skadat i strid så flyger man väl för helvete inte in över ett bostadsområde? Jejsk ligger bara c:a 15 mil från närmsta frontavsnitt vid Volodymyrivka, men jag har inte hört om några stridigheter där som får en att tro att Ukraina skjuter ner spetsflyg i området.

Antingen så har vi att göra med världens sämsta stridspilot eller så har något oförutsett fel inträffat med flygplanet, är min gissning. Med tanke på den ryska krigsmaktens renommé så får man nog se båda alternativen som lika troliga.
Citera
2022-10-17, 19:03
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Newstyle
https://swebbtube.se/w/26jSN8bxRs3JXqBBXFNSqB

Och här har vi protester i Bryssel mot kriget, NATO och EU

Självklart tyst i diktaturmedia om detta men huvudsaken är att Europa vaknar upp nu mot denna homogloboagendan så fort som möjligt.

Det är kul att bo i ett land där man får protestera utan att bli arresterad eller hur? Till skillnad från ditt favoritland som du försvarar hela tiden.
Citera
2022-10-17, 19:04
Medlem
Judgments avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kissfittan
Nej han har inte alls varit tydlig med vad han vill ha jag vet inte var den föreställningen kommer från för det är fullständigt skitsnack,

Tror du på riktigt att han hade nöjt sig med donbass om kriget hade gått enligt plan och han hade intagit Kiev på tre dagar? Då är du dummare än tåget vi hade sett referendum och annekteringar i Moldavien istället och hela Ukraina skulle vara "ryskt"

Jag har redan förklarat tidigare hur det ligger till och varför Putin så desperat vill ha Ukraina.
Du valde att ignorera de andra kraven jag tog upp, jag förstår!
Citera
2022-10-17, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Newstyle
Du säger det? Vad är det protester mot då varför svarar du mig utan att säga vad det handlar om?

Jag svarade ju dig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in